Szukaj

Informacje o Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW 2010

Lata produkcji: 2010 – 2010
Segment: Auta małe
Wprowadzona do sprzedaży w 2010 roku czwarta generacja modelu, była pod tą nazwą wytwarzana do roku 2012, gdy Fiat zaoferował wersję modelu, która przeszła facelifting i powrócił do nazwy Punto. Wygląd auta nie został radykalnie zmieniona, a i rozwiązania techniczne (m.in. ta sama płyta podłogowa) zaczerpnięto w dużej mierze od poprzednika. Samochód dostępny był w wersji 3- i 5-drzwiowej. Człon „Evo” w nazwie modelu, za którego stylizację odpowiedzialne było biuro Fiat Centro Stile, miało według Fiata odnosić się do technologicznego zaawansowania modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 77 KM (57 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72X84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Dodatkowe informacje Popychacze mechaniczne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~versishybrid
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
W tej klasie bardzo dobre autko. Posiadam samochód od pierwszego właściciela, który z kolei kupił go w salonie, więc mój samochód jest z (w miarę) pewnego źródła. Auto idealne do przejazdu z punktu A do punktu B. Jazda bez większych wrażeń, ale za to tanio i ekonomicznie. Jestem studentem i koszty utrzymania są dla mnie ważnym aspektem przy wyborze auta - spalanie rzędu 7l gazu/100km i tanie części nie rujnują mojego portfela. Bardzo chwalę sobie wnętrze, w którym mimo niskiej klasy samochodu, wykorzystano wiele miękkich materiałów (przeskok wnętrza między Grande Punto a Evo jest ogromny). Ogólnie - świetne miejskie autko dla osób, które nie potrzebują dużych wrażeń z jazdy, a cenią sobie użyteczność i funkcjonalność samochodu.
4,7
~M.M.
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
Dla mnie auto bardzo dobre. Można jechać nim spokojnie i bez stresów zarówno nam może jak i w Tatry (zwiedzam oba kierunki). Silnik 1,4 ma doskonałą elastyczność, niezłe przyśpieszenie, wyposażenie (przynajmniej mojej wersji) jest bardzo dobre. Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny jest ok. Kupując to autko wiedziałam ze kupuję autko które mnie codziennie dowiezie do pracy i po pracy do domu oraz pozałatwia ze mną wiele codziennych spraw i zmieści zakupy dla całej rodziny i pojedzie ze mną na wakacje. Czego chcieć więcej od samochodu ?
2,7
~Krzysiek
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
Kiedy byłem w salonie sprzedawca powiedział że wszystkie niedoróbki w EVO zostały usunięte,niestety o moim modelu chyba zapomnieli, i tak jak piszą o poprzednim modelu Grande Punto mnie to również dotyka,np.zaczynaja trzeszczeć plastiki,w jednych tylnych drzwiach padła klamka,kurcze przecież ten problem z klamkami trwa już pare lat,coć zaczęło pukać w zawieszeniu a staram sie dbać o nie,w serwisie twierdzą że jest OK i żeby sie tym nie przejmować,zapłaciłem ponad 40000pln i mam to mieć gdzieś?! Zapomniałem sie przypatrzeć spasowaniu karoseri,gdyż dużo czytałem o niedbalstwie w tej kwesti w zeszłym modelu,i rzeczywiście spasowanie tylnej klapy i przedniego błotnika wygląda jakby był po lekkim dzwonie,przejechałem nim 6000tys km i sie totalnie zniechęciłem,Punto EVO niczym praktycznie sie nie różni od zwykłego modelu,i nie pozbawili go tandetnego wykonania,ludzie nie dajcie sie zwieść pierwszemu wrażeniu bo rzeczywiście może sie spodobać,ale jak pojeżdzicie to zobaczycie co chciałem wam przekazać. Czytałem o zeszłym modelu wiele niedobrego i myślałem że troche przesadzają albo może nie tak dbają jak powinni,i zapewnienia sprzedawcy,skusiłem sie i to absolutnie nie był dobry wybór nie moge napisać że fatalnie sie nim jeżdzi ale ilość tych drobnych usterek powoduje że zapominam że to jest nowe auto i totalnie odbiera przyjemność z jazdy,naprawde zastanówcie sie nad wyborem.Pozdrawiam przyszłych użytkowników, życze wytrwałości.
Średnie spalanie dla Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW 2010
6,3
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
Autkiem jeżdżę od 3 miesięcy i dalej podtrzymuję bardzo dobrą opinię o samochodzie. Spadło trochę spalanie, w trasie jeszcze nie byłem to nie mogę powiedzieć dokładnie ile spali. Przy wyjeździe z domu, dojechaniu do obwodnicy i przejechaniu nią 10km z prędkością 100-120 + powrót wychodzi 5.0 l/100km. Jechałem normalnie bez specjalnego gazowania, ale przed obwodnicą kilka razy stawałem na światłach. Wynik uważam za rewelacyjny. Jak się jeździ trochę po obwodnicy i trochę po krótkich odcinkach z częstym stawaniem (500m do 2km) spalanie podskakuje do 5.5 l/100km. Po wjechaniu w miasto, ale niestety 3M obecnie stoi z uwagi na ogrom remontów, spalanie podskakuje do 6.4 l/100km ( w tym dojazd do miasta ok 8 km + stawanie na światłach ok 6 razy). Wynik i tak rewelacyjny. Wstyd powiedzieć, ale maskę otwierałem pierwszy raz tydzień temu po 3 miesiącach i przejechaniu 3000 km. Płynu ok, oleju nic nie bierze. Zresztą w Pandzie którą również posiadam, olej też nie idzie. O dziwo Panda 1.1 paliła mi średnio ok 6.4 l/100km czyli generalnie trochę więcej.
5,7
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
Autko ma dopiero 900 km, spisuje się rewelacyjnie. Bardzo praktyczne, cichutkie, i o dziwo silnik 77 km w zupełności wystarcza do kulania się po mieście i poza miastem. Przy jeździe na krótkich odcinkach 5-15 km autko w lecie pali 6.6L ( w tym trochę korków w 3M), jak przeważają trasy 15km to schodzi do 6.2 L. Jak jest rozgrzany silnik i jedzie sie ok 70-90 km/h (co w terenach podmiejskich absolutnie wystarczy) to spalanie spada do 3.8 - 4.1 L. Rewelacja, bo autko jest dość pojemne i przestronne. W ogóle jak na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Mam jeszcze Pandę a miałem Sienę. Z oboma nie było problemów, to z tym zapewne będzie podobnie.
8,4
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
to moje auto służbowe. Jeżdżę 99% po mieście i komputer pokazuje mi średnie spalanie 10 l/100km "+ -". Dla porównania dam średnie spalanie z komputera dwóch innych z firmy (identyczne modele) 1.użytkowany przez kobietę 9l/100km, 2. użytkowany przez faceta w średnim wieku to 8,5l/100km. Ja auta nie oszczędzam, cały czas praktycznie jest wkręcany na wysokie obroty, czasami do odcinki. V-max udało mi się 175 km/h wyciągnąć. I to już był koniec możliwości silnika. Ogólnie bardzo fajnie się tym autem jeździ, materiały wykończeniowe są dobrej jakości, nic nie skrzypi, wizualnie też jest bardzo ładnie (powiedział bym nawet ponad przeciętnie).Może trochę zbyt miękkie jest zawieszenie, samochód nurkuje i trochę go buja na głębokich uskokach na drodze. Prywatnie mam VW Polo z 2009r i powiem szczerze że chętnie bym go zamienił za tego Fiacika (aż sam w to nie wierzę ale tak bym zrobił).
Tracenie mocy , wyłączanie ASR , hold hildera , start/stop - przechodzenie pracy auta w tryb awaryjny
  • Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d
  • instalacja elektryczna
  • 176 tys. km
Witam, od zeszłej zimy mam problem przy temp. od około 5 i niżej.Zapalają się 4 kontrolki - wykrzyknik w kółku , wykrzyknik w trójkącie , ikonka silnika oraz ikona auta jadącego w górę w kółku(hold hilder jak czytałam). Zapaleniu kontrolek towarzyszy przełączanie się auta w tryb awaryjny tj. spada moc silnika(nie chce wogóle przyspieszać) oraz wyłączają się bajery typu asr i start/stop , hold hilder. Tyle jestem w stanie wywnioskować przy jeżdżeniu autem. Nie mam pojęcia czym może być spowodowane zapalanie się tych kontrolek i wyłączanie w/w funkcji w aucie. Proszę o pomoc !
Problem rozwiązany
3 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej - źle ustawione - brak możliwości regulacji.
  • Fiat Punto Punto Evo
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 2
Spryskiwacz szyby przedniej - strumień płynu skierowany jest pod ramię wycieraczki i brak jest możliwości regulacji. Dysza jest nieregulowalna i pierwszy raz spotkałem się z takim rozwiązaniem. Dla mnie to jest duży minus dla tego rozwiązania.
4 komentarze
zapalenie kontrolki silnika dwukrotnie
  • Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW 2010
  • silnik
Założona instalacja gazowa, przed pierwszą regulacją. Najpierw auto ma problemy z przełączeniem się na LPG, troche szarpie i się dusi. Po paru km zapala się kontrolka "skontroluj silnik". W serwisie mówią, że to normalne przy instalacji...i wyłączaja bład.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d