Szukaj

Informacje o Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.

Dane techniczne Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002

Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 72 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002

Liczba ocen: 674
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,2
~Michał
Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Fiat Seicento
Skuter na 4 kołach, a nie samochów. Używałem przez jakiś czas jako auto firmowe. Jazda głównie po mieście, ale zdarzało się też wybrać gdzieś dalej. Nie polecam, a wręcz odradzam. Jazda to istna katorga, nie trzyma się drogi, podskakuje, na zakrętach buja tak jakby miał się zaraz przewrócić na bok. Silniczek w mieście jakos daje radę, ale w trasie seicento to zawalidroga. Jedynym atutem są niskie koszty eksploatacji i mikre rozmiary -w mieście tym autem praktycznie wszędzie zaparkujesz, ale brak wspomagania tę zaletę skutecznie eliminuje. Do tego spalanie wcale nie jest tak niskie jak wielu oczekuje. Podsunowując- w mojej opinii auto nie warte uwagi , w jego cenie można kupić dużo bardziej funkcjonalne punto.
3,8
~RybGruby
Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Fiat Seicento
Auto do miasta. Małe zgrabne proste w obsłudze, daje tyle ile kosztuje, to nie jest nie wiadomo co ale jest w nim magia dająca przyjemność z jazdy. Eksploatacja jest śmiesznie tania np: lusterko: 30 zł - nowe, rozrząd z pompą: 160 zł - org., przedni zderzak - 80 zł nowy org., Tarcze komplet 100 zł, światła przednie, 100 zł/szt. felga: 80 zł, klocki 40 zł, spalanie nie przekracza 8 l. Autem byłem 4 razy nad morzem i 3 razy w górach a mieszkam w centrum. Jak je sprzedawałem to było mi straszeni przykro bo auto zdecydowanie ma duszę.
3,7
~radekm
Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Fiat Seicento
Jesli nie oczekujesz od tego samochodu nie wiadomo czego to Cie na pewno nie zawiedzie. Dobry w miare dynamiczny silnik pozwalajacy przy sprzyjajacych warunkach na w miare komfortowe wyprzedzanie (warunki to: jedziesz sam, brak silnego wiatru, wyprzedzasz z biegu nr 4 czyli pojazd wyprzedzany jedzie z predkoscia do 80-90km/h). Rozmiar to wielki atut tego samochodu (o ile jezdzisz sam lub z jedna osoba) - zarowno na trasie jak i w miescie (zawsze znajdziesz jakeis miejsce do zaparkowania). W zimie problemy przy mrozie powyzej -20 stopni (nie zapala). Auto ekonomiczne - cena OC przyzwoita, niskie spalanie, tanie czesci

Raporty spalania Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002

Liczba raportów: 547
Średnie spalanie dla Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002
6,4
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Fiat Seicento
Auto bardzo wdzięczne, pod warunkiem, że choć trochę się o nie dba. wystarczy stawiać na markowe części, a nie najtańsze zamienniki, mieć mechanika , który nie jest złodziejem i partaczem, a auto dowiezie zawsze i wszędzie. Może nie najszybciej, choć osobiście z trasy z Gdyni do DBL ciąłem na trasie wszelakie vectry, mondeo i inne golfy. Spokojnie można trzymać prędkość przelotową na dłuższych dystansach na poziomie 120 - 130km/h, a na autostradzie skoczyć do 160km/h aż do zjazdu na krajówkę ( a pod butem jest jeszcze delikatny zapas). Auto najlepiej prowadzi się na trasie przy prędkości do 110-120, natomiast najbardziej ekonomicznie jeździ do 90km/h, później zaczyna się wir w baku, choć i tak nie jest źle. Generalnie maszyna za śmieszne pieniądze, lać paliwo dbać i jeździć do znudzenia. Jeżeli nie był bity, nie będzie rdzy - pierwszy cento '97 najechałem od 170tkm do 312 tkm i zero rdzy. kolejny Seicento '01 od 65tkm , teraz ma 119tkm i gdyby nie przycierka parkingowa to lakier w stanie fabrycznym. Polecam gorąco, bo to wspaniały samochód
6,8
Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Fiat Seicento
Mam mojego seja od nowości. Jest super ekonomicznym samochodem. Wymieniłem w nim tylko klocki hamulcowe i uszczelkę pod głowicą. No i oczywiście olej-selenia,płyn hamulcowy-Paraflu,płyn hamulcowy,filtry-oleju,paliwa,powietrza.Co do spalania jestem bardzo zadowolony. Gorąco polecam osobom początkującym do szlifowania swoich umiejętności, z rodziną do kościoła z kolegami na piwko i na krótkie wyjazdy z mamusią do lekarza hihi. Pamiętajcie myjcie go co tydzień odkurzajcie myjcie szybki ścierajcie kurze wymieniajcie olej itp. Polecam płyn chłodniczy Paraflu.Jeździjcie spokojnie nie żyłujcie go. Powodzenia!
7,7
Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Fiat Seicento
Mam Sportinga z 2000r, krótka skrzynia, dystanse 15mm na stronę, opony 175/50r13. Auto świetne, mega się trzyma drogi, zakręty nim to finezja. Spalanie średnie to tak 6,6l licząc 50/50 miasto&trasa, lubię się wściekać nim. Długa Trasa w 3 os licząc 5,07l na v-power Shella, aż byłem w szoku, ale krótka skrzynia pozwala na V biegu mając 2000rpm jechać 60km/h nim, a przy 3100-3200rpm coś koło 100km/h. Spalanie max 11.5l - liczone po mieście kręcąc cały czas do odciny +/-7500rpm. Ogólnie fajne auto :D kocham je, piękny ma dźwięk <3

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 35
Niepracuje jeden cylinder na zimnym silniku.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Zazwyczaj przy niskich temperaturach zewnętrznych, silnik pracuje nieprawidłowo, wskazując na brak zapłonu w jednym ze środkowych cylindrów. Budowa silnika. BRAK Niestety to co z czym trzeba się pogodzić, iw tym przypadku określenie - ten silnik tak ma - jest nie do przeskoczenia. Powodem jest budowa kolektora dolotowego w połączeniu z pojedynczym wtryskiem, skutkująca nierównomiernym rozłożeniem dawki paliwa na wszystkie cylindry. Zewnętrzne cylindry dostają mniejszą dawkę paliwa (uboższą mieszankę) gdyż są trochę dalej od wtryskiwacza i dociera tam go mniej. Natomiast środkowe cylindry są zalewane i nie pracują prawidłowo. Sytuacja normuje się przy rozgrzaniu silnika, a nie pracujący wcześniej cylinder zaskakuje. Sonda lambda pracuje poniekąd prawidłowo gdyż zbiera tylko średnią wartość z pracy wszystkich cylindrów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słaba praca silnika.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Nieprzyjemne metaliczne dźwięki zwłaszcza przy wysokich obrotach, pierdzenie przy schodzeniu z obrotów. Brak mocy, gorsza kultura pracy, większe wibracje. Zły stan oleju silnikowego, ubytek oleju lub woda w oleju. Jeśli olej jest zwyczajnie zużyty, konieczna jest wymiana samego oleju. Natomiast jeśli w oleju znajduje się woda - należy określić jej pochodzenie w sposób organoleptyczny - najlepiej smakiem (należy sobie przygotować odrobine wódki do przepłukania ust w przypadku posmakowania samego oleju) Jeśli płyn jest bez smaku - jest to najprawdopodobniej woda, która skropliła się w wyniku zmian temperatury ale nie zdążyła odparować - wiąże się to z jazdą na bardzo krótkich dystansach. Rozwiązaniem jest zwyczajnie wymiana oleju (warto się postarać i wymieć go 2 razy - najpierw zalać jakimś najtańszym, spuścić i zalać dobrym albo zrobić płukanie silnika) Jeśli płyn ma słodkawy smak - jest to najprawdopodobniej glikol z płynu chłodzącego silnik - a to oznacza uszkodzenie uszczelni pod głowicą i konieczność jej jak najszybszej wymiany.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczący pedał sprzegła.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • inne
Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedału można było słyszeć skrzeczący, piszczący, trzeszczący dźwięk przypominający skrzypiący zawias drzwi. Problem jest na tyle poważny, że biegi zmienia czasem setki razy w ciągu podróży autem, a przy każdorazowej zmianie biegów z auta dobiegał nieprzyjemny dźwięk. Bardzo mocno obniżało to komfort jazdy i stawało się wręcz żenujący - w moim seicento (13-sto letnie / 91 tys) - przy przewożeniu pasażerów. Problem był teoretycznie trudny do zlokalizowania, ponieważ dobiega jakby zewsząd. Słyszałem wiele różnych opinii, co może być powodem usterki ale rozwiązanie jest banalnie proste. Piszcząca gumowa tuleja pedału sprzęgła Sama naprawa jest dosyć prosta. Wystarczy okręcić nakrętkę i wysunąć śrubę na której porusza się pedał sprzęgła. Po wymontowaniu pedału, wystarczy wysunąć nieszczęsną gumową tuleje, nasmarować z każdej strony i zmontować spowrotem. Trudność polega na dostęp do mechanizmu. Wymaga to niebanalnych zdolności ekwilibrystycznych i pracowania w bardzo niewygodnych pozycjach, przypominających nieco połączenie yogi i kamasutry.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze