Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 161 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Fiat Seicento 1.1 2000

Seicento spisał się źle zarówno w testach bezpieczeństwa zderzenia czołowego jak i bocznego. W czasie tego ostatniego, brzuch był śmiertelnie zagrożony, stąd skreślona gwiazdka. Bezpieczeństwo 1,5-rocznego pasażera było wystarczające, niestety fotelik 3-latka wypada bardzo słabo. Również ochrona pieszego zawiodła.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 754 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Fiat nie posiada przedniej poduszki powietrznej dla kierowcy, w przypadku zderzenia kierownica może stać się źródłem poważnych obrażeń. Przednie pasy są wyposażone w obrotowe wbudowane napinacze, które chronią przed zbyt dużym przesunięciem w trakcie wypadku. Jednak zbyt mała przestrzeń powoduje, że klatka piersiowa kierowcy uderza o kierownicę. Również brzuch obciążony jest dużym naciskiem ze strony pasów bezpieczeństwa. Podobnie stopy oraz kolana nie są dobrze chronione: twarde elementy oraz przesunięcie pedału hamulcowego. Głowa pasażera w wyniku zderzenia ma kontakt z przednim panelem. Tylko 2-pktowy tylny środkowy pas to kolejny minus.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Nacisk zanotowany w rejonie brzucha manekina może prowadzić do poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń. Jednym ze źródeł jest wbudowana w drzwi poręcz.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 2 pkt (13%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 23 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Podobnie jak w innych samochodach tej klasy, test w tym wypadku daje niskie oceny. Większość badanych obszarów przedniej części auta jest "agresywna".

Zabezpieczenie dziecka

Oba foteliki były typu przodem do kierunku jazdy i dały bardzo dobre wyniki. Chroniły głowy dzieci w trakcie zderzenia czołowego. Mimo to w przypadku 3-latka zanotowano wysoki nacisk na klatkę piersiową i niski poziom bezpieczeństwa głowy w trakcie zderzenia bocznego. Jeśli chodzi o 1,5-roczne dziecko, krytycznym miejscem jest szyja. Jednak jest to częsty problem podczas zderzenia czołowego. Niestety etykiety informacyjne są niskiej jakości, łatwo je usunąć.

1,5 - letniego Sicartex Kiddy przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Sicartex Kiddyprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Fiat Seicento 1.1