Szukaj

Informacje o Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.
czytaj więcej
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~mpetrumnigrum
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Posiadam już drugie seicento codziennie jeżdżę nim od 70 do 100km. Z czego 30km po drogach leśnych (używam go do pracy która wiąże się z jazdą w terenie). Czasem droga leśna jest tylko z nazwy takową, gdyż błoto a także woda potrafią być tak głębokie że pcham je zderzakiem. Czasem jeżdżę nim w wodzie która sięga powyżej dolnej linii drzwi. Często jeżdżę po korzeniach, kamieniach. Normalną rzeczą jest że felgi są mocno pogniecione. Bardzo często drogi leśne mają koleiny do kolan i wtedy jadę grzbietami. Należy także dodać iż jak na samochód osobowy jest to niezwykle dzielnie radzące sobie auto w lekkim terenie, ciągniki wyciągają mnie tylko jak zawisnę co zdarza się max 3 razy w roku natomiast w 30 cm błocie powoli ale jedzie. Jest to moje prywatne auto za którego użytkowanie pracodawca płaci mi pieniądze notabene tak niskie że starcza tylko na naprawy i gaz do seicento. Piszę ten przydługi wywód abyście wiedzieli jak użytkuje ten samochód i dlaczego się tak często zużywa i psuje. A więc w tempie przyspieszonym zużywam ten samochód i jego podzespoły. Wahacze wytrzymują około 30 tys km. Amortyzatory 10-40tys km Monroe 10tys km TRW 40tys km) Klocki przód 30 tys km Komplet tylnych hamulców zasadniczo już po 2 tygodniach nie działa idealnie a przed każdym przeglądem trzeba wymieniać i regulować. Linka od ręcznego szybko się zaciera. Rozpieraki w kołach nie odbijają. Całość trzeba wymienić co 30 tys km Alternator zależy od ilości wody po której jeżdżę. Bywały takie lata że 3 wymieniłem w ciągu 1 roku sypią się głównie łożyska w nim. Rozrusznik jest wytrzymały 70tys km. Przeguby wytrzymałe 70tys km. Osłony przegubów 20 tys km. Łożyska w kołach wymieniam co roku czyli 30 tys km. Oryginalne świece 300 tys km Rozrząd oryginalny pompa wody 300tys km. Pasek od alternatora 60tys km Cewki i kable wysokiego napięcia 50tys km. Zbiornik paliwa, tłumik 10lat. Silenbloki i wszystkie gumy w podwoziu 40tys km. Wentylator od chłodnicy 15lat. Termostat 10 lat. Tarcza sprzęgła 250 tys km. Linka od sprzęgła 3 lata. Po zamontowaniu już na 10 dzień sprzęgło chodzi bardzo ciężko. Bardzo łatwo łapie wszelki brud z drogi. Nie znam żadnego samochodu w którym sprzęgło chodziło by tak ciężko jak w seicento Te silniki mają kilka wad. Po pierwsze poszarpują lub nie równo pracują winna jest temu gubiące się iskra. Należy wtedy wymienić 2 cewki i 4 kable od świec oraz 4 świece. W 95% poszarpywanie ustanie. Po drugie gubią olej (pocą się) jedyną uszczelką z jakiej nie leci olej to ta pod cylindrami. Wymiana wszystkich uszczelek to suchy silnik na 40-50 tys km. Po trzecie KAŻDY z tych silników po 150-200tys km zaczyna gubić płyn chłodzący prawie zawsze jest to uszczelka pod głowicą lub dużo rzadziej wykrzywiona głowica lub jej mikro pęknięcie. Bloki cylindrów praktycznie nie ulegają uszkodzeniom. Silnik bez problemu odpala nawet przy -25C. Skrzynia tryby bez awaryjne a wodziki i linki 200-250tys km. Skrzynia ogólne mocno nie dopracowana jedynka czasem nie chce wejść tak samo jak wsteczny.
4,0
~Kupilbym tylko do miasta dla max 2 osob jezdzacych
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Ogolnie bardzo dobre, tanie auto do miasta. Stosunkowo niezawodne, ale niektore usterki moga wkurzac. Padl: akumulator, odpadla rura wydechowa, silniczek od wycieraczek i cos w alternatorze (450 zl). Koszty przejazdu 100 km sa na lpg smieszne. Auto kupione z przebiegiem 12 tys km (3 letni samochod), aktualnie ok 64 tys. km. Wiekszosc na trasie. W miescie naprawde idealne auto do parkowania, dynamicznej, taniej jazdy (do 50 km/h ma przyspieszenie). Na trase stosunkowo niebezpieczne i male, natomiast i 140 potrafi pojechac ( z gorki hehe). Bardzo polecam instalacje gazowa do tego samochodu, silnik pracuje z nia idealnie, nic sie nie dzieje. Jesli ktos potrzebuje taniego, ale czasem zawodnego auta do jazdy po miescie z A do B to polecam.
3,2
~Jakub O
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Samochód godny polecenia, jeśli nie dysponujemy dużym budżetem, chcemy samochodu taniego w eksploatacji, łatwego w naprawie i parkowaniu. Natomiast gwarantuje nam niski poziom komfortu jazdy, szczególnie w trasie, bezpieczeństwo nie jest priorytetem. Natomiast jeśli jeździsz głównie w mieście idealny wybór.
Średnie spalanie dla Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW 2002-2010
6,5
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Auto: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000 od 06.2015. Przejechane ~17kKm w 2 lata. Ciągła walka o zmniejszenie spania. Ocieplenie komory silnika. Samodzielne modyfikacje i korekty map od 01.2016. Spalanie: Przy przeróżnych ustawieniach parametrów map w rozsądnych i dopuszczalnych przez STAG paramentów na trasie dłuższej niż 150km przy dynamicznej jeździe w miarę przepisowej do 100km/h oraz obciążeniu 1-2 osoby daje się zejść do 5,9ll/100km. Natomiast głównie jeżdżę w promieniu 10km od miasta i po mieście. Tutaj średnia z ww. okresu na motostacie wychodzi mi 6,6l/100km. Wartość 6,3 to minimalne średnie latem, a 7 to odpowiednio zimą. Do tego trzeba doliczyć średnio 1l/100km PB95.
6,6
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Instalacja gazowa BRC zalozona rok temu. Na gazie jezdzi sie swietnie, bardzo polecam, nie odczulem ubytku mocy, chociaz troche problemow technicznych na poczatku bylo i byc moze jeszcze bedzie. Ale co do spalania: - najwyzsze spalanie jakie osiagnalem to 8,9 l gazu ale to jedyny raz tankujac na luoilu (lodz aleksandrowska) po promocyjnej cenie gazu, poza tym wypadkiem nigdy nie wzial wiecej niz 8 l gazu na 100 km - najnizsze spalanie ever to troszke ponizej 5 l gazu ale niemieckiego, polskiego nigdy tak malo nie wzial (naturalnie na trasie) -praktyczne spalanie jest troszke ponizej 7 l na 100 km i to na calkiem krotkich odcinkach na jakich jezdze. wiec jest super. zima trzeba doliczyc litr albo dwa benzyny na rozruch. Najnizsze spalanie moje auto osiaga na shellu. Na bp zjada mi 1-1,5 litra wiecej, tak samo statoil, a na lukoilu zjadlo mi 8,9 l i wiecej nie zatankowalem juz tam nigdy. Ogolnie na shellu nie powinno byc wiecej niz 7l na 100 km gazu. Polecam szczerze instalacje gazową.
6,5
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Najtańsze w utrzymaniu auto jakie miałem w życiu. Dlatego odnosząc się, co pisałem na początku z czasem jest tylko lepiej. Oczywiście oszczędności materiałów z których auto stworzono, niedoskonałe rozwiązanie techniczne w pewnym stopniu frustrują, ale ceny części zamiennych są naprawdę niskie i porównując z innymi samochodami klasy A, mówi się ŁaŁ... ale tanio

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 35
Niepracuje jeden cylinder na zimnym silniku.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Zazwyczaj przy niskich temperaturach zewnętrznych, silnik pracuje nieprawidłowo, wskazując na brak zapłonu w jednym ze środkowych cylindrów. Budowa silnika. BRAK Niestety to co z czym trzeba się pogodzić, iw tym przypadku określenie - ten silnik tak ma - jest nie do przeskoczenia. Powodem jest budowa kolektora dolotowego w połączeniu z pojedynczym wtryskiem, skutkująca nierównomiernym rozłożeniem dawki paliwa na wszystkie cylindry. Zewnętrzne cylindry dostają mniejszą dawkę paliwa (uboższą mieszankę) gdyż są trochę dalej od wtryskiwacza i dociera tam go mniej. Natomiast środkowe cylindry są zalewane i nie pracują prawidłowo. Sytuacja normuje się przy rozgrzaniu silnika, a nie pracujący wcześniej cylinder zaskakuje. Sonda lambda pracuje poniekąd prawidłowo gdyż zbiera tylko średnią wartość z pracy wszystkich cylindrów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słaba praca silnika.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Nieprzyjemne metaliczne dźwięki zwłaszcza przy wysokich obrotach, pierdzenie przy schodzeniu z obrotów. Brak mocy, gorsza kultura pracy, większe wibracje. Zły stan oleju silnikowego, ubytek oleju lub woda w oleju. Jeśli olej jest zwyczajnie zużyty, konieczna jest wymiana samego oleju. Natomiast jeśli w oleju znajduje się woda - należy określić jej pochodzenie w sposób organoleptyczny - najlepiej smakiem (należy sobie przygotować odrobine wódki do przepłukania ust w przypadku posmakowania samego oleju) Jeśli płyn jest bez smaku - jest to najprawdopodobniej woda, która skropliła się w wyniku zmian temperatury ale nie zdążyła odparować - wiąże się to z jazdą na bardzo krótkich dystansach. Rozwiązaniem jest zwyczajnie wymiana oleju (warto się postarać i wymieć go 2 razy - najpierw zalać jakimś najtańszym, spuścić i zalać dobrym albo zrobić płukanie silnika) Jeśli płyn ma słodkawy smak - jest to najprawdopodobniej glikol z płynu chłodzącego silnik - a to oznacza uszkodzenie uszczelni pod głowicą i konieczność jej jak najszybszej wymiany.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczący pedał sprzegła.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • inne
Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedału można było słyszeć skrzeczący, piszczący, trzeszczący dźwięk przypominający skrzypiący zawias drzwi. Problem jest na tyle poważny, że biegi zmienia czasem setki razy w ciągu podróży autem, a przy każdorazowej zmianie biegów z auta dobiegał nieprzyjemny dźwięk. Bardzo mocno obniżało to komfort jazdy i stawało się wręcz żenujący - w moim seicento (13-sto letnie / 91 tys) - przy przewożeniu pasażerów. Problem był teoretycznie trudny do zlokalizowania, ponieważ dobiega jakby zewsząd. Słyszałem wiele różnych opinii, co może być powodem usterki ale rozwiązanie jest banalnie proste. Piszcząca gumowa tuleja pedału sprzęgła Sama naprawa jest dosyć prosta. Wystarczy okręcić nakrętkę i wysunąć śrubę na której porusza się pedał sprzęgła. Po wymontowaniu pedału, wystarczy wysunąć nieszczęsną gumową tuleje, nasmarować z każdej strony i zmontować spowrotem. Trudność polega na dostęp do mechanizmu. Wymaga to niebanalnych zdolności ekwilibrystycznych i pracowania w bardzo niewygodnych pozycjach, przypominających nieco połączenie yogi i kamasutry.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,3
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: BRC
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zagazowali mi seicento 1.1, wydaje sie typowe auto na gaz, niewiele mozna tu spiepzyc... Po zamontowaniu instalacji odpadal zderzak, zrobili laske ze w ogole go dokrecili. Ciagle problemy z ustawieniem obrotow, pare wizyt i regulacje. Po miesiacu omalo co nie rozwalilo silnika, otoz okazalo sie ze po ich montazu instalacji wycieka plyn chlodniczy w aucie i nawet nie mozna...
5,0
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 64 tys. km
użytkowana przez: 53 tys. km
Instalacja zalozona kiepsko A.S Mot Lodz na Wlokniarzy w Lodzi. Nie polecam, Panowie chcieli mnie jeszcze naciagnac na wymiane amortyzarotorow w 3 letnim samochodzie z przebiegiem 12 tys km. Po zaloezeniu instalacji 2 krotnie jezdzilem na regulacje mocy, bo silnik dlawil sie bo mial za malo gazu. Dodatkowo intalacja zalozona tak ze woda z drogi leci na nia i wszystko tam...
4,3
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: TARTARINI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 235 tys. km
Samochód był serwisowany do 200tys km ja zrobiłem nim 35tys. wymieniając reduktor koszt 350zł z wymianą. Żadnych innych problemów nie doświadczyłem...a jak za ok 60 zł mogę zrobić prawie 400km to az pojawia sie uśmiech na twarzy. Następny samochód tez na pewno będzie miał lpg. Pozdrawiam
Fiat Seicento Hatchback 3d