Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Mateusz.
Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Stilo
Auto jak na mój gust idealne dla osoby młodej jako pierwsze autko. Tanie w kupnie i eksploatacji, a do tego dużo przestrzeni w środku i niczego sobie bagażnik. Użytkowałem je przez ponad 3 lata i zrobiłem w tym czasie ponad 60 tyś km. Przez ten okres auto sprawowało się bez większych problemów mimo przebiegu przekraczającego w ostatnich momentach 240 tyś. Niewielki silnik może się wydawać przerażający do auta o tych gabarytach, ale nic bardziej mylnego. Jak była potrzeba to i 170 poleciał, a przy spokojnej jeździe 100 km/h spalanie na benzynie wynosiło 5,5l/100km. Części tanie jak barszcz. Połowa z nich pasowała ze sieny i punto 2 (silnik i osprzęt był w nich ten sam, no może z delikatnymi zmianami głowicy). Sześciobiegowa skrzynia byłą strzałem w dziesiątkę. Wyciszała silnik przy jeździe autostradowej (te małe silniki potrafią być naprawdę głośne przy większych obrotach), a dodatkowo zmniejszała spalanie o jakiś litr na 100 km. Przez mały silnik asfaltu nie szło pozwijać, ale niewielkie spalanie i elastyczność odpłacała te braki. Auto dla potrzebujących w miarę wygodnego i taniego wozidełka.
3,9
~TurboStilonek
Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Stilo
Samochód bardzo dobrze się prowadzi jak na auto w tej cenie. Jest jednocześnie przestronny i pakowny. Jesienią i zimą, gdy jest dość zimno zaraz po odpaleniu pokazywał dziwne błędy, które po chwili znikały. Okazało się, że to wina starego akumulatora i po jego wymianie jest ok. Z nieplanowanych napraw były: wymiana łączników stabilizatorów w zawieszeniu oraz sprężyn, przepustnicy (pojawił się Check engine) oraz przewody zasilające sterownik silnika (był problem z odpaleniem). Koszty związane z naprawą zawieszenia: około 2000 zł Wymiana przepustnicy: 750 zł Naprawa zasilania sterownika silnika: 250 zł.
4,5
~michalmrozek
Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Stilo
Auta na F. sa odradzane przez wiekszosc Waszych znajomych.Czy podejmiecie ryzyko to musi byc Wasza decyzja.Mimo ze kupilem okazyjnie i trafilem na niezadbany egzemplarz teraz po dwoch latach moge smialo powiedziec ze uwielbiam to auto,ma wady i zalety ciezko powiedziec o calej marce moge wypowiedziec sie na temat mojego egzemplarza.Kupilem go za srubki bo 350 ?,wlozylem okolo 500? przez dwa lata ale nizej opisze Wam czemu jestem zadowolony i polecam to auto.Powiem tylko ze kazdy z moich znajomych musial przez te dwa lata sie z czyms uporac,wiec Fiat wcale nie wychodzi gorzej na tle aut uzywanych.Audi 1.9 tdi wtryski,Seat Ibiza(skrzynia),Vectra (czujniki jakies tam)Mazda 6 (turbo),Astra(uszczelka pod glowica) ale kiedy z nimi rozmawiam nadal sa zdania ze ich (nieawaryjne) jest o niebo lepsze choc wlozyli kilka razy wiecej niz ja ;)
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW 2001-2004
6,5
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Stilo
Witam jak na razie podam spalanie tylko na autostradzie ponieważ zrobiłem dopiero jakieś 350km.Więc,autostrada 184km średnia prędkość 106km/h czyli non stop 120/155 i spalanie wyszlo 6.14 mierzone na stacji.Dla ciekawostki kolega jechał Nissanem Primera 1.6 i jemu wyszlo 7.37.Teraz jeżdżę tylko do pracy i spowrotem 2 razy po 10.5km i komputer pokazuje średnio 7.3 wiec zobaczę jak będę tankować jak to wyjdzie z wyliczenia.Przy pierwszym tankowaniu komputer pokazywał 6.6 a wyszlo 6.14 więc tak jakby zawyżał o około 0.5l.na/100km.ale zobaczymy przy następnym tynkowaniu.Zalewam zawszę do pełnego do 3 odbicia.Super autko do miasta i na male przechadzki poza miasto.Dużo miejsca i w bagażniku też jest dobrze.Jak przejadę więcej km.i będę mi więcej zróżnicowaną statystykę spalania podzielę się.
4,8
Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Stilo
Stilo 1,2 od nowości, niskie spalanie na długiej trasie 6 bieg obroty około 3000, prędkość 80 do 90 km/h. Rozpędzanie na poszczególnych biegach nie przekraczać 3200 obr.alu 195/65R15 wcześniej na stalowych felgach zużywał srednio 0,6 do 1 litra /100km więcej. Serwis co 20000km olej syntetyk Mobil 1. Obecnie 120 000 przebiegu - bez awarii , nie licząc rozłączającego sie czujnika nacisku od poduszki pasażera.Amortyzatory wymieniono po 80000, tłumik podobnie 77000. Czasami po burzy pojawiaja się błędy Engine Fault czasami wyłącza czujnik deszczu. No i prezent od konstruktorów wymiana żarówek przód.
5,4
Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Stilo
Mam ten samochód od roku i jest naprawdę super.Spalanie małe ja jeżdzę najczęściej po trasie wiec nie przekraczam 6 L na 100km,prędkość 90- 130 km/h , W mieście około 6.5L-7L normalna jazda, na trasie przy 80km/h i 6 bieg obroty 2000/min 3.8L!!!.Autko jest wygodne ładne wersja 3 drzwiowa i naprawde bez awaryjne!!Mimo ze to tylko 1.2 82KM ale daje sobie radę bez problemu, golf IV 1.4 nie ma szans a żre dużo wiecej miałem go i jest o wiele gorszy praktycznie pod kazdym względem.Jestem w pełni obiektywny.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 41
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Stilo Hatchback