Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Jarek
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Fiat Stilo
Auto 18 lat w moich rękach. Nie powiem złego słowa. Przebieg 430 000 kilometrów. Uwaga!!! Bezawaryjne auto. Nigdy nie miał awarii uniemożliwiającej jazdę , zawsze jak wyjeżdżałem to wracałem do domu. Wymiany części tylko wynikające z normalnej eksploatacji. Olej , filtry co 20 000, silnik i turbina nie dotykane. Uważam , że Fiatowskie silniki JTD i pokrewne to ekstraklasa wśród diesli.Raz rok temu, nie odpalił mi w zimowy poranek ale tylko dlatego że zwlekałem za długo z wymianą akumulatora. Auto już mocno wyeksploatowane ( przebieg !!!) , nieoszczędzane, jeździło i jeździ wszędzie: na ryby , na grzyby, nad morze i w góry .
4,1
~Zet
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Fiat Stilo
Autem jeździłem 3lata ,jego stan był ogóle średni.Chciałbym,myślę że obiektywie ocenić Fiacika.Uważam że jest to naprawdę dobre auto w bardzo dobrej cenie.Prowadzi się bardzo łatwo,jest nawet w standardzie dobrze wyposażone.Blacha jest bardzo mocną stroną Fiata,w moim był zacięty błotnik tak,że wystawał fragment blachy bez powłoki lakierowanej.Przez 3 lata ten fragment nie pokrył się rdzą.Silnik wystarczająco elastyczny i choć była to najsłabsza 80 konna wersja,przyzwoicie ciągnął.Zużycie paliwa,głównie w trybie miejskim oscylowało w granicach 7 litrów.Co do wad.Często pisze się o elektryce.Fakt żarówki przepadają się często,tak H7 jak i postojowe 5W.Obie jest trudno wymienić z powodu słabego dostępu.Ja nie miałem problemu z zapalającymi się kontrolka mi.Zdarzało się tak tylko wtedy gdy był słaby akumulator.Tu ważna informacja dla posiadaczy Stilo.Miałem taką sytuację,że gdy auto stało 2 dni bez odpalania to padał akumulator.Oddałem go do dwóch elektryków po kolei lecz żaden nie wykrył problemu.Trochę poczytałem w necie,posłuchałem szwagra i sam to naprawiłem.Mianowicie dałem dodatkową masę do silnika i jak ręką odjął.Dużą wadą są plastiki wewnątrz,dokładnie uchwyty w drzwiach i dolna część deski rozdzielczej,która sprawia wrażenie jakby była pokryta smołą.Temu w pewnym stopniu można zaradzić.Należy tą część umyć wodą z dodatkiem środka do mycia plandek naczep ciężarówek.Wadę stanowi też malutki bagażnik,można go trochę powiększyć przesuwając kanapę.Jest to fajne rozwiązanie,generalnie w pojeździe jest kilka sprytnych rozwiązań.Tak dla porównania,teraz jeżdżę Octavią 1 po lifcie z 2004r 1.9TDI.Auto kupiłem w stanie wyśmienitym.Poza ogromnym bagażnikiem jest gabarytowo podobna do Fiata.Jednak wewnątrz,a szczególnie dla pasażerów jest zdecydowanie mniej miejsca.Znacznie trudniej się prowadzi , jest po prostu przysadzista.A porównując mojego Stilo w średnim stanie z tą Octavią w stanie świetnym eksploatacja Fiata wcale nie była droższa czy bardziej problematyczna.Oba auta mają swój wiek i w podobnym stopniu trapią je mniejsze lub większe problemy czy awarie.Fiata Stilo polecam szczerze,fajne,spore wewnątrz i ładne auto.Mam nadzieję że moja opinia przyda się.
2,5
~mx1984
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Fiat Stilo
piękne, przestronne i dobrze wyposażone. bryka jak się patrzy - tylko patrzy. posiadałem je kilkanaście miesięcy i ostatecznie cierpliwości mi zabrakło na dalszą współpracę z fiatem. chciałem nim jeździć, a nie oglądać zza okna lub w biegu na autobus. ale po kolei co się sypało: - sworznie na wahaczach (w stilo nierozłączne wobec czego trzeba wymieniać oba wahacze) - problemy z elektryką - pękła spręzyna w mcphersonie przy wjeżdzaniu na krawężnik - miesiąc po wymianie pękł ogranicznik sprężyny - napinacz paska klinowego strzelił w trasie - jednokierunkowe sprzęgiełko na alternatorze przepuszczało pasek w diwe strony - remont alternatora - rolki na wale korbowym strzelają - klimatyzacja wiecznie nie dziala - po nabiciu, przed nabiciem, po diagnostyce i uszczelnieniu układu - .. pomijam części powiedzmy \"eksploatacyjne\" - klocki i tarcze hamulcowe, rozrząd, akumulator itp. Szczerze - wspaniałe auto, gdyby się nie sypalo na potęgę. Sprzedałem bo niestać mnie na samochód wart 18 000 zł którego naprawy kosztują mnie w ciągu półroku prawie 1/4 jego wartości z momentu zakupu.
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW 2001-2005
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Fiat Stilo
Co do spalania auto rewelacyjne. W sumie jeśli chodzi o inne rzeczy to też dobrze. Jeżdżąc codziennie do pracy ok. 10 km w jedną stronę pali 5.6 litra jeżdżąc normalnie, czyli nie trzymając przez cały czas nogi w podłodze ale też nie oszczędzając za bardzo. W trasie Bielsko Kraków jadąc pomiędzy 80 - 90 km/h potrafi zejść nawet poniżej 4 litrów, ale jadąc 1, 2 osoby bez bagażu. Jadąc do Budapesztu z prędkościami na autostradach 140 - 170 w 4 osoby i bagaż spalił 6,3 litra także uważam że to rewelacyjny wynik. W mieście przy mało oszczędnej jeździe dochodzi do 6,5 litra. Ogólnie świetne auto polecam
5,4
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Fiat Stilo
Jeżdzę po mieście Bydgoszcz. Spalanie w mieście 5,6-5,7. Spalanie poza miastem na drogach krajowych od 4,5 do 5,0. Spalanie w trybie mieszanym 5,5. Spalanie na trasie włączając jazdę autostradą na odcinku 200km 6,0. Pali dużo powyżej 140km/h.
6,0
Hatchback 1.9 JTD 80KM 59kW
Fiat Stilo
Z moim kopytem, które jest zmienne jak wiatr w górach powiedziałbym, że jest bardzo dobrze. Trasa to 5 litrów, miasto 7. Raz cisnąłem w Niemczech 170 na godzinę i wtedy brał chyba dyszkę bo aż mi wskazówka w oczach się zniżała. Między 90 a 110 spokojnie można 5 litrów osiągnąć i tyle zazwyczaj jeżdżę.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 39
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Stilo Hatchback