Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Fabian R.
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo Hatchback 1.4 95 KM Lounge. Samochód zakupiłem od Polskiego dilera jak roczny po lizingu z przebiegiem 30tyś. z gwarancją na dwa lata. W bardzo dobrej cenie ( 40% taniej od ceny katalogowej identycznie wyposażonego, nowego egzemplarza ). Jestem długo letnim użytkownikiem Fiatów więc mój wybór był oczywisty. Samochód naprawdę dobrze wyposażony i bardzo wygodny. Bardzo dobry do miasta i świetny w trasie. Generalnie oszczędny ale nie przy mojej nodze ;) chociaż w trasie przy 90km/h na tempomacie trzymał 5,5 l/ 6,0 l na sto kilometrów. Gorąco polecam, trzeba go kupić, żeby się przekonać. To naprawdę dobry samochód.
3,6
~Panjacek
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Miałem okazje jechać 3 modelami Tipo , 5 drzwiowym i sedanem itd. planowałem je kupić, dawałem im szanse jednak zrezygnowałem, różnych względów . Auto ładne i pakowne, jednak do klasy kompaktu typu Astra Golf, Civic jest mu bardzo daleko. To że auto ma do setki , czy hamuje w tyle samo co wymienione nie znaczy że to ta sama klasa. Niestety, auto jest trochę jak dwie generacje wstecz tych modeli, bo przecież obecność radia z BTH/usb tego nie zmieni. Auto fajne ale warte jako nowe góra 40-45tys, ale nie 50 czy 70-80, aha fajnie że silnik jest klasyczny bez turbo, Może za 10 lat będzie fajnie je kupić.
4,9
~Paweł
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Zakupiłem roczny egzemplarz z przebiegiem 30'000 km. Dziś po roku ma 41000 zero usterek. Wersja lounge fajnie wyposażona we wszystko co potrzebne ( no może przydały by się czujniki parkowania z przodu). Jestem mega zadowolony z zakupu. W 2 letnim samochodzie nic nie trzeszczy nic nie stuka (co nie było dla mnie oczywiste). Fajne wyciszenie przy miejskiej jeździe. Powyżej 120 km/h niestety głośno zwłaszcza silnik, więc jazda autostradowa średnio przyjemna. Bardzo podoba mi się praca zawieszenia. Jest przyjemna, sprężysta ale nie miękka, na zakrętach przechyły nadwozia nie przerażają, aczkolwiek są wyraźne. Silniczek slaby ale przede wszystkim miał być trwały i tani w eksploatacji. I taki dokładnie jest zero problemów. Założona instalacja LPG STAG z którą również zero problemów. Fotele dobrze trzymają na boki i są w miarę komfortowe na krótkie trasy. To jest drugi samochód z przeznaczenie na dojazdu do pracy więc nie wiem jak fotele sprawdzają się w dłuższej trasie. Bardzo fajnie multimedia, bez szału ale wszystko działa tak jak bym chciał prosto i intuicyjnie. Super stylistyka oczywiście cały czas mówimy o samochodzie za 50 tyś. W tej cenie ciężko szukać czegoś ładniejszego, choć wszystko zależy od gustu. Ogólnie jakość i to co dostaje się za te pieniądze (w moim przypadku 46 tyś) jest godna polecenia.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
7,2
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Auto przejechało 5000 km trasa mieszana, głównie bez dodatkowego bagażu i maksymalnie 2 osoby. Minimalne spalanie osiągnięte na trasie podmiejskiej przy prętkości ok 50-70 km/h. Maksymalne spalanie głównie jest wynikiem przepychania się przez korki. Co do techniki jazdy to starałem się zmieniać biegi zgodnie z podpowidzią komputera chodź wiem że mam tendencję opóźniania zmiany przy przyspieszaniu. Co realnie skutkuje u mnie większym spalaniem. Miłe zaskoczenie to, że średnie spalanie w przypadku trasy autostradowej nie jest większe ok 6,8. Rozczarował mnie za to brak właściwego biegu dla 50 km/h. Test przeprowadzony w upały wiec klima chodzila prawie zawsze.
7,5
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Spalanie LPG mile zaskakuje. Zasadniczo nie udało mi się wyjść powyżej 8,5l/100km. Minimalnie nie udało mi się zejść poniżej 6,5l/100km. Auto nie ma za dużo mocy ale do normalnego przemieszczania się w zupełności wystarcza.
8,3
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Średnia z 10'000 km jeżdżąc prawie tylko i wyłącznie po Krakowie(dojazdy do i z pracy) wynosi 9,5l LPG. Poza miastem myślę , że można zejść do 7,5 litra LPG. Jazda raczej dynamiczna. Tipo z tym silnikiem trzeba mocno cisnąć aby było w miarę dynamiczne.

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Hatchback