Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~donstef
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Kupując tipo jako auto do pracy (przedstawiciel handlowy) kierowałem się oszczędną eksploatacją, ceną za rocznik, wyposażeniem (wersja Lounge), dostępnością części. I się nie zawiodłem. Jeśli ktoś planuje zakup tipo i szuka wad tego auta to opiszę co mnie denerwuje. Po pierwsze i chyba najbardziej denerwujące to wyciszenie auta. Porównując do Laguny III albo do Hyundai Tucson to jest tragedia. Druga sprawa to zasięg radia. O ile nagłośnienie w wersji Lounge jest spoko to radio jest jakieś słabe i potrafi gubić zasięg. Jeszcze system głośnomówiący jest słabym i kierowcę słuchać słabo. Trzeci mankament to średnica zawracania, tutaj jest gorzej niż w niejednym suwie. Z mniejszych mankamentów to rysujący się plastik w środku kierownicy ( w innych tipo zauważyłem ten sam problem) Zaletą natomiast tego auta jest jego przestronność, dobre wygodne siedzenia, przyśpieszenie t-jet z turbiną robi robotę. spalanie +/- 10litrow LPG. Cena części - Przez ostatni rok wymieniłem sondę lambda, tylne amortyzatory i moduł świateł LED. Łącznie 1000 zł kosztów. Klimatyzacja to najmocniejszy punktów Tipo, naprawdę chłodzi porządnie. Z dodatków które są fenomenalne w Tipo - radar hamowania - kilka razy uratował mnie i moje roztargnienie. Dla zastawiajacych się nas Tipo (ale z silnikiem Tjet) - to naprawdę dobry wybór. Kalkulując co można na rynku wtórnym kupić w cenie ok 30-35 Tyś zł - z dobrym wyposażeniem, w miarę młode, z silnikiem lubiącym LPG. Dałbym pięć gwiazdek jeśli wyciszenie byłoby lepsze. Reszta małych wad do zaakceptowania;)
4,6
~Daniel
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Patrząc na cenę do oferowanych możliwości, Fiat pozamiatał konkurencję. Kupiłem Tipo 1.4 T-Jet S-Design z pakietem TECH (Navi, kamera cofania) za 75,500zł Biorąc za konkurenta Golfa VII 1.4 TSI 125KM w manualu, w najbogatszej wersji wyposżenia + pakiet stylistyczny R-line, doposażając go do mojego Tipo (Navi, kamera, skóra, Bi-ksenon, DAB i wiele mniejszych dodatków, które u VW są opcją) wyszło ok. 115tys zł! Leony FR czy Megane GT-line po doposażeniu, też windują cenę w okolice 95tys zł. Ogólnie nie ma o czym dyskutować.
4,9
~Krzbal
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
To był świadomy wybór, skusiła mnie fabryczna instalacja L{G. Rocznie przejeżdżam zawodowo na własny rachunek 45-50kkm, więc koszt przejechania każdych 100 km jest dla mnie ważny. Poprzednio przejechałem Octavią z LPG 250kkm przez 5 lat. Mam nadzieję, że Tipo będzie równie oszczędne i niezawodne. Auto jest w wersji Lounge (bez nawigacji). Pierwsze wrażenia: auto jest bardzo wygodne i dobrze wyciszone, przejechanie 600 km nie jest dla kręgosłupa żadnym problemem (w Octavii było gorzej), nie mam żadnych zastrzeżeń do montażu, o szczegółach dalej ...
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Najwyższy wynik spalania odnotowany z pierwszego tygodnia jazdy. Po przejechaniu 2500 km średnie spalanie spadło do 8,5 l/100km (wartość z tankowania na stacji paliw). Jeżdżę raczej spokojnie - staram się nie przekraczać 3000 rpm (prędkość 80-100 km/h) ale też nie jestem zawalidrogą (jak trzeba to wyprzedzam). Codziennie pokonuję trasę ok. 60 km z czego 1/4 to jazda po mieście. Nie testowałem go jeszcze przy jeździe autostradowej więc tu się nie wypowiem. Jak dotąd jedna dłuższa wycieczka 2*200 km (3 osoby, pełny bagażnik, włączona klimatyzacja) - spalanie poniżej 8,5l/100km. Przy dynamice tego auta oraz komforcie podróży dla mnie wynik bardzo dobry ł. Świetnie sprawdza się wskaźnik poziomu gazu wbudowany w wyświetlacz.
8,3
Liczba komentarzy: 1
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
autostradą A4 od stacji do stacji 195km spalił 16.12litra lpg prędkość 120kmh tempomat
11,8
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
100-120 pali 10-12 na trasie. Na autostradzie przy 170 15litro przy 150 13 lotrow i włączonym tempomacie W mieście zadowala się 12 literami i caly czas włączona klima

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Hatchback