Szukaj

Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000

Informacje o Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1372 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 67,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Wojciech
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Moim zdaniem bardzo dobry samochód za taką cenę po ile chodzą Uno na rynku wtórnym. Samochód, który rzeczywiście jest już bardziej klasykiem niż autem spotykanym na co dzień na ulicach. Swoim Uno jeżdżę od 1995 roku kupiłem go nowego w salonie więc po takim czasie mogę coś napisać subiektywnego kupiłem nówkę w salonie w Katowicach z silnikiem 1.4 IES pod maską samochód który w tamtych czasach naprawdę robił wrażenie na drogach w szczególności, że pełno było jeszcze starych Fiatów 125P,Maluchów a nawet i Syren razem ze mną chwilę później kupił takiego samego tylko w niebieskim kolorze mój znajomy. Znajomy jeżdził chyba do 2006 roku ja zostałem z nim aż do dziś jeżdzę do dzisiaj tym autem na codzień i nie ma na co narzekać samochód bardzo dynamiczny w tamtych czasach nie jeden mógł się zdziwić na realia dzisiejsze wiadomo nie ma co przesadzać większość nowych Suvów już ma pod maską 220 koni i silnik Turbodoładowany ale naprawdę mimo swojej mocy masa robi swoje dobrze się odpycha. Z poważniejszych usterek na pewno był to problem z Digiplexem i blacharka 2 razy robiona, ale na razie jest dobrze blacharz zrobił kawał dobrej roboty i trzyma się to kupy do wszystkich użytkowników rób przyszłych użytkowników róbcie porządną konserwacje nadwozia i to nie taką u Zdzisia w Stodole tylko w porządnym serwisie, którym się tym zajmuje i będzie wszystko dobrze. Co do Digiplexa zmieniłem na nowy sprowadzony z Włoch i narazie silnik chodzi wyśmienicie mimo swojego przebiegu. Czy kupiłbym jeszcze raz? myślę, że tak i to zdecydowanie w szczególności w dzisiejszych czasach gdzie takie auta bardzo przykuwają oko innych ludzi w moim mieście zostało takich Uno może z 4 gdzie mój jest moim zdaniem w najlepszym stanie w żadnym innym aucie za taką cenę nie można poczuć takiego klimatu jak właśnie w Uno...
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~Marek
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Cóż, chcąc nie chcąc, Fiat Uno to w obecnych czasach naprawdę świetny youngtimer. Zadziwiają mnie opinie w stylu „słaby i tyle” – okej, może nie jest demonem prędkości, ale często ludzie porównują go do aut o 20–30 lat młodszych, co po prostu nie ma sensu. Mam Uno już od dłuższego czasu, więc mogę o nim coś powiedzieć. Za cenę, po jakiej dziś chodzą „Uniacze”, to naprawdę bardzo dobry samochód. Wygodne fotele, prosta konstrukcja i to coś, co sprawia, że przyciąga uwagę na drodze. Na zlotach starych samochodów budzi spore zainteresowanie – jest ich już na tyle mało, że naprawdę rzadko się pojawiają. Jeśli chodzi o modyfikacje – możliwości jest mnóstwo. Wystarczy zajrzeć na Uno Klub Polska, żeby zobaczyć, jak niesamowite projekty ludzie tam tworzą. Swoim Uno przejechałem trasę z Warszawy do Dubrownika w Chorwacji i z powrotem – bez żadnych problemów. Wielu znajomych mówiło, że tym „gratem” tam nie dojadę. A jednak – dojechał, i to bez żadnej awarii! Co do silnika – tak, to prawda. 1.4 IES to mały potwór. Naprawdę dobrze się odpycha jak na swoją moc, ale wtedy producenci potrafili zrobić samochód z dobrym stosunkiem masy do mocy. Dziś Uno to świetny youngtimer do pokazania się na zlotach, ale w latach jego produkcji był moim zdaniem jednym z najlepszych aut do codziennego przemieszczania się z punktu A do punktu B. I to zdecydowanie!
Dodane 1 miesiąc temu
3,3
~mariano
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Oceniając całokształt auta należy mieć na uwadze o jakim aucie rozmawiamy. Wiadomo, że porównując go do nowszych znacznie aut ocena byłby jeszcze niższa. Fakt jest natomiast taki, że auto mając na uwadze jego cenę nie jest takie złe. Spokojnie nadaje się na dojazdy do pracy i na wypad poza miasto, aczkolwiek ja nim wybrałem się na dłuższe wycieczki i nie było problemów. Na uwadze zasługuje silnik, który umożliwia sprawne poruszanie się tak w mieście jak i na trasie, i niejeden nowszy model z analogicznym silnikiem wypada słabiej co wynika z niewielkiej wagi Uniaka. Wnętrze jest toporne, jakość wykończenia marna a brak obrotomierza jakoś dziwny obecnie, blacharka marna a usterkowość na chwilę obecną ok (jedna usterka). Słabo jest również ze standardowymi reflektorami, które nie zapewniają dużej widoczności, oraz trzeba się przyzwyczaić do hamulców. To auto służy jako drugie w rodzinie do dojazdów do pracy i się sprawdza. Pamiętajmy, to auto jest konstrukcyjnie z innej epoki i ja mając inne auto przesiadając się do tego cofam się w czasie. Natomiast mi sprawia przyjemność jazda takimi topornymi autami, bo mają one to "coś" w sobie
Dodane 11 lat temu
Średnie spalanie dla Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000
7,6
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Witam wszystkich. Samochód kupiłem po zdaniu egzaminu na prawo jazdy. Początkowo uczyłem się jeździć, próbowałem zimą poślizgów, opanowania auta itp. Później auto zostało nieco zmodyfikowane poprzez poprawienie dolotu, wydechu itp. Samochód z czystego serca mogę polecić. Poprzez swoją wagę staje się bardzo zwinnym Dupowozem, wielu kierowców na światłach miało dziwne miny. Co do spalania- samochód katowany potrafił mi spalić nawet powyżej 15 litrów, tak- uno 1.4! Na co dzień jazda po mieście z ciężką nogą nie mniej jak 9.5 litra. Minimalne spalanie udało się osiągnąć raz w niedługiej trasie jadąc jak najbardziej ekonomicznie. Silnik wytrzymywał wszelakie moje katorgi, traktowany jako zabawka na weekendy. Co do rdzy- jak każde uno po 1,5 roku zauważyłem oznaki korozji, zakonserwowałem je i nic więcej nie zauważyłem. Samochód byłem zmuszony wyzłomować z powodu kupna innego oraz oberwania się mocowania skrzyni biegów do łapy, spawanie nie pomagało, skrzyni nie miałem czasu zmieniać, pozdrawiam i polecam jako pierwsze auto ;)
Dodane 12 lat temu
8,2
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
To kłamstwa co ludzie pisza o "niskim" spalaniu. Albo nauczcie sie obliczać benzynę w/g wzoru: ilość wlanego paliwa do baku bak do korka pełniutki x 100 xilość przejechanych km po dolaniu paliwa znów do korka az sie max zapełni albo nie piszcie głupot. Zjeżdżam 4 egzemplarz tego modelu z silnikiem 1.4 i.e.S i raporty sa podobne (reset komputera nic nie daje) trasa do 300km non stop - 7.0 l/100km; miasto 9-10l/100km; cykl mieszany z nawet przewaga trasy to śmiał 7,5l/100km. Czy kupił bym ponownie takie cudo choć tanie za 95r zapłacisz do 1000zł NIE NIGDY. Dziękuję za uwagę. Jan z ok.Konina.
Dodane 12 lat temu
11,3
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Hmmm ja posiadalem przez ponad rok Uno z silnikiem 1.4 i.e. 70 KM jak na autko o masie ponizej 900kg to duzo. na benzynie mozna bylo nim poszalec, gorzej juz gdy jezdzilo sie na gazie. srednie spalanie to 10l/100km przy w miare oszczednej jezdzie, czyli praktycznie bez korkow, jazda ok 70-80km/h bez duzej dawki gazu. Najwyzszy wyniuk jaki nim osiagnalem to bagatela 17l/100km ale tutaj trzeba zaznaczyc ze byl wrecz katowany... Ogolnie, wg mnie auto mialo za malo mocy, a spalanie bylo za duze. Minimum jakie udalo mi sie osiagnac jadac polskimi autostradami (TAK ONE ISTNIEJA !) oraz drogami ekspresowymi to 7l/100km przy predkosci w granicach 100-120km/h. Ogolnie Uno z silnikiem 1.4 jest moim zdaniem calkowitym niewypalem. Mozna nawet za taka cene kupic autko na gazie mocniejsze, wygodniejsze oraz ktore bedzie mniej palic.
Dodane 13 lat temu

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów