Szukaj

Informacje o Fiat Uno II 1.7 D 58KM 43kW 1989-1997

Lata produkcji: 1989 – 1997
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.
Produkowany od 1989 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1698 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 2900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,6 x 79,2 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Uno II 1.7 D 58KM 43kW 1989-1997
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Hatchback 1.7 D 58KM 43kW
Fiat Uno II
Pod względem ekonomicznej jazdy osiągi są naprawdę dobre! Robi pozytywne wrażenie przy tankowaniu zwłaszcza na osobach posiadających "benzyniaki", a nawet samochody z instalacją gazową! Silnik 1,7 w samochodzie, który waży niecałe 900 kg pozwala również na dobre przyspieszenie! Bardzo szczegółowo dbam o regularną wymianę oleju i wszystkich filtrów! Myślę, że głównie dzięki temu fiacik nigdy mnie nie zawiódł, odpalając za pierwszym razem nawet w 20-stopniowym mrozie! Jedynym mankamentem tego autka jest słabej jakości blacha, ale nie można przecież mieć wszystkiego za tak niską cenę! Gorąco polecam zwolennikom ekonomicznych samochodów! P.S. szkoda, że zaprzestano już produkcję, bo na pewno pokusiłbym się o następny egzemplarz!
5,4
Hatchback 1.7 D 58KM 43kW
Fiat Uno II
a ja kupiłem Uno z 96r za 2 tys. zł. I sie z tego bardzo siesze :):) autko jest zadbane własciciel nie palący i brak sladu korozji kupiony w salonie i od 1 własciciela :):) autko sie swietnie zachowuje na trasie spalanie to 4l Ropy na 100 km w miescie ok.
5,5
Hatchback 1.7 D 58KM 43kW
Fiat Uno II
Bardzo oszczędny samochodzik. Przy jeździe w trasie z prędkością 90 km/h moje uno potrafi zejść do 4 litrów na 100 kilometrów. Maksymalną prędkość jaką rozwinąłem tym unkiem jest 170 km/h (na prostej bez górek) wtedy spalanie sięgnęło około 6,2 litra. Dod

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II