Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79 x 81,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Åšrednie spalanie dla Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW 2010-2014
6,8
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Liczba komentarzy: 1
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW
Co prawda ja mam chyba silnik 1.6 105 KM Ti-VCT ale tutaj nie moglem go wybrać dla rocznika 2012. W każdym razie spalanie mnie mega zaskoczyło, gdyż przy tej masie spodziewałem się wyników na poziomie ok 8 litrów, a tymczasem na trasie przy spokojnej jeździe spalił mi około 6 litrów (od tankowania do tankowania wyszło 5.5, ale dziwnym trafem po odbiciu na pistolecie nie miałem pełnego zbiornika, więc bezpieczniej podać nieco więcej). Skrzynia jest do kitu na jazdy po autostradzie - 100 km/h i 3 tys obrotów na piątym biegu. Brakuje szóstki, byłoby miodzio. W każdym razie komfort stoi na bardzo wysokim poziomie, tłumienie hałasów również, silnika mało co słychać podczas jazdy. Podczas jazdy mieszanej 50/50 miasto trasa na dystansie 150 km średnie spalanie wyszło mnie 6.5 litra, ale nie wierzę, że udało mi się tak wykręcić. Cóż, bardzo pozytywnie mnie ten samochód póki co zaskakuje ;)
8,3
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW
Po zamontowaniu gazu jestem mile zaskoczony spalaniem, które wynosi średnio na trasie ok 8 litrów, przy bardzo oszczędnej jeździe potrafi zejść do 7.5 ale rzadko się to zdarza. Instalacja brc 32 sq. Myślę że przy obecnych cenach paliw zwróci mi się instalacją za ok 18 tys km. W mieście wiadomo będzie to większe spalanie ale nie wypowiadam się bo głównie w trasie jeżdżę.
6,7
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW
Silnik jak na auto tej wielkości jest zadziwiająco okej. Myślałem że będzie za słaby a nie jest tak źle. Spalanie też niczego sobie jeśli porównam do Fiesty 2009 1.25b mojej żony który pali 6 l benzyny średnio, a tutaj 6.5 uzyskałem w jeździe mieszanej miasto trasa. Jak na tak duże gabaryty auta to nie ma się do czego przyczepić.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 21
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
5 komentarzy
Kontrola trakcji
  • Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 85KM 63kW 2011-2014
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 220 tys. km
Po zaświeceniu się kontroli trakcji która nie zgasła , zaświecił też check. Auto jest znikome. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrola trakcji nie świeci na jakiś czas ale samochód dalej jest słaby, natomiast check dalej świeci.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Ford C-MAX II Grand C-MAX