Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Grand C-MAX

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Auto, które debiutowało na rynku w 2010 roku jest drugą, najnowszą i obecnie produkowaną generacją modelu. C-Max II bazuje koncepcyjnie na Iosis Max – prototypie zaprezentowanym w Genewie w 2009 roku i nawiązuje stylistycznie do innych modeli Forda: Fiesty czy Kuga. Tak jak C‑Max pierwszej generacji, dzieli z Fordem Focusem płytę podłogową (Ford global C-car platform). Dostępna jest również 7-miejscowa wersja auta, nazwana Grand C-Max, którą Ford oferuje także w USA.
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 7
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4520 mm
Szerokość 1828 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2067 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1684 mm
Rozstaw osi 2788 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1552 mm
Prześwit 143 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1706 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Wysokość bagażnika 848 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 290 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1771 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Tomasz
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 Duratec 125KM 92kW
Świetny rodzinny samochód, przestrzenny, pakowny i wygodny. Doskonale sprawdza się w trasach jak i w mieście. Bardzo wygodne fotele, duża przestrzeń dla podróżujących jak i pakowny pod kątem bagażu, paczek czy innych rzeczy. Doskonała widoczność. Świetnie trzyma się drogi, precyzyjny i wywarzony w prowadzeniu. Od 4 lat LPG, które powoduje, że koszta jazdy są naprawdę znikome. Auto dla spokojnych kierowców, nie potrzebujących mocnych wrażeń. Przy tym silniku nie należy spodziewać się cudów, może wydawać się "wołowaty" ale przy stosunku ceny do jakości jest bardzo dobrze.
5,0
~oremi
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Kupiłem z przebiegiem 213. Bardzo dobry samochód. Kupiony od nimeca przez pośrednika który jest rzeczoznawcą. Z oryginalnym przebiegiem, serwisowany co roku który został potwierdzony w fordzie, przy przeglądzie po zakupie. Dalej serwisuje. Samochód bardzo przyjemny w obsłudze, Np radio gra po zgaszeniu silnika, wyłącza się dopiero jak otworzą się drzwi kierowcy. Głośniki grają pięknie, nie trzeszczą mimo że są wyłącznie fabryczne. System pokazuje że spaliliśmy żarówkę. A pali je dość często. Na szczęście w instrukcji opisane jest jak ją wymienić, każdą jedną. Instrukcje można ściągnąć ze strony forda. Samochód w pół roku nalatał już 10 tyś nic się nie dzieje. Cieszy mnie, choć ma swoje drobne bolączki. Ale warto kupić, ale wyłącznie manuala w wersji 2.0. Czyli z silnikiem peugeota. Jeśli masz z pewnego źródła bierz. Nie kupuj wersji 1.6 diesel. Jedynie 2.0
3,7
~Mario
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ogólnie auto bardzo wygodne, ergonomiczne, "płynie" po przesiadce z Opla Astry III. Cichy, wersja Champions League dośc dobrze wyposażona. Wygodne przesuwne drzwi tylne, podgrzewana przednia szyba.... Silnik 1.6L ECOBOOST SCTI DXA JQDB1H i inne - dramat. Po 3 miesiącach użytkowania "buczenie" skrzyni biegów, wymienione łożysko, przy okazji wymienione sprzęgło i wysprzęglik. Po niecałym roku przykra wiadomość o pękniętej tulei cylindra. Objawy: ubytek płynu chłodniczego, białe spaliny, zmniejszenie mocy. Przyczyną mogła być najprawdopodobniej padnięta turbina, z którą Niemiec jeździł zbyt długo. Potem problem z podawaniem paliwa, usterka katalizatora i miesiąc temu konieczna regulacja zaworów z wymiana szklanek oczywiście. Ten model - tak, ten silnik - nigdy.
Średnie spalanie dla Ford C-MAX II Grand C-MAX
6,8 – 9,6
l/100 km
5,6 – 6,6
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Mam to auto od 5 lat zrobiłem nim 70tyś km.więc coś już na jego temat wiem. W momencie zakupu auto miało 100tyś.km przebiegu i zaraz na początku została zmieniona mapa na 180KM. gdyż fabryczne 140 szalu nie robiło.Ford jest stosunkowo ekonomicznym samochodem jak na jego gabaryty. Jak chcesz na trasie zejdziesz na 4,8 ale to taka dziadkowa jazda.Ogólnie mam średnią z kilku tysięcy km. 6,8L i jest to głownie miasto ale też i autostrada 140-160km/h.Auto praktycznie bezawaryjne pod warunkiem że o niego dbasz,szybkie ,ciche a mój egzemplarz dodatkowo porządnie wyposażony.Jeśli zastanawiasz się nad kupnem takiego mogę serdecznie polecić chociaż sam chętnie wybrałbym sobie model z automatem.
6,7
Liczba komentarzy: 1
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW
Co prawda ja mam chyba silnik 1.6 105 KM Ti-VCT ale tutaj nie moglem go wybrać dla rocznika 2012. W każdym razie spalanie mnie mega zaskoczyło, gdyż przy tej masie spodziewałem się wyników na poziomie ok 8 litrów, a tymczasem na trasie przy spokojnej jeździe spalił mi około 6 litrów (od tankowania do tankowania wyszło 5.5, ale dziwnym trafem po odbiciu na pistolecie nie miałem pełnego zbiornika, więc bezpieczniej podać nieco więcej). Skrzynia jest do kitu na jazdy po autostradzie - 100 km/h i 3 tys obrotów na piątym biegu. Brakuje szóstki, byłoby miodzio. W każdym razie komfort stoi na bardzo wysokim poziomie, tłumienie hałasów również, silnika mało co słychać podczas jazdy. Podczas jazdy mieszanej 50/50 miasto trasa na dystansie 150 km średnie spalanie wyszło mnie 6.5 litra, ale nie wierzę, że udało mi się tak wykręcić. Cóż, bardzo pozytywnie mnie ten samochód póki co zaskakuje ;)
9,8
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
rok 2015, 40k przebiegu. Szczyt ściemy. Naklejka "ECO" jest chyba dla parti RAZEM. fizycznie jest niemożliwe spalić tym autem poniżej 9 litów. Raz chyba żonie udało się zejść do 8.9 wg. komputera. Mi on pali cały czas 9.5, na autostradach 160-170kmh (później już jest tak głośno że nie ma sensu jechać szybciej) pokazuje 9.9 (chyba niemożliwe) Przedziwny silnik, nie dajcie się nabrać na "eko" Sama kultura pracy bardzo fajna, ciągnie od dołu, ma fajny dźwięk, przyśpiesza w pełnym zakresie. Małe silniki i turbo fajna sprawa ale o niskim spalaniu wg. producenta można zapomnieć.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Grand C-MAX