Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 Duratec 125KM 92kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 159 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 7
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
skrzynia czy elektryka ?
  • Ford C-MAX II Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW 2010-2015
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witam. W trakcie jazdy pojawiła się usterka awaria skrzyni. natychmiast serwis. Zjechałem zgasiłem silnik i wyskoczyło mi awaria swiatel przednich, a nastepnie ww. blad o skrzyni. Muszę dodać, że pojazd zostawilem na p (automatyczna skrzynia) i nie mogę przełączyć na inny bieg. Oprócz ww. problemów zauwazylem, że okna nie chcą sie otwierać ani zamykać z kluczyka, oraz nie działa funkcja automatycznego skladania lusterek. Może ktos wie gdzie lezy problem i jak naprawic auto ?
Oczekuje na rozwiązanie
brak prądu na desce rozdzielczej
  • Ford C-MAX II
  • instalacja elektryczna
  • 100 tys. km
witam wymieniałem filtr kabinowy ruszyłem skrzynkę bezpiecznikową przy okazji wypięła mi się kostka GREY wpiąłem ją i nie mam wogule prądu na desce rozdzielczej jak przekręcam kluczyk w stacyjce to włączają się wycieraczki proszę doradzić co zepsułem
Oczekuje na rozwiązanie
Ford C-MAX II Grand C-MAX