Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~oremi
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Kupiłem z przebiegiem 213. Bardzo dobry samochód. Kupiony od nimeca przez pośrednika który jest rzeczoznawcą. Z oryginalnym przebiegiem, serwisowany co roku który został potwierdzony w fordzie, przy przeglądzie po zakupie. Dalej serwisuje. Samochód bardzo przyjemny w obsłudze, Np radio gra po zgaszeniu silnika, wyłącza się dopiero jak otworzą się drzwi kierowcy. Głośniki grają pięknie, nie trzeszczą mimo że są wyłącznie fabryczne. System pokazuje że spaliliśmy żarówkę. A pali je dość często. Na szczęście w instrukcji opisane jest jak ją wymienić, każdą jedną. Instrukcje można ściągnąć ze strony forda. Samochód w pół roku nalatał już 10 tyś nic się nie dzieje. Cieszy mnie, choć ma swoje drobne bolączki. Ale warto kupić, ale wyłącznie manuala w wersji 2.0. Czyli z silnikiem peugeota. Jeśli masz z pewnego źródła bierz. Nie kupuj wersji 1.6 diesel. Jedynie 2.0
4,5
~Mich
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
187 tys, awaria mechanizmu wycieraczek. Brak zamiennikow, sciagnac mozna tylko z serwisu, koszt 1200 pln. Na szczescie sie udalo znaleźć używany. 192 tys, pęknieta rura od intercoolera, tryb awaryjny oodciecie mocy, znowu niestety czesc tylkp z serwisu, brak zamiennikow, koszt 600. Tak po za tym to git.
4,1
~Alek
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
W stosunku do Focusa pali więcej (śr. Focusa 4,9 l/100, lecz komfort jazdy C-Max wyższy
Średnie spalanie dla Ford C-MAX II Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW 2010-2015
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Mam to auto od 5 lat zrobiłem nim 70tyś km.więc coś już na jego temat wiem. W momencie zakupu auto miało 100tyś.km przebiegu i zaraz na początku została zmieniona mapa na 180KM. gdyż fabryczne 140 szalu nie robiło.Ford jest stosunkowo ekonomicznym samochodem jak na jego gabaryty. Jak chcesz na trasie zejdziesz na 4,8 ale to taka dziadkowa jazda.Ogólnie mam średnią z kilku tysięcy km. 6,8L i jest to głownie miasto ale też i autostrada 140-160km/h.Auto praktycznie bezawaryjne pod warunkiem że o niego dbasz,szybkie ,ciche a mój egzemplarz dodatkowo porządnie wyposażony.Jeśli zastanawiasz się nad kupnem takiego mogę serdecznie polecić chociaż sam chętnie wybrałbym sobie model z automatem.
6,4
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie C-max II automat jest uzależnione od tylko od tego jak prowadzimy samochód. Przy dynamicznej jeździe spala więcej, przy spokojnej spala mało. Troszkę za dużo pali na autostradach przy jeździe 140-150 km/h pali śr. 7,5, przy cyklu mieszany miejskim 6,5-7,0, na trasach, gdzie nie przekraczam prędkości 100 km/h i nie cisnę go za mocno pali ok. 6,0
7,5
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Trasa: Niskie spalanie w trasie wymaga bardzo łagodnego traktowania pedału gazu i prędkość podóźną poniżej 120-130 km/h. Wartości fabryczne w moim wykonaniu są całkowicie nieosiągalne. Miasto: Jeśli słuchasz "podpowadacza" to wynik pomiędzy w okolicach 8 litrów jest osiągalny bez nadmiernego wpływu na dynamikę jazdy. Ogólnie: Spalanie całkiem przyzwoite jak na 2-litrowego diesla z wysokim nadwoziem.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Grand C-MAX