Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 159 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Frank Parouva
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW
Ford C-Max bardzo miło zaskoczył mnie. Po przejechaniu nim ponad 30tys. km mogę śmiało go polecić. Główną zaletą tego samochodu jest jego świetne prowadzenie - marka Ford słynie z tego, że jej modele mają bardzo dobre układy kierownicze i w tym aucie jest nie inaczej. Samochód prowadzi się bardzo pewnie, a wspomaganie kierownicy precyzyjne. Jak na 10 latka bardzo świeżo wygląda, a w dodatku ma dość aerodynamiczną bryłę. Brak jakichkolwiek mniejszych lub większych usterek. Koszty napraw, bez uwzględnienia ASO, są porównywalne z większością aut w tym segmencie. Dzięki wysunięciu nieco słupka A, kierowcę od frontu auta dzieli naprawdę spora odległość, co jest atutem w wypadku zderzenia czołowego. Spalanie 7l w trasie, 9.5 po mieście, 12 max. Warto również wspomnieć o świetnym audio, które nie jest sygnowane żadną dodatkową marką, a gra wyśmienicie.
4,3
~Piotrek
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW
Samochód używam od 4 lat. Zdecydowałem się na zakup używanego ze względu na dobre opinie w Internecie. Moje oczekiwania były jednak wyższe w odniesieniu do tego samochodu. Mam możliwość porównań i np. Toyota Corolla była zdecydowanie lepiej dopracowana. W przypadku forda minusem są występujące, zaskakujące usterki - wielokrotnie związane z klimatyzacją, ale także z elektryką, czy paskiem wielorowkowym, który wystrzępił się w trakcie jazdy pomimo niewielkiego przebiegu (80 tys. ). Ponadto brakuje takich użytecznych funkcji jak składanie lusterek bocznych, które przy tej szerokości samochodu powinny być normą w standardowym wyposażeniu. Niezrozumiały jest także brak drugiego licznika dziennego. Bagażnik nie powala pod względem wielkości, mógłby być nieco głębszy. Silnik 125 KM benzyna jest w miarę OK, dobrze zbiera się, właściwie dobrane przełożenia. Komfort podróżowania jest w porządku, ze względu na dużo miejsca w kabinie, bardzo dobre wyciszenie i kultura pracy układu kierowniczego. Plusem jest brak tunelu środkowego, co zwiększa wygodę podróżowania z tyłu oraz dobra widoczność. Do mankamentów zaliczyłbym także utrudniony dostęp do akumulatora, czy fatalny dostęp do filtra kabinowego przy klimatyzacji.
4,4
~Tomi
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 Duratec 125KM 92kW
Auto może nie super przestronne ale dość praktyczne. Do tego świetnie się prowadzi i jest bezawaryjne i nieźle wykonane. Przez 90 tys. km żadnych napraw, czysta eksploatacja. tanie części, dość prosta konstrukcja i przyzwoity wygląd. Autem podróżuje moja 5 - osobowa rodzina, na wakacje zabieramy czasem i 4 rowery ( oczywiście dach) i normalne bagaże. Podróż jest i tak wygodna, samochód daje radę. Polecam cmax każdemu kto potrzebuje auta w miarę rodzinnego a nie chce toczącego się po jezdni autobusu ( jak Scenic, Picasso, itp.). Prowadzenie to przyjemność, zawieszeni jest sprężyste i dość komfortowe (nie tak twarde jak w focusie cmax), uklad kierowniczy bezpośredni dający dobre wyczucie drogi, auto nie pochyla się w zakrętach aż tak bardzo i pewnie jedzie przez nierówności nawet w szybkich łukach.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Minivan