Szukaj

Informacje o Ford Escape I 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW 2000-2007

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model produkowany od roku 2000, kompaktowy crossover SUV (segment I), przeznaczony głównie na rynek amerykański. Pod tą samą nazwą Ford Ecosport sprzedawany jest również w Azji, Australii oraz Ameryce Łacińskiej. Na Starym Kontynencie oferowany był jako Ford Maverick w latach 2001-2004. Będąc początkowo wspólnym działem Forda i Mazdy, był blisko spokrewniony z Mazdą Tribute i został zbudowany na płycie podłogowej Mazda GF. Począwszy od generacji trzeciej Escape jest bliźniaczym modelem europejskiego Forda Kuga, a od 2010 roku luksusową wersją samochodu, był Mercury Mariner, również niedostępny w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Nie wiem, czy więcej w tym modelu amerykańskiego ducha Escape, czy europejskiej Kugi (bardziej chyba to drugie), ale efekt końcowy jest zadowalający po obu stronach Oceanu. Unifikacja i globalizacja w Fordzie dała Amerykanom i Europejczykom całkiem dobrze skrojony samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardziej europejski czy amerykański? To źle postawione pytanie. Powinno brzmieć: „Dlaczego tak azjatycki?”. Mnie nie przeszkadza, tylko to wnętrze… Komu ono miało się podobać? Załodze StarTreka? ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2976 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 203 KM (149 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 271 Nm przy 4750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 79,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Owad
SUV 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Ford Escape I
Potrzeba posiadania auta 4x4 spowodowała zakup 9-cio letniego Forda Escape. Zakup przemyślany i skonsultowany ze znawcami tematu jak i z moją "Lepszą Połową". Po latach używania różnorodnych samochodów, w tym terenowych diesli z manualami, mogę jednoznacznie stwierdzić, że benzyna + automat jest najlepszym rozwiązaniem w teren w którym go użytkuję (piaszczyste i błotniste tereny budowy oraz miejska dżungla). Mojej żonie podoba się wysoka pozycja za kierownicą i respekt jaki wzbudza większe auto ;).
4,4
~marcin,marklo1@o2.pl
SUV 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Ford Escape I
uważam że jest to bardzo fajne auto klasy SUV bardzo mocno niedocenione w naszym kraju, a z tego co wiem to chyba dość popularne w USA.porownywalnym konkurentem może być honda crv z tym że ma chyba mniejsze silniki.ford posiada jeszcze silnik 2,3 fordowski i 2,0 chyba z mazdy ale był on montowany w autach z pierwszych lat produkcji.no i sa wersje 4WD i 2WD na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie.dla mnie jego sylwetka i kształt jest ponadczasowy i ma zachowane doskonałe proporcje i jest bardzo ładnym autem.do tego wygodny, przyjazny kierowcy,ma wg mnie wszystko co niezbędne do wygodnej jazdy(chyba ze ktos lubi bajery to niech kupi sobie inne auto)to auto bardzo lubię,dobrze mi się nim jeździ i lubię nim jeżdzić i właściwie nie ma w nim nic co by mnie irytowało szczególnie, bo spełnia wszystkie moje oczekiwania.
4,2
~michał_urban2
SUV 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Ford Escape I
Świetny samochód do jazdy na codzień jak i na długie wycieczki , wygodny i mocny. Z jedynym słusznym moim zdaniem silnikiem 3.0 v6 :)
Średnie spalanie dla Ford Escape I 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW 2000-2007
12,3
l/100 km
15,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,0
SUV 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Ford Escape I
właściwie od początku jeżdżę nim z instalacją gazową firmy elpigaz sekwencyjna,ponieważ zaraz po zakupie przerobiliśmy auto na gaz.po ok 70tys.musiałem wymienić mikser bo gumowa membrana w nim się wyrobiła i nie działał dobrze.auto w trasie spala ok 15l gazu na 100km przy jeździe do 120km/h.w mieście latem ok 17l/100km a w zimie 18-19l/100km.staram się nie przekraczać 3000obr/min.trudno mi powiedziec ile spala benzyny bo właściwie przez ponad 70tyskm które przejeżdziłem rzadko zdarzało się jeździć na benzynie ale myślę że ok litra mniej.jak na tę pojemność to chyba jest dobry wynik bo 4ro litrowe silniki w jeepach czy fordach explorerach palą więcej, ale też i pojemność mają o litr większą.w każdym razie jeżdżąc na gazie finansowo wychodzi porównywalnie z sredniej klasy benzynowym autem osobowym nieprzerobionym na gaz.(mam porównanie z hondą)
11,0
SUV 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Ford Escape I
W trasie na tempomacie udało mi się zejść do 9 l/100 km, co uważam za rewelacyjny wynik. W mieście gorzej... Ale to w końcu spore auto. Ceny części sprowadzanych z USA bardzo przystępne, wcześniej miałem krajowego forda mondeo i płaciłem więcej za części eksploatacyjne do niego.
12,6
SUV 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Ford Escape I
to przy silniku 3.0 litrowym jest najsłabsze (dla mnie!) ogniwo. Ale za komfort trzeba płacić. Hybryda (2,3l) jest o wiele bardziej oszczędna,ale i tak nie jest źle (przynajmniej porównując do volvo xc90)
Ford Escape I