Szukaj

Informacje o Ford Escort USA MK II

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia

Ford Escort USA MK II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~jasiek [axl_rose@tlen.pl]
Hatchback 1.9 i 88KM 65kW
Ford Escort USA MK II
Zasadniczo jest to samochód na medal. Warto poświęcić dwa słowa kwestii części zamiennych - moje spostrzeżenia są takie. W przypadku "dużych" spraw, trzeba bardzo wnikliwie szukac optymalnych cenowo ofert. Wbrew panującej opinii, jest bardzo wiele firm i sklepów oferujących części do aut z USA, a Escort jest stosunkowo popularnym modelem w tym i tak niszowym sektorze. Wszelkie typowe części [filtry, paski, świece] można zazwyczaj kupić w tych sklepach od ręki, a na mneij typowe trzeba czekać ok. 2 tygodnie. Trzeba jednak sprawdzać ceny w kilku źródłach! ten sam pasek rozrządu może w jednej firmie kosztować 310 PLN, a w drugiej 170!! Kiedys szukałem tarcz hamulcowych - w sklepach z częściami do aut amerykańskich oferowano mi od 250 PLN [za sztukę] do 530 PLN [za sztukę]. Na końcu poszukiwań okazało się, że pasują doskonale tarcze od Mazdy MX3 za 100 PLN sztuka [firma CARIX w Wawie], tak samo klocki i szczęki do bębnów z tyłu. I to po 80 PLN, a nie 240, jak w różnych "autoryzowanych" firmach typu Fenix itp. DRUGA SPRAWA - warto szukac części używanych. Firmy sprowadzające części same czasem proponują alternatywę "nówka tyle", "używana tyle". Miałem wspomniana wyżej wymianę czujnika TPS [tj. czujnik rozwarcia przepustnicy gazu], silniczka wolnych obrotów i sondy lambda. W firmach ceny były takie - czujnik 400 PLN, silniczek 300 PLN, sonda 300 PLN. Znalazłem szrot samochodów amerykańskich pod warszawą, gdzie za czujnik zapłaciłem 200 PLN, silniczek 100 PLN, a sonda 100 PLN - czyli 400 za wsio. I wsio dobrze działa. Dlatego w razie gdy mamy wydac kupe kasy na auto które samo w sobie jest warte niewiele, trzeba SZUKAĆ i GRZEBAĆ - a na pewno cos sie wygrzebie :-) A, jeszcze jedna sprawa - gdym regenerował sprzęgło, sprawdziłem ceny nowych - najmarniej 900 PLN, z tendencją do 1300 PLN. Na szrocie chcieli 300 PLN za sprzęgło od rozbitego Escorta, co przejechał 50 tys. Niestety, wcześniej już mi zregenerowali, bo bym na pewno wziął to za 300.
4,1
~Tryntom@poczta.onet.pl
Kombi 1.9 i 88KM 65kW
Ford Escort USA MK II
Jest to typowy "muł roboczy" jeżdzi się jak małą ciężarówką ( wysoki fotel długa maska duży moment ciągnie od 1000 obrotów) mocna konstrukcja nadwozia, zderzaki na buforach blachy ocynkowane, nie łapczywy na paliwo , silnik i układ przeniesienia napędu nie do zajechania, w moim autku jest cały orginalny wydech bez ubytków, jak na dzisiejsze czasy mógł by mieć leprze fotele chociaż i tak nie narzekam. Doskonały do długich tras - nie męczy. Z każdym rokiem tańsze części , ceny o wiele tańsze niż przypuszczasz, niektóre pasują np. od sierry. Dla mnie tańszy w utrzymaniu od malucha.
2,8
~yEC
Hatchback 1.8 i GT 129KM 95kW
Ford Escort USA MK II
Plusy: -Bogato wyposażony jak na tą klasę auta, -Dobrze się prowadzi jak na amerykańca, -Mocny silnik Mazdy -Niesamowity układ wydechowy- ciągle ten sam od nowości. Minusy: -Mało elastyczny silnik, trzeba go kręcić -Plastiki, porażka. -Słaby komfort podróżowania -Trochę archaiczne wnętrze -pożera masę paliwa
Ford Escort USA MK II