Szukaj

Informacje o Ford Fiesta V

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Auta małe
Piąta generacja Fiesty debiutowała na rynku w roku 1999. Choć stylistycznie samochód sięgał standardów, które zostały wyznaczone przez model Focus, to pod względem technicznym właściwie nie różnił się od swojej poprzedniej generacji. W Indiach, Brazylii, RPA, Meksyku i Chinach, w 2000 roku, Fiesta zadebiutowała w wersji sedan, pod nazwą Ikon (w Brazylii – po prostu Fiesta Sedan, gdzie wyróżniono ją nawet tytułem samochodu roku). W 2003 roku zakończono produkcję podstawowego modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz

Ford Fiesta V – wybierz silnik

Oceny Ford Fiesta V

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~killer
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Mały i funkcjonalny samochód za niewielką kasę. W sam raz jak dla mnie (małżeństwo z przedszkolakiem). Doskonały do miasta, dość duży bagażnik, a jeśli trzeba, to pozostaje przyczepka. Przy odrobinie samozaparcia spokojnie można jechać na wakacje. Blachy dość zdrowe. Rdza tylko zaczyna brać podłogę, ale to ogniska łatwe do usunięcia i powierzchowne. Spalanie mogłoby być nieco mniejsze, chociaż nie ma tragedii, ale np. w Punto 1,9 JTD można spokojnie zejść poniżej 5L, a tutaj jest ciężko. Autko nie jest może demonem mocy, ale spokojnie sobie radzi i nawet wyprzedzanie nie przysparza większych stresów. Cenię sobie wyposażenie mojego egzemplarza -klima, elektryka szyb, lusterek i świateł. Jest regulacja wysokości siedzenia (niespecjalna), za to brakuje regulacji kierownicy(!), ale da się z tym żyć. Poza tym zauważyłem, że silnik wolno się nagrzewa, za to szybko stygnie(!). Nie wiem czy to wada modelu czy mojego egzemplarza. Generalnie - Polecam, o ile ktoś szuka auta funkcjonalnego, a nie wozu do lansowania.
3,9
~Camel
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Autko użytkuję drugi rok, przejechałem łacznie 20 000 km. Wcześniej jeździł nim mój tata, a samochodzik ma już na blacie 210 000. Co do historii auta... sprowadzony przy przebiegu 15000 km z Francji, po naprawie blacharskiej (uderzony w lewy bok). Samochód o tyle zaskakuje, że jest prawie absolutnie bezawaryjny. Płyny (chłodniczy, hamulcowy, w skrzyni biegów) wymienione pierwszy raz w zeszłym roku, tak samo rozrząd - fabryczny przejechał 200 000 km! a to dlatego, że ktoś powiedział tacie, że jest w nim łańcuch... Dobrze, że inny mechanik zauważył sprawę, bo był już na wykończeniu... Cóż jeszcze... w tym roku, czyli po 8 latach i przebiegu 210 000 km wymiana oryginalnego akumulatora Motorcraft. Zapewne jeździłby dłużej, ale dwa razy został wyładowany do zera i pewnie to nie wyszło mu na dobre. Chociaż w lato jeździł bez problemu i parę dni temu przy -15\'C po trzydniowym postoju zapalil, jednak już z problemami... Reasumując, samochodzik bardzo przyjemny. Gdybym miał kupić Pandę za 29000, bo chyba tyle kosztuje, to wolałbym kupić tę fiestę za 8000, włożyć w nią z 5000 żeby cykała jak szwajcarski zegarek. Jest po prostu tańsza, wygodniejsza i dużo ładniejsza:)
3,9
~Darek
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Dobry dla osób, które jeżdżą w pojedynkę lub max 2 osoby, z tyłu dosyć mało miejsca, ale małe osoby się zmieszczą ;) na pewno jest ekonomiczny, mało pali a także tanie części, ale 2x nie kupiłbym ze względu na straszną korozje, mój samochód dosłownie usiany rdzą.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta V
6,0 – 7,3
l/100 km
5,2 – 5,5
l/100 km
8,3 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
jest to moje pierwsze auto, pomimo ze jestem młody i lubie czasem przycisnać to spalanie jest na prawde w porządku. na trasie 200 km dynamicznej jazdy (tj. poza zabudowanym 100-110) więc co jakiś czas trafia nam się ktoś jadacy wolniej, redukcja na 4ke obrotomierz nieźle podskakuje, tuż po zakończeniu manewru 5tka noga z gazu i spowrotem predkosc 110. przy takiej jeździe bez wzgledu na załadowanie samochodu bo jezdze i sam i w 4 osoby + pełen bagażnik nie widze roznic w spalaniu, trzyma się idealnie 5l/100km. z moich osobistych wskazówek zauwazam, że ten silnik lubi być porzadnie rozgrzany. jazda na zimnym silniki do miasta i troche za mocne wciskanie pedalu gazu to podskoczy nam do 6 l spokojnie, jednak to samo na rozgrzanym silniku i mamy spowrotem 5l. polecam też jak jest możliwośc zmiane wszystkich biegów w okolicach 2500 obrotów, mi tak wychodzi 40-60 3 bieg 60-80 4ty bieg dalej 5ty. warto też wspomnieć, że fiestka odpowiednio na 3 cim biegu wycisnie gdzies okolo 90-100 km/h i na tym biegu odczuwam najsilniejsze przyśpieszenie.
9,3
Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
Ford Fiesta V
Auto zakupiłam z myślą o małym samochodzie, które mało pali. Przeliczyłam się. Spalanie benzyny jak na taki silnik to istny skandal! Spalanie przy wyłącznej jeździe po mieście sięgało nawet 10l/100 km przy silniku 1,3 i mocy 60KM. Po zamontowaniu LPG (sekwencja)auto pali w jeździe mieszanej 9l/100km, w trasie 7,5l/100km, a w samym mieście 10 - 10,5l/100km i proszę mi wierzyć nie można mówić o jeździe dynamicznej w tym aucie. Jednak ja jestem raczej zadowolona: zamienniki części są stosunkowo tanie (nie polecam jednak kupna oryginalnego mechanizmu tylnej wycieraczki, cena jaką podał mi sprzedawca przyprawiła mnie o zawrót głowy tj. 916,99 zł a na allegro znalazłam tą część po 30 zł oczywiście używaną - ta cena jest w PLN nie w groszach :D), wszędzie bowiem się nim wcisnę, ale benzyny nie polecam, są za tą cenę auta, które mniej spalają. LPG spowodowała, że eksploatacja auta stała się znośna. Pozdrawiam
5,7
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Na starcie zaznaczam, że moja Fiesta MKV posiada silnik 1.8 DE 60KM (bez turbiny)i jest z 1999r. Musiałem wybrać DI i 2000r bo mojej opcji nie ma do wyboru :P Przy spokojnej jeździe ok. 100km/h spalanie trzyma się na poziomie 5-5.2l , przy 90km/h na trasie jest to około 4.9l . Silnik DE nie posiada turbosprężarki co zabiera mu 15KM w porównaniu do silnika DI. Ten wolnossący motor nie jest tak wrażliwy na kiepskie jakościowo paliwo jak nowsze konstrukcje. Reasumując, kupując MKV z motorem 1.8DE (60KM) stawia się na oszczędność, a nie dynamiczną jazdę. Po zakupie samochodu musiałem wymienić komplet gum w zawieszeniu oraz stabilizator (600zł) i wymienić podkładki po wtryskiwaczami (100zł). To tyle. Na razie przejechałem tym autem tylko 9000 km, ale mogę stwierdzić, że to ekonomiczne autko.
Ford Fiesta V