Szukaj

Informacje o Ford Fiesta V 1.8 DI 75KM 55kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Piąta generacja Fiesty debiutowała na rynku w roku 1999. Choć stylistycznie samochód sięgał standardów, które zostały wyznaczone przez model Focus, to pod względem technicznym właściwie nie różnił się od swojej poprzedniej generacji. W Indiach, Brazylii, RPA, Meksyku i Chinach, w 2000 roku, Fiesta zadebiutowała w wersji sedan, pod nazwą Ikon (w Brazylii – po prostu Fiesta Sedan, gdzie wyróżniono ją nawet tytułem samochodu roku). W 2003 roku zakończono produkcję podstawowego modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~killer
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Mały i funkcjonalny samochód za niewielką kasę. W sam raz jak dla mnie (małżeństwo z przedszkolakiem). Doskonały do miasta, dość duży bagażnik, a jeśli trzeba, to pozostaje przyczepka. Przy odrobinie samozaparcia spokojnie można jechać na wakacje. Blachy dość zdrowe. Rdza tylko zaczyna brać podłogę, ale to ogniska łatwe do usunięcia i powierzchowne. Spalanie mogłoby być nieco mniejsze, chociaż nie ma tragedii, ale np. w Punto 1,9 JTD można spokojnie zejść poniżej 5L, a tutaj jest ciężko. Autko nie jest może demonem mocy, ale spokojnie sobie radzi i nawet wyprzedzanie nie przysparza większych stresów. Cenię sobie wyposażenie mojego egzemplarza -klima, elektryka szyb, lusterek i świateł. Jest regulacja wysokości siedzenia (niespecjalna), za to brakuje regulacji kierownicy(!), ale da się z tym żyć. Poza tym zauważyłem, że silnik wolno się nagrzewa, za to szybko stygnie(!). Nie wiem czy to wada modelu czy mojego egzemplarza. Generalnie - Polecam, o ile ktoś szuka auta funkcjonalnego, a nie wozu do lansowania.
3,9
~Camel
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Autko użytkuję drugi rok, przejechałem łacznie 20 000 km. Wcześniej jeździł nim mój tata, a samochodzik ma już na blacie 210 000. Co do historii auta... sprowadzony przy przebiegu 15000 km z Francji, po naprawie blacharskiej (uderzony w lewy bok). Samochód o tyle zaskakuje, że jest prawie absolutnie bezawaryjny. Płyny (chłodniczy, hamulcowy, w skrzyni biegów) wymienione pierwszy raz w zeszłym roku, tak samo rozrząd - fabryczny przejechał 200 000 km! a to dlatego, że ktoś powiedział tacie, że jest w nim łańcuch... Dobrze, że inny mechanik zauważył sprawę, bo był już na wykończeniu... Cóż jeszcze... w tym roku, czyli po 8 latach i przebiegu 210 000 km wymiana oryginalnego akumulatora Motorcraft. Zapewne jeździłby dłużej, ale dwa razy został wyładowany do zera i pewnie to nie wyszło mu na dobre. Chociaż w lato jeździł bez problemu i parę dni temu przy -15\'C po trzydniowym postoju zapalil, jednak już z problemami... Reasumując, samochodzik bardzo przyjemny. Gdybym miał kupić Pandę za 29000, bo chyba tyle kosztuje, to wolałbym kupić tę fiestę za 8000, włożyć w nią z 5000 żeby cykała jak szwajcarski zegarek. Jest po prostu tańsza, wygodniejsza i dużo ładniejsza:)
4,4
~lux
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Nie wiem jak benzynowe, ale ten diesel jest nie dozajachania , z zapasem mocy, 1.8 75km to mało, ale tylko na papierze, rozpędza się tak samo od 0-100, jak i od 100-170, Perfekcyjne właściwości jezdne, zakręty bierze jak chce.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta V 1.8 DI 75KM 55kW 2000-2003
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
jest to moje pierwsze auto, pomimo ze jestem młody i lubie czasem przycisnać to spalanie jest na prawde w porządku. na trasie 200 km dynamicznej jazdy (tj. poza zabudowanym 100-110) więc co jakiś czas trafia nam się ktoś jadacy wolniej, redukcja na 4ke obrotomierz nieźle podskakuje, tuż po zakończeniu manewru 5tka noga z gazu i spowrotem predkosc 110. przy takiej jeździe bez wzgledu na załadowanie samochodu bo jezdze i sam i w 4 osoby + pełen bagażnik nie widze roznic w spalaniu, trzyma się idealnie 5l/100km. z moich osobistych wskazówek zauwazam, że ten silnik lubi być porzadnie rozgrzany. jazda na zimnym silniki do miasta i troche za mocne wciskanie pedalu gazu to podskoczy nam do 6 l spokojnie, jednak to samo na rozgrzanym silniku i mamy spowrotem 5l. polecam też jak jest możliwośc zmiane wszystkich biegów w okolicach 2500 obrotów, mi tak wychodzi 40-60 3 bieg 60-80 4ty bieg dalej 5ty. warto też wspomnieć, że fiestka odpowiednio na 3 cim biegu wycisnie gdzies okolo 90-100 km/h i na tym biegu odczuwam najsilniejsze przyśpieszenie.
5,7
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Na starcie zaznaczam, że moja Fiesta MKV posiada silnik 1.8 DE 60KM (bez turbiny)i jest z 1999r. Musiałem wybrać DI i 2000r bo mojej opcji nie ma do wyboru :P Przy spokojnej jeździe ok. 100km/h spalanie trzyma się na poziomie 5-5.2l , przy 90km/h na trasie jest to około 4.9l . Silnik DE nie posiada turbosprężarki co zabiera mu 15KM w porównaniu do silnika DI. Ten wolnossący motor nie jest tak wrażliwy na kiepskie jakościowo paliwo jak nowsze konstrukcje. Reasumując, kupując MKV z motorem 1.8DE (60KM) stawia się na oszczędność, a nie dynamiczną jazdę. Po zakupie samochodu musiałem wymienić komplet gum w zawieszeniu oraz stabilizator (600zł) i wymienić podkładki po wtryskiwaczami (100zł). To tyle. Na razie przejechałem tym autem tylko 9000 km, ale mogę stwierdzić, że to ekonomiczne autko.
5,8
Hatchback 1.8 DI 75KM 55kW
Ford Fiesta V
Na starcie zaznaczam, że moja Fiesta MKV posiada silnik 1.8 DE 60KM (bez turbiny)i jest z 1999r. Musiałem wybrać DI i 2000r bo mojej opcji nie ma do wyboru :P Przy spokojnej jeździe ok. 100km/h spalanie trzyma się na poziomie 5-5.2l , przy 90km/h na trasie jest to około 4.9l . Silnik DE nie posiada turbosprężarki co zabiera mu 15KM w porównaniu do silnika DI. Ten Citycar jest zwinny, świetnie się nim jeździ w mieście, na trasie odczuwa się jednak brak mocy. Ten wolnossący motor nie jest tak wrażliwy na kiepskie jakościowo paliwo jak nowsze konstrukcje. Reasumując, kupując MKV z motorem 1.8DE (60KM) stawia się na oszczędność, a nie dynamiczną jazdę. Dodam, że mam 192cm wzrostu i spokojnie mieszczę się w tym samochodziku.
Ford Fiesta V