Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Michał
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Mondeo MK2 ma bardzo dobre właściwości jezdne! Zawieszenie, które jest bardzo odporne na nasze drogi pod względem zużywania się poszczególnych elementów, doskonale trzyma się drogi! Dosyć znaczne przechyły na zakrętach przy większych prędkościach są zupełnie niegroźne! Auto na pewno nie wypadnie z drogi! W tym samochodzie zapomina się o wymianach sworzni, wahaczy, amortyzatorów, końcówek drążków! Zawieszenie w standardowym mondeo mk2 spokojnie mogłoby "obsłużyć" ten samochód z silnikiem 200 - konnym, albo nawet mocniejszy. W końcu pod maską było też 2.5 V6 i myślę, ze zawieszenie niewiele się różniło w tej mocnej wersji. Niestety, ceną za to proste, trwałe i równocześnie znakomite pod względem osiągów zawieszenie, jest stosunkowo niski komfort jazdy - auto na nierównościach hałasuje, podskakuje i nadwozie wpada w wibracje oraz rezonans - znaczenie mają tu nawet opony! Trzeba je odpowiednio dobrać, jeśli natomiast chodzi o profil, to teoretycznie powinien być dokładnie 65, ale im niższy, tym lepiej się jeździ. Wnętrze jest bardzo przestronne, bagażnik wystarczająco duży, z przodu wrażenie przestronności większej niż rzeczywiście! Dobre wyposażenie, fotele bardziej nadają się na dalekie trasy i tak właśnie powinno być! Całość psuje korozja, mnóstwo drobnych niedociągnięć, często psujący się osprzęt silnika, kiepskie silniki 1.8 turbodiesel, a benzynowe za to są niesamowicie wręcz trwałe, ale bardzo dużo palą. Skrzynia biegów zasługuje na 5+, bardzo dobre przełożenia, króciutkie skoki lewarka! Silnik 1.8 TD 90KM ma znakomitą kulturę pracy przy niższych prędkościach, jest bardzo cichy na wolnych obrotach i podczas jazdy do 120 km/h. Po przekroczeniu 120/130 km/h staje się bardzo głośny, a przy ok. 150 - 170 km/h strasznie się męczy i mocno wyje!
4,2
~Skati
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
ogólnie samochód jest naprawdę dobry:). za śmieszne pieniądze otrzymujemy duży i wygodny samochód którym można naprawdę dużo przewieźć. nie zawiedzie w trasie:). stara konstrukcja silnika pozytywnie wpływa na żywotność. napewno też gorszej jakości paliwo mu nie straszne. ja leję tylko ropę ze stacji paliw bo odliczam podatek. średnio wychodzi mi 18 zł na 100 km:). na baku robię ponad 1200 km. taniej już nie będzie. chyba że skuterem albo rowerem:P. polecam diesla mondeo. najważniejsze to trafić niezajeżdżony i dobrze serwisowany egzemplarz. ja taki trafiłem:). pasek rozrządu wymienia się co 50-60 tys km. olej i wszystkie filtry co 10000 km. było kilka problemów na początku jednak usunąłem je tanim kosztem i teraz naprawdę nie mam powodów żeby narzekać na ten samochód. silniczek jest bez wycieków, bardzo czysty i nigdzie się nie poci. odpala też bardzo ładnie, zawsze za pierwszym obrotem. nie puści dymka nawet przy dynamicznej jeździe. każdy element wyposażenia działa bez problemu. a w skład wchodzą elektryczne szyby i lusterka. elektryczny fotel kierowcy, abs, centralny zamek, 2 poduszki. czyli raczej uboga wersja ale przynajmniej wszystko jest sprawne:). mam go ok 5 miesiecy i zrobiłem ok 12000 km. postanowiłem że czas na ocene:). do minusów można zaliczyć trochę małą moc ale do spokojnej i sprawnej jazdy jest wystarczająca. do ścigania polecam mondeo 2.0 albo 2.5:). dla bogatszych BMW z 2.5 litrowym silnikiem. następne będzie napewno mondeo rocznik 2000 ale jeszcze mk2 takie jak moje. tylko nadwozie kombi i 2 albo 2.5 litrowy silnik z gazem:). chociaż tym mam zamiar jeszcze dłuuugo jeżdzić bo szkoda się pozbywać dobrego samochodu:). pozdrawiam wszystkich szczęśliwych użytkowników MONDEO:)
4,4
~Kamilos
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Samochód w naszej rodzinie od 2003 roku, przy 120 tys km realnego przebiegu do dzisiaj wystąpiło kilka usterek elektrycznych. Auto bardzo wygodne, duże, komfortowe, niedużo pali, w granicach 5-7 litrów... Nie jest to demon prędkości, ale daje rade. Jedyne co to zderzaki są chyba z tektury zrobione, a tak to nie ma sie do czego przyczepic za bardzo. Jak sie dba to sie odwdzieczy bezawaryjnoscia. Polecam!
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Mam go od 6 lat, i muszę powiedzieć że jak na tą masę, to dynamika nie jest zachwycająca, 90 km na 1400kg masy to zdecydowanie za mało. Na 3 biegu jeszcze daje radę przycisnąć, ale ogólnie to słabo. Najniższe spalanie jakie odnotowałem to 5l/100km na trasie Katowice-Ustrzyki Dolne (w tym kilka remontów dróg) ale warunki drogowe i pogodowe sprzyjały (stała prędkość 90-100km/h). W mieście potrafi łyknąć nawet 11l na setkę ale nie ma co się dziwić - rozpędzenie takiego ciężaru wymaga niestety depnięcia w pedał gazu. Na krótszych trasach (np. dojazd na uczelnie kawałkiem A4) przy predkosci 110-130 km/h spala koło 7 litrów. Części w sumie tanie, nic sie nagminnie nie psuje. Jedynie zimą lubi zamarzać centralny i alarm :) Ogólnie jak za tą klasę i cenę samochodu to jestem bardzo zadowolony.
5,2
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Mondeo w dieslu jest naprawdę ekonomicznym samochodem. przy sporej masie, masywnym wyglądzie i gabarytach spala śmieszne ilości ropy. jeżdzę głównie na trasie i bardzo oszczędnie operuję gazem. najniższe średnie spalanie jakie zaobserwowałem to 5 litrów. jeżdżąc 90 km/h. jeżdżac troszkę szybciej 110km/h 5,5 litrów. maksymalnie samochód spalił mi 5,8. przypominam że jeżdżę głównie na trasie stąd takie niskie średnie spalanie. dla porównania vectra 1.8 w automacie paliła mi ok 10 litrów gazu, mondeo 2.0 7,5 benzyny, scorpio 6,5 ropy i bmw e34 12 gazu.
6,7
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Jak na auto z 1998 roku i przebiegiem prawie 160.000 jest super.Nie bierze ani grama oleju.W mieście pali maksymalnie 8.5l ale to tylko wtedy gdy się go dusi do oporu.Normalnie pali 7-7.3l.Trasa o długości 300 km i średniej prędkości 120-130 km/h 5.5!!!Jedyne co w tym samochodzie jest robione to tylko i wyłącznie części,które się zużywają.Wymieniłem wąż od podciśnienia,bo auto muliło i stary Polonez brał jak chciał Mondka.Od momentu wymiany auto idzie jak opętane.Nie jeden Common Rail do 115 koni zdziwił się co te autko potrafi mimo tego,ze ma 90 koni :).Nie jest demonem przyśpieszenia i 11.5 sekundy w zupełności wystarcza.To auto służy do spokojnej jazdy po mieście a nie do ścigania się.Od tego jest ST200.Jestem zadowolony z tego auta i uważam,że to był dobry zakup.Tym samochodem można jeździć dynamicznie za grosze!!!!

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Hatchback