Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Marek
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Tańsze auto w segmencie komfortowych, bije na głowę vw passata. Czuć też różnicę w trasach pomiędzy mondeo a focusem ( jeździłem ok.4 lat) dosłownie w kościach udowych i kręgosłupie. Spora przestrzeń wewnątrz, wersja GHIA z lepszymi materiałami - plastiki w ogóle nie trzeszczą ! Jak na te lata nie zawiódł mnie. Poprzedni właściciel powymieniał części na czas i nie było źle na start. Przede wszystkim ma lepsze blachy niż focus !! Poprzedni f. z 2004 miał całe podwozie zawalone rudym. A w mondziaku nawet nie mam śladu rdzy w nadwoziu. Podwozie też ok. Fakt - dbam i konserwuję. Kto pojeździł mondeo i focusem ten już wie jak jest. Elektryka, komputer bez zarzutu poza kapryśną 1 szybą elektryczną po myjni. I to cały problem z elektryką w tym aucie. A na niego mam spray powietrza mrożonego do śniedziejącego styku. Jak każde autko z tym przebiegiem wymaga czasami wymiany cz. ale na razie bez droższych napraw. Spalanie min.5.9l na 5biegu w trasie nawet przy 120 km/h ale miasto inna bajka,zależy - zwłaszcza korki. Bywa dużo ! Ogólnie trasa do 6,5l więc super. Silnik nie bierze oleju na razie jak nowsze BMW czy jakaś Toyota. Czasami na 1tk nic nie dolewam lub 0,2 l. Nie miał haka :)) Ma większą szerokość bagażnika niż MK4 więc pakuję bez problemu duże rowery do środka, na folii budowlanej po położeniu siedzeń. Ogólnie ok.
4,6
~karawela
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Uważam, że jest to auto prawie idealne, jeżeli szukamy niemałego samochodu z rocznika 2000 - 2007 za nieduże pieniądze. Jednakże jest kilka ważnych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie już kilkunastoletniego samochodu. Ten egzemplarz ma już swój wiek, tak więc każdy egzemplarz może różnić się od siebie diametralnie. Warto też wspomnieć, że egzemplarze z końcowych lat produkcji są bardziej dopracowane. Jeżdżę samochodem już prawie 5 lat i zrobiłem nim 90 tys km, w tym 25 tys na gazie, więc mogę co nie co o tym samochodzie opowiedzieć.
3,5
~Majster
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Posiadam auto od kliku miesięcy. W tym czasie spędził u mechaników w sumie ponad miesiąc. Krew mnie zalewa jak sobie przypomnę jaki syf kupiłem. Na początku wszystko super, duże, pakowne auto i niedrogie. Dopiero potem przejrzałem na oczy gdy zaczęły wychodzić kolejne usterki. Na początek nie działał ręczny, linka się spieprzyła, do tego coś zaczęło pukać z tyłu, okazało się, że trzeba wkleić jakieś tuleje w belkę. Następnie auto zaczęło zamykać się samoczynnie od środka w czasie jazdy (?). Kolejna usterka to uszkodzony termostat i zapalająca się kontrolka od poduszki powietrznej. Później auto mi gasło w czasie jazdy samo, okazało się że to uszczelka pod głowicą, gdy już myślałem że z autem wreszcie wszystko gra auto na luzie nierówno pracuje. Sram na to auto i najchętniej bym je strącił w przepaść.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007
8,5
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Nie mam pojęcia jak można mondkiem osiągnąć spalanie średnie powyżej 10L. Auto jest duże ale to nie terenówka. Przy prędkościach rzędu 90km/h może spalać bardzo nisko. Natomiast wszystko powyżej dramatycznie podwyższa spalanie. Brak 6 biegu i 2k obrotów już przy 80km/h na piątym biegu robi swoje. Na autostradzie/ekspresówce nie ma co liczyć na ekonomię. Natomiast na wszystkich drogach krajowych/powiatowych gdzie nie przekracza się 90km/h spala mniej niż nie jeden mały hatchback. Zaznaczam, że latem jeżdżę na klimatyzacji a auto ma swój przebieg już. Czyli w skrócie, jak se dbasz tak se masz.
10,3
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Auto wygodne, obszerne, wygodne na długie trasy. Samochód godny polecenia. Posiadam go 1,5 roku. Kupiłem przy przebiegu 208 tyś km przebiegu i od razu założyłem gaz. Przejechane ma obecnie 223 tyś km. Instalacja Stag z lubryfikacją. Spalanie : miasto to 11-12 l LPG (jazda normalna ale nie eko), trasa 9.0 jazda do 100 km/h bez wyprzedzania, eko. Autostrada w większości prędkość około 160 km/h - spalanie 11,5 l bez klimy maks 12,0 l z klimatyzacją, 2-3 osoby na pokładzie 3 walizki. Bak 36 litrów wystarcza na 300 - 315 km. Jeśli ktoś ma zamiar dużo podróżować po autostradach proponuje montaż jak największego zbiornika w koło ceny LPG na autostradach są kosmiczne :) POLECAM
10,7
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Rewelacyjne auto pod względem wygody oraz pod względem osiągów. Przed zakupem dużo zastanawiałem się nad wyborem silnika. Po zasięgnięciu wielu opinii postawiłem na 1.8 16v 125KM - ten silnik to same zalety: łańcuch rozrządu (wymiana po 230-250 tys. km), mało awaryjne koło dwumasowe i brak skomplikowanej elektroniki. Samochód naprawdę godny polecenia. Mam good 4 lat. Kupiłem przy przebiegu 120 tyś km przebiegu i od razu założyłem gaz. Przejechałem już na gazie prawie 60 tyś km i żadnych poważnych problemów z instalacją, czy silnikiem . Super trzyma się drogi, zawieszenie jest bardzo dobre - oczywiście nie uchroni się przed wymianą eksploatacyjnych rzeczy takie jak łożyska, wahacze, łączniki stabilizatorów, ale ceny oryginałów nie są duże, a wytrzymują dwa razy więcej km niż zamienniki. Spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. Mam instalację BRC Sequent 24 (oczywiście tylko z lubryfikacją - w silnikach Forda bardzo ważne jest dodatkowe smarowanie zaworów, z uwagi na to, iż spalany gaz jest znacznie bardziej suchym paliwem niż benzyna, kto nie zakłada, ten za długo nie pojeździ i po 80-100 tys. km będą problemy). Spalanie : miasto to 11-12 l (jazda dynamiczna), trasa 9.5/10.5 LPG - zależnie od stylu jazdy, także znakomicie. Taniej się nie da przy tej klasie i wielkości samochodu.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Hatchback