Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Andrzej
Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
Słyszałem opinie że Mondeo to wół roboczy ale nie spodziewałem się po nim zbyt wiele. Kupiłem go ze względu na dobre wyposażenie i młody rocznik za dobre pieniądze. Służy mi jako samochód służbowy dla pracowników, wozi dużo towaru i jest mocno eksploatowany. Czasem korzystam z niego do wyjazdów z rodziną dlatego oceniam go pod szerszym kątem. Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, samochody te kręcą duże przebiegi i często mają przekręcane liczniki na co należy zwrócić uwagę przy zakupie. Jest wdzięczny w użytkowaniu i sporo wybacza kierowcy, można zapomnieć wymienić tuleję i dalej będzie jeździł bez większego wpływu na pozostałe podzespoły. Części są bardzo tanie i ogólnie dostępne, każdy mechanik sobie z nim poradzi. Gdybym miał kupować ponownie to bez wachania wybrał bym Mondeo ale tym razem w wersji 130KM a mając trochę więcej do wydania MK4
4,2
~diaz2
Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
Autko świetne dla rodziny z dziećmi ,pojemny bagażnik, wygodny wewnątrz . Na tylnej kanapie dwa foteliki dziecięce wchodzą bez problemu i jeszcze teściową by upchał :) . Z przodu wygodnie i przestronnie , bardzo dobra regulacja siedziska i kierownicy nawet jak dla mnie 190 cm wzrostu i 107 kg wagi:).Mimo iż autko ma tylko 115 KM (jak na silnik CR mógłby mieć lepsza kulturę pracy) posiada ono wystarczającą dynamikę aby sprawnie i szybko się przemieszczać ,podczas wyjazdów na wakacje z rodzina Ja, Żona,dwójka dzieci i bagażnik po dach nie było problemów osiągnąć prędkość 200 km/h. Kupując autko postanowiłem nie słuchać stereotypów o Fordach i się opłaciło. Muszę tu napisać o zawieszeniu auta, ono jest pancerne ! Bardzo dużo poruszam się po drogach wiejskich kategorii -5 :) dziura,dziura,asfalt (lub coś podobnego ) i znów dziura, i z tego powodu cały czas wyczekiwałem usterek i zużycia elementów zawieszenia , jednak nadaremnie co oczywiście mnie cieszy. Przez pierwsze 5 lat (przebieg około 100 tys.) użytkowania auta jedynymi kosztami poza wymienionym regulatorem napięcia ładowania (140 zł) były koszty eksploatacyjne , Przy 210 tys. posypały się wtryski (2350zł regeneracja). W nie długim czasie po wtryskach wymieniłem tylne amortyzatory (KYB około 500 zł),oraz piasty tylnych kół (SKF 760 zł). I do chwili obecnej koszty napraw pozostają niezmienione. Dlatego też z czystym sumieniem mogę stwierdzić, iż jestem zadowolony z tego auta.
4,2
~Antonin
Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
Jako całokształt muszę powiedzieć że jest bardzo dobrze, auto naprawdę bardzo duże i wygodne, na wakacje super , jest przy tym oszczędne i dynamiczne, mało spala w trasie i jest przyjemna jazda.Bardzo dobry układ klimatyzacji, fajnie szybko chłodzi i się nie psuję.Tanie cześci zamienne klocki i tarcze są bardzo tanie, ogólnie autko jest tanie w utrzymaniu i naprawach.Jestem zadowolony za te pięniądzę ciężko będzie znaleść coś równie duzego i wygodnego jak fordzik. Z poważnych usterek to wymieniłem czujnik wtryskowy paliwa i listwę wtryskową bo się zaczął dusić i gasnąć na wolnych obrotach, myslałem że wtryski ale obeszło się tanim kosztem. No i wymieniłem plastiki uchwytów rączek od drzwi dość szybko się ścierają po stu tyś wyglądają jak by przyjechał 400 tyś , to samo się dzieję z kierownicą bardzo szybko się ściera...oczywiście łączniki od stabilizatoró padają co 10 tyś Km i przeguby tez lubią się wybijać . Ogólnie polecam autKo jestem zadowolony , jest tanie w zakupie i tanie w utrzymaniu. Mozna smiało wszędzie nim pojechać i polegać na nim że się nie zepsuje. denerwujące jest trochę to że się otwiera maskę z kluczyka, jakies taki dziwny patent forda. nie mam grama rdzy lub korozji , mineły te czasy kiedy fordy rdzewiały, no chyba ze po wypadku i zle zostało naprawiona blacharka , to wtedy może i bedzie rdzewieć . Ogólna ocena na plus jest dobre autko, pozdrawiam i polecam . Antonin...
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW 2001-2007
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
Hmmmm z jednej strony przesiadłem się z xedosa 2.0 V6 144KM który palił w mieście około 9-10L więc jest lepiej bo on w mieście spala do 8.5 ale to był max z zasyfionymi filtrami. Teraz mieszczę się od 6-7L. Ciekawostka: komputer pokładowy pokazuje 5.1 do 5.4 Czyli okłamuje od 1-1,5L ale to piszą wszyscy. W trasie 4.5 przy 120km na godzinę, załadowani z klimą, z drugiej strony ASTRA II pali mniej, VW golf IV pali mniej i pasek B5, B5FL audi A4 też pali mniej. Natomiast osiągi w pewny stopniu rekompensują ten litr na 100Km w porównaniu do grupy VAG.
5,8
Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
5.9L/100km uzyskuję jeżdżąc pół na pół cykl mieszany, biegi zmieniam tak przy 2 tys. obr/min raz delikatnie używając gazu, a czasem porządnie przydeptując na gaz. 6,7L/100km uzyskałem nie oszczędzając gazu, trzeba było ostro depnąć... to się deptało, cykl mieszany z lekką przewagą miasta. 4,7L/100km uzyskałem zerują licznik spalania po zatankowaniu i wyjechałem w trasę do pracy, na odcinku ok 20km jechałem średnią prędkością 90km/h na 6 biegu przy użyciu tempomatu, bardzo delikatnie przyspieszając, biegi zmieniałem również przy ok 2tys obr/min. Ciekawe czy jakbym pojechał dalej takim tempem to czy by nie zeszło niżej? w mojej galerii dodałem zdjęcie z tym spalaniem :)
6,5
Kombi 2.0 TDCI 115KM 85kW
Ford Mondeo III
Spalanie na trasie Łódź-Kołobrzeg i Kołobrzeg-Łódź trochę autostrady, przeważnie krajówki bez jechania na wynik w dwie osoby plus bagaż około 5,4/100. Sama autostrada Trasa Łódź-Gdańsk średnia prędkość 150km/h 7,2. Samo miasto jazda po Łodzi ok 8,5. Za każdym razem włączona klimatyzacja, zazwyczaj połowiczne obciążenie. Jak na auto, które waży 1750 kg spalanie super.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
3 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi