Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Bartazz
Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
Auto jeżeli chodzi o silnik rewelacja! Zero problemów, bez pompo wtrysków, łańcuch rozrządu, zawsze pali na dotyk, tanie części, prosta konstrukcja i tylko TDDI ! Uwaga na TDCI ! Jeżeli chodzi o moc, miałem wiele aut i np. meriva 1.7 dti isuzu czy np. Xsara Picasso 2.0 HDI, albo nawet Alhambra 1.9 TDI były mniej dynamiczne niż ten mondziak. Ma dobry moment obrotowy, na autostradzie jechałem nim 193km/h. Z wyprzedzaniem też nie ma problemów, jestem bardzo zadowolony. Za taką kasę nie kupicie lepszego auta! Jedyna wada do której można się doczepić to na drzwiach od środka pojawia się na rantach "ruda".
4,4
~narcyzk
Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
Dobry samochód za rozsądne pieniądze. Nie taki zły jak ludzie mówią. Dzięki niższej cenie zakupu, jesteś wstanie naprawić samochód i osiągnąć poziom cenowy rozklekotanego Passata czy Audi :D. Szkoda tylko, że nie prowadzi się tak jak BMW :-/ i 90KM TDDI to masakra :-/, ale może się uspokoję trochę. Brakuje mi wysokich obrotów i mocy :-/ Hamulce są na styk. Strasznie nurkuje przy ostrym hamowaniu. Ciągnąć silnik powyżej 3000obr/min mam wrażenie, że go katuje. Dla mnie najlepszy samochodem do tej pory była Nissan Maxima (3.0 automat od 9.5 trasa na LPG i do 15LPG W-wa), ale ceny i dostępność części powalają na kolana. Tak samo jak znalezienie kogoś, kto potrafi to auto zdiagnozować i naprawić.
4,4
~awszerszen@wp.pl
Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
Auto oceniam pozytywnie... dużo lepiej od podobnych którymi jeździłem głównie służbowo i nie biorę pod uwagę tego że auta zajeżdżone (Skoda Octawia, Opel Vectra, Toyota Avensis czy VW Passat) akurat posiadam auto które poza dwustrefową klimą, szyberdachem i skórą ma wszystko.... np. 7\" Navi (do którego znaleźć mapy na Polskę to nielada wyzwanie), podgrzewanie siedzenia itd. itp..... jest dla mnie udanym modelem... dużym i w miarę niezawodnym a na pewno autem które się doskonale prowadzi (wzór do którego ciężko się inny nawet zbliżyć). A teraz ponarzekam.... auto z deczka mułowate (heh wcześniej miałem kilkukrotnie większe stado kucyków pod maską), irytujący EGR miga mi po oczach kontrolką silnika, a koszt zaworu..... horrendalny, po 170 tysiach padło koło dwu masowe (choć to pewnie wynik mojego stylu jazdy),
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW 2001-2007
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
90KM (hamowania 95KM) TDDI po chipie u HEKO (127KM) i MBC (nie hamowany) (1.2bar doładowania). W sumie to największą różnice dało MBC, bo turbina zaczęła wcześniej wstawać. Samochód ma wstawioną 6 biegową skrzynie. Spalanie 4.2 osiągnięte po rozgrzaniu silnika i skasowaniu komputera pokładowego (o dziwo u mnie ani nie zawyża, ani nie zaniża splania, różnica jest na tyle mała, że nie wiem co jest bardziej niedokładne mój pomiar na stacji benzynowej czy komputer pokładowy) przy jeździe 95-110 (90-100 GPS)km/h na 6 biegu przy możliwie płynnej jeździe bez klimy. Trasa normalnie między 5 a 5.5 litra (110km/h + klima i rozsądne wyprzedzanie (możliwe bez hamowania po wyprzedzaniu) wszystkiego co na drodze przy 30 stopniowym upale to 5.2-5.3l). 10.5 uzyskane w Warszawie... zimny silnik, klima i 5km non stop w korku... normalnie po Wawie pali między 7 (normalna jazda bez korków) do 8.5 z korkami.
6,8
Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
U mnie ciężko zejść ze srednią spalania, a to dlatego, że nie jestem niedzielnym kierowca ;-/ A do tego często jeżdżę na krótkich trasach (3km). Rozczarowały mnie ceny części do Forda - bardzo wysokie. Termostat 85zl. W Oplu Astrze identycznie wyglądający kosztował 15zł. Komplet świec żarowych 250zł. W dodatku koła 16 cali na start zabiły, bo cena jest wprost wproporcjonalna do wielkości kół. Za dobre (są też lepsze) miękkie gumy dałem 330zł/sztuke. Jestem za to zadowolony z silnika - brzęczy ślicznie, żadnych problemów. Jeżeli się wymienia na czas filtry, świece żarowe i inne pierdoły, to przy -25´C odpala na dotyk, i z komfortu jazdy - na trasach ok. 450km nie czuję zmęczenia. Następne autko jakie kupie, to VW Golf IV Kombi Diesel, ew Passata.
7,5
Kombi 2.0 TDDi 90KM 66kW
Ford Mondeo III
Spalanie liczone po czyszczeniu turbiny oraz EGRa (dodatkowo zimowe opony oraz włączona klima), nie wiem czemu moje spalanie odstaje od prezentowanych tu innych wyników. Jeżeli macie jakieś sugestie to dajcie znać.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi