Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1800-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~mat-m4
Ford Mondeo III
Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW
Mój trzeci mondeo,poprzednie 2 litrowe TDCI i TDDI i faktycznie dość nie udane w CI wtryski w DI bardzo głośny silnik i wyższe spalanie. Co do 2.2 TDCI którego zakupiłem w wersi Titanium X w pakiecie zderzaków ST jestem bardzo zadowolony,silnik ma poprawione wtryski po 2004 roku i nie ma z nimi już tyle problemu chodź nadal trzeba dbać o filtry dobrej jakości i dobre paliwo,którego na pewno brak na naszym ORLENIE..Silnik inaczej sie sprawuje od 2 litrowego TDCI,ciągnie od samego dołu,bardziej elastyczny,brak zrywów jakie były w 2litrach,spalanie mniejsze o ok 0,5-1L.W aucie pozostaje tylko nieszczęsna dwu masa która trzeba wymienić po 150- 170tys km.Poza tym bardzo ładnie się prowadzi,wyposażenie w 2.2 L jest zawsze lepsze od 2L.Ogółem na pewno jesli chcesz kupić mondeo,nie polecam 2 Litrowych choć zależy jaki sie trafi,po wymianie wtrysków i dwu masy czy przed..2.2 są co prawda prawie 2 razy droższe ale to i tak taniej niż Passat który nie ma porównania pod względem wyposażenia i wyglądu a 1.9 130 koni też nieudane,chyba ze 90koni. Ogólnie biorąc pod uwagę ze to mój nasty samochód,poprzednie to 3 mazdy w tym 6-2003r,2-peugoty,Mercedes Vito 2,2CDI(porażka),Seat 1.9TDI troche dostawczych i wspomniane mondziali to ten jest najlepszy i tak szybko nie zmienię jak poprzednie
4,6
~Lom
Ford Mondeo III
Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW
Autko oceniam jako bardzo ale to bardzo dobre. Prowadzi się znakomicie, daje ogromną radość z prowadzenia i jak przystało na samochód rodzinny jest bardzo pojemne. Z silnikiem 2,2 można spokojnie wyruszyć w trasę i nie martwić się licznymi TIRami na drodze. Wszystko mijamy w oka mniegniu. Samochód się zachowuje jakby się aż sam nie mógł doczekać kiedy przyciśniemy bardziej gaz do podłogi. Gorąco polecam !!!
4,4
~Krzysztof 3m
Ford Mondeo III
Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW
Auto najlepsze w swojej klasie. Proszę nie mieć złudzeń że jest tanie w zakupie. Dobre auto zawsze się dobrze ceni. Nie ma się czym chwalić ale swojego czasu moje było najdrożej wyceniane na gratce. Jednak od ponad roku nic poważnego się nie stało. Często najtańsze auta wychodzą najdrożej a potem komentarze... kupiłem i musiałem zrobić to i tamto...Kupiłeś tanio - musisz inwestować. bardzo polecam osobą które stoją przed zakupem auta rodzinnego z którego można sporo wycisnąć.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW 2003-2007
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford Mondeo III
Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW
Miasto 8l na 100km. Trasa przy spokojnej jeździe 6,5l; bardziej dynamicznej 7,5l. Przeglądy znośnie. W ASO trzeba liczyć od 600zł do 1000zł na większości własnych części. Nie jest to za drogie. Psują się pierdoły. Mechanik narzeka że to ford i że bardzo ciężko wymiania się podzespoły. Tłumaczy że śruby się zapiekają rzucając wiązankę że wszystko co na "F" jest do dup... itd. To wkońcu mechanik ma problem a nie ja ;) Inne Naprawy - podobno sprzęgło się psuje, wtryski itd... nic mi o tym nie wiadomo jak narazie. Może wystarczyło regularnie dbać o auto??? Tankować na dobrych stacjach?? Nie trzymać sprzęgła na skrzyżowaniu ;) Oby tak dalej a to już 120 tys.
7,1
Ford Mondeo III
Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW
Jeżdżąc w mieście normą jest spalanie na poziomie 7.8. Brzy bardzo spokojnej jeździe w trasie można zejść nawet do 6 i niżej, natomiast przy ostrzejszej jeździe na autostradzie trzeba się liczyć i z 9 litrami.
6,5
Ford Mondeo III
Kombi 2.2 TDCi 155KM 114kW
Witam, uważam że jak na swoja klasę, masę, silnik, osiągi rewelacyjne spalanie. Normalna jazda po Warszawie spalanie 7.5, kożystanie z mocy (między światłami nawet 200km/h) spalanie 8.3, jazda ECO po mieście 6.8. Srednia z trasy Warszawa - Zakopane (dwie osoby+max bagażu) 5.4, raz na trasie Warszawa - Wyszków spalił 4.8!!! (ale nie przekroczyłem 90km/h na 6biegu i tak naprawdę męczył się silnik na tak niskich obrotach) Ogólnie rewelacja polecam

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi