Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~PawełK
Hatchback 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
jeśli byłaby ocena 4.75 dałbym taką właśnie, ale ponieważ od 4.75 jest bliżej do 5 zaznaczyłem właśnie 5. Kupiłem auto poleasingowe, z pewną historią i nie żałuję, pomimo, że było droższe od odpowiedników z rynku. Ponad rok czasu użytkowania pozwala mi postawić tezę, że Ford ma naprawdę dobre auta benzynowe. Jego marka straciła przez wątpliwe silniki dieslowskie, szczególnie tdci i przez to teraz mówi się \"ford ch... wort\". Ja się do tego nie przyłączam i naprawdę polecam benzyny fordowskie: 1.8 125 km w starszej budzie, czy nawet 2.0 i w starszej i nowej dają radę. Wyższe może spalanie zwraca się mniejszą awaryjnością i generalnie bardziej przyjazną obsługowością auta. Polecam jednak egzemplarze o pewnej historii (poleasing z Polski to naprawdę dobre rozwiązanie), nie jestem pewien jakby to było, gdybym wziął \"pewniaka, nic nie stuka, nic nie puka, nie palone, dziadek tylko do kościoła itd.\" od handlarza, albo egzemplarz sprowadzany zza granicy przez \"profesjonalistów\". Jakbym miał trochę jeszcze czasu, to napisałbym więcej ;)
4,7
~JK
Hatchback 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
Samochód jest dopracowany. Nie jest to maszyna do sportowej jazdy. Pojazd z tym silnikiem nadaje się raczej do spokojnej, komfortowej jazdy, dając rezerwę mocy niezbędną przy wyprzedzaniu tirów. Pojazd zapewnia dużo przestrzeni i ma wygodny ustawny bagażnik. Osoby dużo jeżdżące mogą wybrać silnik diesla (ponoć wrażliwy na jakość paliwa). Ci zaś, którzy jeżdżą mniej mogą śmiało decydować się na silnik benzynowy. Nie powinien być przesadnie drogi w utrzymaniu, a będzie na pewno cichszy.
4,6
~Michał M.
Hatchback 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
Auto eleganckie, podoba się wizualnie mimo że nie jest najmłodsze. Bardzo wygodne i przestronne wnętrze. Świetne zawieszenie i komfort jazdy.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 27
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
18 komentarzy
Cewki zapłonowe
  • Ford Mondeo IV Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW od 2007
  • silnik
  • 180 tys. km
Zaswieca sie kontrolka "CHECK ENGINE" a po kilku kilometrach dalsza jazda jest niemozliwa, samochód gaśnie i nie można go uruchomić. Czasami uruchomienie jest mozliwe po kilku godzinach. (Po przyjeździe lawety załaczyłem auto i wjechałem samodzielnie)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Mondeo IV Hatchback