Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Sedan 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW od 2007

Lata produkcji: 2007 - 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 160
Gaśnięcie silnika.
dodał: czuzi, 5 lat temu
Po regeneracji parownika po krótkim czasie znowu pojawił się spadek obrotów do zera i gaśnięcie silnika. Robi się to po praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła. Zauważyłem, iż jeżeli dosyć późno wciśnie się sprzęgło tzn. hamowanie silnikiem, aż praktycznie do samego zatrzymania to silnik czasami nie zgaśnie, jest to bardzo rzadki przypadek, ale jest :)
Delikatnie falujące obroty na postoju
dodał: PawelNDG, 4 lata temu
Najgorsza usterka - czyli nie zawsze się pojawia. Zazwyczaj po odpaleniu silnik delikatnie faluje. Tak delikatnie, że nie widać tego na wskazówce obrotomierza a na tyle mocno, że buja samochodem na postoju (np na światłach). Głupie uczucie bo poliki aż skaczą ;) Do tego jeszcze jak ruszam i go przydławie to nie mogę go ropedzić - musze wtedy wcisnąć sprzęgło, dodać gazu powyżej 2tys i wtedy mogę uciekać. Trochę to denerwuje. Ma ktoś jakieś pomysły?
Brak temperatury na wskaźniku
dodał: czuzi, 5 lat temu
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.

Dane techniczne Ford Mondeo IV Sedan 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW od 2007

Podstawowe parametry Ford Mondeo IV Sedan 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1758 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 3850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Ford Mondeo IV Sedan 1.8 Duratorq TDCi 100KM 74kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Ford Mondeo

Newsy o Ford Mondeo

Ford Mondeo IV Sedan
Aktualnie przeglądasz Ford Mondeo IV Sedan