Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Sedan

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2014 IV generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp o nazwie Iosis z roku 2006. Był pierwszym modelem marki projektowanym zgodnie z „kinetic design” – nową koncepcją stylistyczną Forda. Powstał na płycie podłogowej EUCD opracowanej we współpracy z Volvo, na której bazują również m.in. Fordy S-Max i Galaxy, a także Mada 6. Mondeo IV był wielokrotnie nagradzany, m.in. „Top Gear” przyznał mu tytuł Samochodu Roku 2007. Był też drugim, po Fordzie Mustangu samochodem marki, którym poruszał się agent 007 (w filmie „Casino Royale”).
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4850 mm
Długość z hakiem holowniczym 4952 mm
Szerokość 1886 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2092 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1940 mm
Wysokość 1500 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Prześwit 140 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1422 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 550 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Maro
Sedan 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Ford Mondeo IV
Auto bardzo eleganckie, wygodne i komfortowe .... ale ... po przejechaniu 80 tys. km (kupione przy przebiegu 142 tys.) szereg drobnych irytujących usterek, na początku 143 tys. samoistnie pęka szkło halogenu lewego, 145 tys. alternator do wymiany/laweta, 165 tys. przestały działać hamulce ... na autostradzie ... było nieciekawie/laweta, 182 tys. samoistnie ponownie pęka halogen lewy, 198 tys. wymiana rozrządu 4.3 tys w serwisie Forda (nie było łatwo to przeżyć finansowo) .... 213 tys. auto ma problemy z odpalaniem przy temp. -2 stopnie C / wymiana świec żarowych (470,00 zł ... nie jest źle) ... 218 tys. pęka osłona termostatu co skutkuje utratą części płynu chłodniczego ..... podsumowując .... autem świetnie i oszczędnie się jeździ /max. 6.2/100 .... ale wydatki na osprzęt spore .... więc czas na zmianę marki ;) .... na F ... ;)
3,8
~Szymko
Sedan 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Ford Mondeo IV
Pożeracz autostrad. Jeśli szukasz samochodu na krótkie dojazdy do pracy, to nie jest to samochód dla Ciebie. Podobnie jeśli szukasz samochodu do jazdy po mieście - zdecydowanie odradzam, umęczysz się i Ty i samochód. Dlaczego ? ponieważ z racji swej pojemności dochodzi do temperatury roboczej po kilku dobrych kilometrach, przy spokojnej jeździe miejskiej pali 14 litrów, poza tym gabarytowo jest fatalny w parkowaniu czy ciasnych uliczkach, dodatkowo ma kiepską widoczność. Rewelacyjnie sprawdza się natomiast w trasie. Silnik pomimo mocy nie ma raczej zacięcia sportowego, potrafi sporo, ale nie kusi, nie prowokuje do szaleństw. Po prostu gładko dociska kierowcę do fotela. Układ kierowniczy jest mistrzostwem, skręcasz kierownicą, a samochód momentalnie zmienia kurs w dodatku idealnie tam gdzie się tego spodziewasz. Brak w nim uczucia takiej "gumowatości" między kierownicą, a kołami, jak większości aut. Wentylowane fotele są, ale prawie w ogóle nie czuć żeby działały - zbędny bajer. Fatalna ergonomia, patrząc na jezdnie praktycznie niemożliwe jest, żeby sterować siłą nawiewu, kierunkiem itp. Ten silnik nie znosi partackich mechaników. Niedawno przeskoczył pasek rozrządu po niefachowej wymianie i cała głowica do remontu. Reasumując, jeśli szukasz autostradowego ekspresu, który daje poczucie dużej kontroli nad nim, to możliwe, że jest to auto dla Ciebie. Ja osobiście nie kupiłbym go ponownie, z racji kosztów utrzymania oraz tego, że jazda nim jest na pewien sposób męcząca
4,4
~Adam
Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Ford Mondeo IV
Jeśli mamy do wyboru ciasną, plastikową z kulturą pracy diesla jak w traktorze Insignię, ciosaną stylistykę Passata, wnętrze Avensis niczym z końca poprzedniego wieku, lub mega - nietrwałe wykończenie wnętrza + ryzyko wystąpienia korozji w Maździe 6, nie chcemy przepłacać za wąskiego Superba o masakrycznie poczwarnym wyglądzie i Mondeo Mk4, który żadnej z tych wad nie posiada a w dodatku ma najlepsze właściwości jezdne w swojej klasie to wybór może być tylko jeden. I nie piszę tego co kierowało mną przed zakupem auta, które oceniam a po jego sprzedaży... ( tym razem to polak płakał jak sprzedawał :) To porównanie jest przed kolejnym zakupem i dlatego znów padło na Mk4 tyle, że po lifcie...
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Sedan
8,3 – 14,2
l/100 km
5,7 – 6,9
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Sedan 2.3 Duratec 161KM 118kW
Ford Mondeo IV
Ten model + nadwozie sedan + ten motor = limuzyna prezydencka. Nie jest tanio, rzeczywiście spalanie jak w aucie 200 konnym, ale jaki charakter ! Słychać ledwie szmerek podczas jazdy ;). Nie słychać suwu, taktu pracy silnika. Aksamitnie pracuje jak hybryda lub coś podobnego. Zawieszenie, prowadzenie i automat przynajmniej o jedną klasę wyżej. Użytkowałem MKIII 2.0 145km i stwierdzam, że 2.3 benz. to klasa sama dla siebie. Laczki 235mm oryginalne, bogate wyposażenie, można się poczuć jak w aucie za 200 tys. ;))
6,9
Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Mondeo IV
Ogólnie jak się chce jechać bardzo ekonomicznie, to nie jest źle, ale ten samochód nie pozwala na delikatne wciskanie pedału gazu. Jest bardzo zrywne, skrzynia automatyczna (dwusprzęgłowa defacto) działa bardzo przyzwoicie, więc wolno się nie da tym samochodem jeździć. Ogólne obserwacje dla tras 80% szybkiego ruchu i autostrada 130-150km/h, 20% miasta i inne drogi lokalne, przejechane 70 tyś km przez 1,5 roku i prawie zawsze na komputerze 7,8-8,2 l/100km. Ogromny minus dla serwisu ASO Forda w Łodzi na Brzezińskiej (auto w serwisie 2 m-ce) bo nie rozpoznali awarii wtrysków i rozbierali całą głowicę. Panowie psełdomechanicy w międzyczasie diagnozowali awarie całego silnika, skrzywienie korbowodów, rysy na gładzi cylindrów - co 2 tyg. był inny powód dlaczego auto jeszcze stoi w serwisie. Serwis Auto Brzezińska w Lodzi to porażka i dno :( Może ja nie mam najlżejszej nogi, ale po 50 tyś wymienione wtryski, a po 65 tyś turbina (zaczęła gwizdać). Niestety ciśnie się na usta stare powiedzenie naszych wójów "Ford gówno wort..."
8,9
Sedan 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Ford Mondeo IV
Super samochód polecam każdemu. Spalanie po mieście przy oszczędnej jeździe 8.1 przy średnio dynamicznej jeździe w mieście 9 litrów przy bardziej dynamicznej jezdzie w mieście od 10 - 11 litrów. W trasie przy 130 km/h 6,5 litra przy 140 km/h 7,5 litra przy 150 km/h około 8,5 litra

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 27
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
18 komentarzy
Cewki zapłonowe
  • Ford Mondeo IV Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW od 2007
  • silnik
  • 180 tys. km
Zaswieca sie kontrolka "CHECK ENGINE" a po kilku kilometrach dalsza jazda jest niemozliwa, samochód gaśnie i nie można go uruchomić. Czasami uruchomienie jest mozliwe po kilku godzinach. (Po przyjeździe lawety załaczyłem auto i wjechałem samodzielnie)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Mondeo IV Sedan