Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW od 2010

Lata produkcji: 2010 - 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 160
Świecąca się kontrolka.
dodał: mlecyk92, 4 lata temu
Moim problemem jest świecąca się kontrolka komputera silnika... zostały wymienione kable wys napiecia, swiece i czujnik cisnieia powietrza a silnik nie traci mocy... jednak kontrolka co jakiś czas się zaświeca... jaka może być tego przyczyna i czy to może być coś poważnego?
Problem z odpaleniem auta
dodał: ~Arek S, ponad rok temu
Witam, mam problem z odpaleniem, otóż przekręcam stacyjkę, czekam ja się zagrzeją świece i kręcę, auto odpala na 2 sekundy ( lekko dodaje gazu a i tak ma problemy z wskoczeniem na obroty) i gaśnie. Próbuje jeszcze raz i już tylko kręci ale nie pali. Mogę tak próbować ale tylko akumulator się rozładowuje. Jedyny sposób to na hol a i tak są problemy. Jak niby już jest odpalony to ma niskie obroty i jak puszczam gaz to zaś gaśnie. Dopiero za 4-5 próbą odpala na hol. Co to może być?
Brak temperatury na wskaźniku
dodał: czuzi, 5 lat temu
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.

Dane techniczne Ford Mondeo IV Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW od 2010

Podstawowe parametry Ford Mondeo IV Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Ford Mondeo IV Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Ford Mondeo

Newsy o Ford Mondeo

Ford Mondeo IV Sedan
Aktualnie przeglądasz Ford Mondeo IV Sedan