Szukaj

Informacje o Ford Mustang IV

Lata produkcji: 1993 – 2005
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1964 samochód sportowy (segment G) jest ikoną marki i zarazem popkultury. Ford Mustang to jeden z najsłynniejszych samochodów w swojej klasie, który sprzedał się w liczbie niemal 10 milionów egzemplarzy. Zapoczątkował za Oceanem tzw. „pony cars” – nową klasę samochodów sportowych, które charakteryzowało to, że są atrakcyjne cenowo i stylistycznie, szybkie i skierowane do młodszej klienteli. Od pierwowzoru odchodzono jednak w kolejnych generacjach i powrotem do niego był dopiero Ford Mustang piątej generacji z roku 2004, zaprojektowany w stylu retro. Jednakże dopiero od najnowszej, VI generacji auta jest ono oferowane na całym świecie, pierwszy raz na Starym Kontynencie, w tym także w Polsce.
czytaj więcej
Powagosław
Legenda amerykańskiej motoryzacji nigdy nie wyglądała lepiej, nigdy nie była też tak dopracowana pod względem technicznym. Może i czekaliśmy 50 lat, ale to naprawdę najlepszy momentu, by Mustang trafił do europejskich, w tym polskich salonów Forda. ~Powagosław
Luzacjusz
Amerykanie obiecywali nam zniesienie wiz, tarczę antyrakietową i ze sto innych rzeczy. A dali nam Forda Mustanga. Mnie to pasuje ;) ~Luzacjusz

Ford Mustang IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Mustang IV

Liczba ocen: 35
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Mustang IV
11,1 – 18,6
l/100 km
11,6 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
Coupe 4.6 V8 32V Cobra 324KM 238kW
Ford Mustang IV
Miałem kiedyś Forda Mustang GT 1995 w automacie. Auto miało 220KM ale przez automatyczną skrzynię nie było czuć tej mocy. Zawieszenie bujało. Największym plusem był silnik. Całą resztę należało być zamienić częściami aftermarket´owymi, których pełno w USA i wtedy było by to świetne auto i koniecznie wrzucić manual. Natomiast od kwietnia 2012 mam Forda Mustanga SVT Cobra i to już jest zupełnie inna bajka. Po 99 roku amerykanie zrobili duży postęp w swej motoryzacji. SVT to dla Forda jak M-Power dla BMW i to czuć! To auto już fabrycznie jest zrobione pod ostrą jazdę, a silnik 4.6 V8 4V ma wielki potencjał. Znajomy z Kanady zrobił 1200KM. Ja mam zrobione parę modyfikacji i moc skoczyła o 100KM w porównaniu do fabrycznych 320KM. Wielki moment obrotowy powoduje, że auta w większą mocą nie dają mojemu rady. Zawieszenie doskonałe ze szperą (mit amerykańca co jedzie tylko na przód legł w gruzach). Lubi jak się go pogoni bokiem. Trzyma się w zakrętach nie gorzej niż M-Power. Jedynie co to obniżyłem go i jest jeszcze lepiej. Najlepsze są opony szerokie 275 bo fabryczne 245 nie dają rady niestety i to jest jedyny minus. Bez szerokich opon, obniżonego zawieszenia ciężko wystartować na maksa żeby tyłkiem nie zarzucało i nie było tzw. wheel hop´u. Po modach jest prawie idealnie. Cobra to topowy model więc i trzeba liczyć, że będzie droższa w zakupie od GT jakieś 2 razy ale warto. Spalanie też mniejsze niż 95 GT. Na trasie ok.100km/h z 3 dorosłymi osobami spalił 9,7l/100km PB98. Ostra jazda mieszana 14,7l/100km i ani kropli więcej. Średnie minimalne spalanie dałem orientacyjne bo nie testowałem ale gdzieś takie będzie. Co dobre to jak tylko zdejmie nogę z gazu i pojedzie ok.90km/h na V biegu obroty jakieś 1200RPM i spalanie prawie jak katalogowe 9,5l/100km. Wyjątkowość tego auto sprawie, że każdy się za nim obejrzy. Czy ma 10 lat czy 80, również kierowcy drogich niemieckich sportowych samochodów oraz jest to lep na płeć piękną.
19,3
Coupe 3.8 V6 147KM 108kW
Ford Mustang IV
To auto swoje spalić musi ! Mam znajomych co chwalą się spalaniem 12-14 litrów. Gratuluję im, ale mój pali 18-20. Zmiana na gaz może pomóc - te silniki dosyć dobrze je znoszą pod warunkiem że założy to fachowiec. Jak chcesz oszczedzić na samej instalacji - to się wkopiesz na minę. W opinii znajomych poruszających się "econoboxami" to mustang pali "masakrycznie dużo" Jako że robie nim tyle km co z domu do pracy i czasami jakiś wypad za miasto, mi to spalanie w ogóle nie przeszkadza. Nie polecam jako jedynego auta w rodzinie.
12,0
Coupe 4.6 V8 Cobra 305KM 224kW
Ford Mustang IV
Nikt mi nie powie, że auto dużo pali!!! Po pierwsze silnik ma dużą pojemność, 8 cylindrów, ale ma gigantyczny moment i nie trzeba go "gonić po obrotach", żeby dynamicznie jechać. Po drugie filtry, kable i świece są TAńSZE niż np. do renault clio (wiem bo mam!!!). Po trzecie nic, zupełnie nic w aucie się nie psuje! Auto mam 3 lata i oprócz przeglądów (tanich zresztą) nie dołożyłem do niego ani złotówki! Bałem się przed zakupem o trwałość auta, przecież to amerykaniec, na dodatek w limitowanej wersji, a tu takie wielkie i przede wszystkim miłe zaskoczenie. Miałem samochody przeróżne: niemieckie, włoskie i francuskie, ale przy mustangu (10 letnim!!!) wszystko z czym miałem kontakt wysiada! Najlepszy mój zakup i samochód.
Ford Mustang IV