Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~maciekson_85
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Auto użytkuję od września 2020, przejechane ok. 10 tys. kilometrów. Posiadam wersję wyposażenia Titanium. Warto poszukać wersji z wyświetlaczem Convers+, wygląda dużo nowocześniej. Auto przede wszystkim bardzo wygodne, praktycznie nie trzeba się zastanawiać czy uda się zapakować na wyjazd. Rodzina 2+2 jak w moim przypadku jeździ bardzo wygodnie, nawet ja nie mam problemu, by usiąść na środkowym fotelu tylnej kanapy. Średnie spalanie z jazdy podmiejskiej 6,4l, najniższe zanotowane to 4,4l, najwyższe pod 7l ale praktycznie nie jeżdżę po mieście. Za model z 2008 roku z udokumentowanym przebiegiem zapłaciłem 23 tys. złotych.
3,1
~Arek
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Auto może i zbiera dużo pozytywów ale ja trafiłem na prawdziwego pechowca.Początkowo było wszystko ok bo niezła dynamika ,ogromna ilość miejsca ,idealne auto dla rodziny ale na tym się kończy. Nie polecam rocznikow z pierwszych lat produkcji .Pompa paliwa do wymiany ,niedawno dwumas plus sprzęgło -nowy komplet LUK . Do tego zapchany DPF (kompletna wymiana na nowy bo stary filt zepsuty ) i nieszczelny układ dolotowy. Z drobnych rzeczy to naprawa zamka pokrywy bagażnika,odpryski na masce .Koszta ogromne! Jesli mieszkasz w Niemczech koszta rosną 2 a nawet 3 krotnie(np.wymiana dwumas +sprzeglo 1700-2000 euro).Czekam tylko aż padnie turbo albo wtryski bo nic nie zdziwi mnie juz w tym egzemplarzu .Nie pozdrawiam swojego auta ,was owszem .
4,3
~bieniek
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Jest to bardzo fajne auto. Z zewnątrz nie jest ogromne ale duże. Może wygląd nie powala na kolana bo od tego jest inny typ aut ale nie wygląda źle nawet powiem że całkiem nieźle jak na vana. Środek rewelacja (wersja 7 osób) masa przestrzeni, wszytko przemyślane włącznie ze składaniem siedzeń. Samochód świetnie się prowadzi w trasie jaki po mieście. Komfort jazdy fajny, jest w miarę sztywno zawieszony co skutkuje przewidywalnością. Całokształt to bardzo fajne auto które w każdej z kategorii ma coś do zaproponowania.
Åšrednie spalanie dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie przy tym wielkim samochodzie idealne, najmniej spaliło mi auto podczas podróży na lokalnych drogach niecałe 300km średnia wyszła 4,5l/100 ale nie przekraczane było 100km/h. Natomiast , że nogę mam ciężką i nie oszczędzam na trasie to lata zawsze 120-145 tam gdzie można:) Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.9 ON /100km dane na podstawie przejechaniu ostatnich 79tyś km. Miasto-trasa /50%/50% - stan licznika 390tyś km. Auto uważam, za niesamowite, nazywam go czołg - niezawodne , niezniszczalne , ogromne, wygodne, rodzinne, oszczędne.
6,6
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Nie wiem Panowie jak wam. Ja mam w mieście 7.2 bez klimy. 7.5 z klimą. Nogę mam ciężką. Czym bardziej dynamicznie jeżdżę to auto mniej pali. Tyle że nie piszę o but i 170km Tylko szybkie przyspieszanie. Spalanie u mnie: 7.5 l na 100 km w cyklu tylko miejski z kłócą 5.9 l w trasie głównie odrobinę miasta. Nie jechałem więcej niż 200km autostradą więc nie wiem ile to zje. Z napraw. Uszczelniałem wtryski, wymiana powrotów wtrysków Plus uszczelnienie nowe pokrywy zaworów. Dziwnym trafem turbo przestało działać nie łączyło na kostce sterowania turbiną. Padła wiązka od sterowania sprężarka klimy zapłaciłem 160zl za naprawę. Wymiana chłodnicy klimy. Teraz tłucze mi sie prawdopodobnie łańcuch rozrządu a rzekomo jak robiłem rozrząd to Aso stwierdziło że łańcucha sie nie wymienia i teraz rób na nowo rozrząd który zrobiłem 10 000 km wcześniej. Ah szkoda słów pierdóły jak narazie Ale ponad 2 tysiące utopione. Silnik oszczędny Ale problematyczny jak to TDCI. Moc dość spora jak na taką masę i budę. Autko wygodne i zwrotne. Zawieszenie mało trwałe często gubi geometrię. Ogromny Plus auto wygodne. Pakowne, Duże, a mimo to zwrotne. Prowadzi sie fajnie. Jeździ mi sie lepiej tym vanem niż osobówką. Zastanawiał bym się jedynie czy kupię więcej diesla bo niestety coraz gorsze te silniki robią. Jak nie egr do czyszczenia to turbo przeładowane lub nie równo pracuje. Minus często auto szarpie Ale nie zawsze. Dużo osób ma z tym problem blisko 2000 obrotów. Blacha tragiczna. Lubi ją rudą. Ford nigdy nie umiał zabezpieczyć swoich blach dobrze przed rdzą. Mimo wszystko polecam.
6,4
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Auto ma świetne osiągi ( jak na swoją wagę ), a przy tym nie pali zbyt dużo. Mój rekord na baku to 1140 km - w proporcjach 70 % trasa- 30% miasto. Na trasie z prędkościami rzędu 110-120 km/h spala mi poniżej 6 l/100, przy 160-170 to ok. 8-8,5 l/100. Mój rekord zużycia paliwa to 4,6 na odcinku 41 km ( wg komputera), ale na dłuższą metę jest to bardzo męczące. Na krótkich dystansach w mieście ( 5-10 km) komputer pokazuje 7,3- 7,7. Ciekawostka - po każdym tankowaniu, średnia na komputerze jest zawsze niższa o 0,3 l. W porównaniu do poprzednich moich aut Alfa 159 1.9 jtdm (150km) i Fiat Croma 1.9 jtd również 150 km Ford pali o około 1-1,5 litra mniej na 100 km.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Ford S-Max I Van