Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Hatchback

Lata produkcji: 1985 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 4
Długość 4669 mm
Szerokość 1766 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1476 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Scorpio I Hatchback
9,2 – 14,3
l/100 km
7,6 – 8,6
l/100 km
8,4 – 20,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Liczba komentarzy: 1
Ford Scorpio I
Hatchback 2.0 105KM 77kW
Witam... auto stare ,bardzo mało awaryjne - wymiana drążków kierowniczych ,wahaczy ,paska rozrządu to bajka - wszędzie miejsce i idze wsadzic rękę a nawet jakby ktoś się postarał głowę. Na zimnym silniku tak jak kazde lubi dobrze zassac , max 20l przy jezdzie typu pendzel ,kółka ,parę pisków i ponowny pendzel - pompka wyryskowa chodzi wtedy na maxa ,a to w końcu tylko 8 zaworów i 2,0l ... komfort nieprzeciętny na 5+ - w trasie jadąc 80-90km/h stałą prędkością potrafi spalić między 7,5-8,0l niżej się na 5 biegu nie da (most buczy za mocno)...
Dodane 17 lat temu
9,8
Ford Scorpio I
Hatchback 2.4 i KAT 125KM 92kW
Podane tak mniej więcej. Na trasie Monachium - Wrocław - 714 km na 63 litrach benzyny, czyli nie jest źle. Po mieście pali mi circa 11-12 litrow, ale to zasługa mojej cięzkiej nogi, i skrzyni, ktora potrafi dac dużo radości ;) Ogółem - nie jest źle, ale to nadal prawie 2,5 litrowy silnik w widlastym układzie...
Dodane 10 lat temu
12,0
Ford Scorpio I
Hatchback 2.4 i 125KM 92kW
Na lpg auto przy normalnej jezdzie i dobrze ustawionej instalacji jest naprawde ekonomiczne , spala mi ok 12 l gazu co przy obecnej jego cenie nie obciąża mocno kieszeni. Wiadomo na benzynie jest już nieco gorzej ale wykorzystuje ją tylko do rozruchu i nagrzania silnika. Jeśli chodzi o części i naprawy to dużo zależy od tego czy ktoś lubi\potrafi sam pomajsterkować czy oddaje auto do warsztatu . Czasem ciężko zdobyć niektóre części
Dodane 16 lat temu

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
Dodane 16 lat temu
3 komentarze
Ford Scorpio I Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów