Szukaj

Informacje o Ford Scorpio II Sedan

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji modelu przypadł na rok 1994. O ile rozmiary auta pozostały te same, solidnie odmieniona została jego sylwetka. Po kuracji odmładzającej nadwozie Scorpio II nabrało charakterystycznego, „amerykańskiego” charakteru. Efektowny wygląd nie przełożył się jednak na wyniki sprzedaży i w 1998 roku Ford zadecydował o zakończeniu produkcji Scorpio. Model nie doczekał się następcy w swoim segmencie. Funkcję flagowego samochodu amerykańskiego koncernu w Europie przejął Mondeo.
czytaj więcej

Ford Scorpio II Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4825 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1402 mm
Rozstaw osi 2770 mm
Rozstaw kół - przód 1478 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1069 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 969 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 979 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 955 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1434 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1423 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 833 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 465 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Driver
Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Ford Scorpio II
Bardzo specyficzny samochód i rzadko spotykany. Ostatnia limuzyna Forda z napędem na tył w Europie. Nie raz pytano się mnie " co to za Ford? " albo " wersja USA? Kiedy pan sprowadził ? ". Wygląd wyróżniający się a do tego elegancki, bez wątpienia to auto z duszą. Jeśli kupisz go w dobrym stanie to potrafi baaardzooo dobrze się odwdzięczyć. Nie warto przejmować się opiniami ludzi którzy kupili ten wóz za parę groszy i natrafili po prostu na minę i narzekają że wszystko się psuje i "Ford ****** wort" . Bzdura. Po pierwsze na Scorpio musisz mieć przygotowane co najmniej 5 tyś. Zł na SAM ZAKUP auta, nie warto kupować egzemplarzy za np 2 - 3 tyś. Bo zazwyczaj są to już trupy. Po drugie na oględziny zawsze jedź z kimś doświadczonym, który ma wiedzę o tym samochodzie. Po trzecie szukaj egzemplarzy z końca produkcji (po lift) i najlepiej z najbardziej rozsądnym silnikiem 2.3 16V. Po lifty były moim zdaniem ładniejsze i miały poprawioną wiązkę która jest bolączką Scorpio tej generacji. Natomiast silnik 2.3 16V jest idealnym kompromisem, wystarczająca moc , dynamika, stosunkowo nie droga eksploatacja i w miarę przyzwoite spalanie. Z kolei 2.0 są za słabe a 2.9 V6 24V Cosworth są bardzo drogie w serwisowaniu i nie warto się w nie pakować. Były też 2.9 V6 12V, dobre silniki ale nie występowały już w po liftach. Nie będę pisał oczywiście żeby przed zakupem sprawdzić zawieszenie, czy progi itp itd bo to oczywiste. Pamiętaj po prostu żeby kupować ten samochód z głową. Są to już stare samochody i przed kupnem warto dokładnie sprawdzić czy wszystko jest OK tak jak podaje sprzedający w ogłoszeniu. Polecam ten samochód kierowcą którzy jednak mają jako takie pojęcie o motoryzacji, o samochodach. Jak już wspomniałem auto ma swoje lata, więc jeśli jest nawet w bardzo dobrym stanie to siłą rzeczy z racji wieku np. Pęknie wąż od wody czy coś w tym rodzaju, więc warto raz na jakiś czas podnieść tą maskę i zobaczyć czy wszystko ok i nie narzekać później że auto się psuje.
3,8
~Deborski
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Ford Scorpio II
niezła bryka ,komford jazdy po polskich dziurach słaby,silnik dobry,wnętrze przestronne ,niestety układ podzespołów silnika i połączenia przewodów, zaprojektowany przez wykształconych debili ,wiązki inst.elektrycznej poniżej krytyki,a wymiana takiej gdy skruszeje strasznie utrudniona,wszędzie ciasno,komputery i bezpieczniki rozrzucone po całym wnetrzu,dostęp do lamp trudny, akumlator umieszczony w najgłupszym możliwym miejscu,NIEWYGODNIE ,CIASNO POD MASKĄ
4,4
~Niech będzie że Miłośnik Coswortha
Sedan 2.9i 24V 207KM 152kW
Ford Scorpio II
Skrzynia oczywiście automatyczna - W zaznaczeniu manualna, jakiś błąd bo taka tylko wchodzi w tych informacjach ( może to tylko coś mi nie wchodzi) Ten samochód ma to COŚ. Ten silnik sprawia, że się chce jeździć. Karoseria bez rdzy w 19 letnim aucie. Minusem jest słaby stelaż oparcia fotela kierowcy, z czasem się przegina na jedną stronę oraz delikatny panel klimatyzacji.
Średnie spalanie dla Ford Scorpio II Sedan
9,8 – 13,2
l/100 km
8,3 – 8,9
l/100 km
10,2 – 14,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Ford Scorpio II
Piękniejszego samochodu za tą cenę się nie dostanie, lepiej prowadzącego chyba też, ale czy te dwie zalety są w stanie zniwelować wady jakimi są usterki? Nie wiem, pewnie zależy od danego modelu i jego utrzymania przez poprzednich właścicieli, ale ja najwyraźniej miałem pecha. W okresie od 12.2009 do 03.2011 wymieniłem prawie pół samochodu, jedynie co dziwne karoseria jest w stanie idealnym. Autko kupione za 4000 zł a na naprawy wydane 15000 zł. Niestety mimo, iż samochód jest piękny nie kupił bym po raz drugi Scorpio. Ceny i dostępność części to tragedia. Na piastę czekałem ponad 2 tygodnie. O elektryce wspominać nie będę. Spalanie jest takie jakie być musi. Jak się postaramy to w trasie i 7,5 mi się udało osiągnąć, a w mieście (Łódź) do 18 to lekką ręką podczas korków dochodzi, ale średnio to 14,5 w mieście spala bez problemu, a jeżdżę raczej normalnie, ani ekonomicznie, ani dynamicznie. Zastanów się zanim go kupisz...
12,2
Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Ford Scorpio II
Skorupa 2.3 w automacie. Najniższe spalanie zanotowałem w trasie przy prędkościach w granicach 100km/h, najwyższe w samym mieście przy czym zdarzyło mi się to tylko raz, średnio w lato po mieście wychodzi 15.5l/100km. Jeżeli uważacie, że to dużo to zapraszam po seicento. Fakt faktem, że te 2l mniej mógłby palić ale 13l to dla niektórych i tak astronomiczne wartości...
15,0
Sedan 2.9i 24V 207KM 152kW
Ford Scorpio II
Spalanie średnio 14-15 litrów gazu w 3 litrowym automacie... to dobry wynik prawda...? Części zamienne (ich ceny) to naprawdę kwestia jakości, da się je zaakceptować. Jest pewien sklep w Szczecinie zajmujący się sprzedażą "fordowskich" części zamiennych w naprawdę korzystnych cenach o odpowiedniej jakości.

Usterki Ford Scorpio II

Liczba wpisów: 23
Ford Scorpio II Sedan