Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Courier I Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: VANy
Produkowany od 2013 roku, należący do segmentu kombivanów Ford Tourneo Courier jest najmniejszym i najmłodszym bratem w rodzinie Forda Tourneo (obok Tourneo Custom, Grand Tourneo Connect i Tourneo Connect). Łączy cechy rodzinnego minivana segmentu B i małego samochodu dostawczego, chociaż jest, tak jak pozostałe wersje Tourneo, osobową odmianą bliźniaczego modelu Transit Courier. Spokrewniony stylistycznie z Fordem Fiesta dzieli z nim (jak również Fordem B-Max) platformę podłogową Ford Global B-car platform. Samochód nawiązuje do licznych użytkowych aut marki noszących nazwę Courier.
czytaj więcej
Powagosław
Stwierdzenie, że to najładniejszy członek gamy Tourneo nie będzie pozbawione przesady. Dobrze skrojony, z przyzwoitymi proporcjami. Jeszcze jedna rodzinna alternatywa, może nieco mniejsza od pozostałych „made in Ford”. ~Powagosław
Luzacjusz
Co to jest – blaszane pudełko na kułkach obudowane wokół grilla z Aston Martina? Ano właśnie. To jest Courier. Ale złośliwości na bok, a raczej na tył, bo z przodu to auto robi naprawdę sympatyczne wrażenie. A zresztą, czego się spodziewaliście? To jest Tourneo, a nie Gran Turismo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,4
~Sebastian
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Samochód posiadam od nowości, czyli za chwilę stuknie nam 6 lat. Coś już mogę o nim po tym czasie powiedzieć. W sumie przejechałem 100 tys. km. Największa wada mojego egzemplarza to skrzynia biegów. W tej chwili wjedzie do niego trzecia skrzynia. Ogólnie biegi źle się wrzuca, wsteczny lubi wyskakiwać lub zgrzytnąć. Druga słaba strona to plastiki , łatwo się rysują. Kolejne moje zastrzeżenie do tego samochodu to bardzo skręcające się nadwozie. Wystarczy, że stanie się jednym kołem na wyższym krawężniku i już są otarcia przy otwieraniu drzwi. Niedawno zauważyłem przy odsunięciu tylnych drzwi zdarty lakier na karoserii. Jest to widoczne na słupku B przy odsuniętych drzwiach. Tylne odchylane okna nie trzymają dobrze, czasem pocieknie woda. Odstające, słabo spasowane plastiki przednich słupków od wewnątrz. Poza tym, średnie wyciszenie, bardzo podatny na wiatr. Tyle narzekania. Auto ładne, przestronne, wygodne. bardzo dobra pozycja za kierownicą, duża szyba, widoczność wzorowa we wszystkich kierunkach. Możliwość złożenia i wyjęcia tylnej kanapy. Auto większe w środku niż wygląda na zewnątrz. Duże zewnętrzne lusterka. Świetne prowadzenie, zawieszenie. Hamulce przeciętne. Największy plus to silnik 1.0 ecoboost. Żwawy, mało pali, bezawaryjny póki co. Olej zmieniam co 10 tys. W zimie szybko się nagrzewa wnętrze (grzałka elektryczna). Ze względu na kubaturę wnętrza w gorące dni potrzeba trochę czasu ,żeby klima je schłodziła. Średnio daje sobie radę. Niestety ,ale drugi raz bym tego samochodu już nie kupił. Nie jest wart 60 tys.
4,6
~Wojciech- Wrocław
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Wersja Titanium. Dla zwykłego użytkownika, może to być auto idealne- gdy będzie: 1/ więcej miejsca na nogi dla kierowcy (mam 190 cm- podnoszenie wysokości fotela dramatycznie zmniejsza jeszcze tą odległość) 2/ niższe o 10 cm- mam 25 cm nad głową (!) 3/ składany fotel pasażera- jego brak ogranicza bardzo funkcjonalność tego praktycznego pojazdu. "Pudełkowe" nadwozie jest wrażliwe na wiatr i zawirowania powietrza od ruchu dużych pojazdów. Dostępna regulacja lędźwiowa słabo spełnia swoje zadanie (choć u konkurencji w tej klasie pojazdów często nie jest dostępna nawet za dopłatą) Boczne lusterka za bardzo wystają z obudowy- powinny być głębiej osadzone. Przy niskich temperaturach zewnętrznych słychać trzaski i skrzypienie w nadwoziu - mijają po nagrzaniu pojazdu.
4,1
~luque1
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Cena za nowe auto jest super, tak jak i jego wyposażenie. Przesiadłem się z sharana wiec miejsca mniej ale i tak daje rade. Prowadzi się dobrze. Jest wygodny. Mnóstwo schowków i półek. Bagażnik mógłbybyć 100l wiekszy. Przejechałem nim 6000 km. Poniżej dodałem spostrzeżenia i wady/niedopatrzenia które się pojawiły przez ten czas.
Średnie spalanie dla Ford Tourneo Courier I Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2014-2018
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Silnik 1.0 Ecoboost, dokładnie model Transit Courier (nie mogłem dodać wyników spalania dla tamtego modelu). Mały w miarę ekonomiczny. Średnie spalanie przy jeździe po aglomeracji Katowickiej to 6,2l/100km. W trasie spalanie przy prędkościach autostradowych na podobnym poziomie ok. 5,8l/100. Osiągnięcie wyniku katalogowego jest możliwe ale trzeba mieć wybitnie delikatną nogę. 4,8l/100 uzyskałem jadąc z Krakowa przez Olkusz za tirem :D czyli względnie stała prędkość i brak przyspieszeń :D. Przy obciążonym samochodzie miło zaskakuje że spalanie wzrasta nieznacznie czego nie spodziewałem się po tak małym silniku benzynowym. W ogóle dynamika tego silnika zwłaszcza w dolnych zakresach przypomina nieco diesla :P
7,7
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Informacje producenta mocno zaniżone Auto ma przebieg dopiero 2000 km według serwisu powinien się ułożyć ,ale nie wiadomo ile to ma trwać. Biorąc pod uwagę styl jazdy zdecydowanie spokojny nie wyglada to ciekawie . Poza spalaniem bardzo fajne auto pojemne zawieszenie bardzo precyzyjne i komfortowe
6,8
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Na trasie 500 km w dwie osoby, jazda mieszana bez klimy: 5,5/100. W mieście przy sporych korkach 8,2- 8.4 jak na razie. Zimą koło 9 w mieście. Im ciężej tym więcej pije. spalanie przy takim silniku trochę za duże...
Problem z filtrem DPF
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • układ wydechowy
  • 43 tys. km
Mam problem od czasu do czasu z kontrolką "jakości oleju silnikowego", problem opisany jest głębiej na forum forda : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=305201 Z tego co się dowiedziałem to ten model akurat, posiada procedurę wypalania filtra DPF, więc podczas jazdy czasem ona się włącza , ale ford zapomniał włączyć kontrolkę że ta procedura działa (nie można wyłączać silnika). W rezultacie kierowca jak wyłączy silnik podczas tej niedokończonej procedury paliwo które nie jest wypalone trafia do oleju i rozrzedza olej silnikowy co po pewnym czasie zgłaszane jest przez czujnik jakości oleju silnikowego. od nowości samochód po przejechaniu 5000 km trafił na serwis na wymianę oleju(na gwarancji) i wymianę firtra DPF, później jak miał 10000 km znowu wymieniali olej na gwarancji.. przy następnym przebiegu 15000 km serwis forda w Krakowie (NH Motors ) chciał mnie obciążyć za wymianę oleju, więc pojechałem do innego serwisu w Tarnowie. Tam po diagnostyce wymienili wtryskiwacz i skasowali błąd, oraz zrobili odpłaty przegląd okresowy. po przejechaniu 20000 km znowu serwis i kasowanie błędu , później po 30000 przegląd okresowy , i 35000 znowu kasowanie błędu. ... brak słów..
Oczekuje na rozwiązanie
Ustawienia wyświetlacza
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Witam mam problem z rozprogramowywaniem się ustawień wyświetlacza, gubi ustawienia za każdym razem przechodzi do początku ustawień, zmienia język na angielski, prosi o potwierdzenie ustawienia, gubi telefon, ktoś coś?
Oczekuje na rozwiązanie
Biegi 6, 5 i wsteczny nie mozna ich wbić, jakby skrzynia ich nie posiadała
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 996 tys. km
Witam. Jeżdżę fordem transitem Courier z 2019 roku silnik 1.0 100 KM wersja Van blaszak. Problem pojawił się znikąd, rano wsiadam do samochodu, chce wycofać i nie mogę wrzucić wstecznego biegu. Podnoszę dźwigienkę ale czuję jakby nie było miejsca na bieg wsteczny, czuję ściankę. Tak samo z biegiem 5 i 6, wrażenie jest takie jakby skrzynia posiadała tylko 4 biegi.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Tourneo Courier I Mikrovan