Szukaj

Informacje o FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 76 KM (56 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Ergonomia - Wyciszenie
Średnie spalanie dla FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002
9,6
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
FSO Polonez
Witam. Dziwnie pozytywne komentarze wyczytuje co do tego silnika 1.6GLI 76km. Z tego co mi wiadomo to w 1997r tez byly te silniki a nie od 1998r. :/ Moj jest z 97r. Auto nie nalezy do oszczednych a wrecz odwrotnie. Ten slinik na jednopunkcie to chyba sie nie udal pod wzgledem spalania na lpg i pewnie benzynie. No wiec na lpg najmniejsze spalanie jakie udalo mi sie uzyzkac to 11.8-trasa. miasto -12.5 nawet do 13-13,5 w zime. srednie misto i trasa wychodzi mi 12.3. Musze tez podkreslic ze jakosc gazu tez ma duzy wplyw nieraz bywa roznica siegajaca ok. 1L. Powiem jeszcze ze probowalem roznych sposobow aby jak najmniej spalil i nic z tego doszedlem do wniosku czy jade powyzej 100km/h czy 90 tyle samo pali. Badz w miescie czy agresywnie czy wolno tak samo. Jak dla mnie na to auto to troche za duzo.Pozatym czesci sa bardzo i to bardzo tanie.Pozatym go lubie i mam do niego wielki sentyment.Jedyne co mnie boli to ze cale to fso upadlo i koniec. Wystraczy sobie pomyslec ze skoda czy inna marka ktora zaczynala podobnie jak fso potrafila tak sie rozwinac i produkowac naprawde ladne samochody od np. skody 105 ,120, favorit itd. az po octavie badz superb przeciez to wielka przepasc co bylo kiedys a jest teraz. Dlaczego Fso sie tak nie rozwinelo od poczciwych 125p, polonezow itp. do naprawde ekstra wygladajcych i wyposazonych modeli... Tylko pomazyc. A przy tym bysmy jako kraj posiadali swoja marke ktora by sie stopniowo rozwijala.ahhhh jak mozna bylo do tego doprowadzic.Gdybym posiadal ogromny majatek to bym zainwestowal w odbudowe tego co bylo kiedys i moglo sie rozwijac o ile bylo by to mozliwe.Po prostu zal ze mozna tak wszystko zmarnowac kawal polskiej motoryzacji.Ahhh duzo by pisac.
9,6
Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
FSO Polonez
Autko jak na swój silnik naprawdę nie pali dużo. Spalanie benzyny na poziomie ok 10 litrów w jeździe mieszanej. Osobiście radę założy instalacje gazowa,wtedy koszty przejechania 100 kilometrów są śmiesznie niskie.Ceny części także. Na przeglądach nie ma problemów.
10,8
Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
FSO Polonez
Tani samochód nawet w egzemplarzach z końca produkcji każdy bedzie w stanie dokonać napraw. Ceny części są śmieszne, dużo zamienników. Np. koszt remontu silnika kończy się w kwocie przy której o zachodnich samochodach dopiero się zaczyna.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Atu Plus