Szukaj

Informacje o FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 76 KM (56 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Zapłon iskrowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~rolecki
Atu 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Ogólnie trafił mi się model zajeżdżony i dlatego tyle napraw jak się trafi na dobry egzemplarz to można jeździć i nic nie robić ale jak mija 100 tys. km to trzeba się przygotować na wymianę drążków sworzni gum stabilizatora hamulcy tył zalecam wymianę podzespołów jak piszą według zaleceń książki napraw a wszystko będzie należycie działało,blacha tragedia była raz robiona to rudy z rodzina wylazł tam gdzie nie było nic ruszane słyszałem że poldki z 1996 r. mają najgorszą blachę ale oczywiście trafiają się wyjątki. Kupiłbym poloneza ale plusa i silnikiem gsi albo Rovera
3,4
~suxen@wp.pl
Atu 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Co można powiedzieć o aucie rodowodem z końca lat 70-tych ? Niestety nie przystaje on do obecnych "cacek". Ale ogólne koszty zakupu eksploatacji są zaskakująco niskie (zwłaszcza te na LPG). Przy odrobinie talentu majsterkowicza większość napraw zrobimy sami. Dostępność części ogromna, począwszy od nowych w ASO aż po szroty (tych ost. coraz więcej) Poważny problem to rdza. Auta 7 letnie są już "zaatakowane" Najlepsze miejsce przechowywania to własny garaż. Bez wspomagania to auto nie dla pań (no chyba że dla kulomiotki)
3,5
~l.i.s@wp.pl
Atu 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Auto tanie w zakupie, niestety charakteryzuje się dużą różnorodnością jakości wykonania. Mój ekzemplarz był tym dopracowanym. Jeśli komuś uda się na taki trafić to warto się nad nim zastanowić. Do codziennego użytkowania osobiście wolę nowsze konstrukcje, ale \"Poldka\" najprawdopodobniej już nie sprzedam.
Średnie spalanie dla FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998
9,9
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Atu 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Ze spalaniem średnio mieszczę się w 10 l/100 km. Najbardziej byłem zaskoczony spalaniem na trasie. Jadąc tak ok. 100 km/h wyszedł mi 7.7 l/100 km. Jechaliśmy wtedy w trójkę i z pełnym bagażnikiem. Do dziś nie mogę wyjść z podziwu :P
9,0
Atu 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
jeżdze poldkiem już 2,5 roku nie mam żadnych problemów stara konstrukcja części tanie i wszystko można samemu zrobić, jak się wymienia olej i inne rzeczy na bieżąco to praktycznie jest bezawaryjny raz tylko popsuła mi sie stacyjka kupiłem używana za 30 zł no i czasami coś w zawieszeniu trzeba zrobić ale to nasze polskie drogi:// w zime odpala bez problemu, jak na te pieniądze to chyba najlepszy wybór.
9,2
Atu 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Zużycie paliwa jest mocno zróżnicowane. Od niecałych 7 litrów benzyny przy spokojnej jeździe w trasie, do ponad 12 litrów przy jeździe miejskiej w zimę. Serwis wbrew pozorom jest dość drogi - coraz mniej części, często trudny dostęp do podzespołów oraz niestety coraz mniej warsztatów zajmujących się serwisem Polonezów. Takie doświadczenia mam przynajmniej z Warszawy. Pocieszeniem może być jednak stosunkowo niski koszt naprawy zawieszenia. Części są tanie, a zawieszenie wytrzymałe.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Atu