Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Jerry
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Samochód odstaje od współczesnych standardów. Z drugiej strony kupilem go za 1700 pln, a za rower który kupilem miesiąc wczesniej zaplacilem 2100 pln. Obecnie to auto jest juz albo zdezelowanym gratem, albo dobrze utrzymanym egzemplarzem za ok. 3-5000 pln. Jako srodek lokomocji po zwyklych drogach nadal wystarczający, w miescie też sobie radzi, ale jest nieporęczny. Duzy plus za wspomaganie. Generalnie jako czwarty samochód ( na dwie osoby) się sprawdza. Jeżdzę nim dla przyjemnosci a nie z przymusu ekonomicznego. Na lata 90-te ten samochód był jeszcze akceptowalny jako codzienny środek lokomocji, teraz jest on dobry dla takiego jak ja co lubi przypomnieć sobie lata młodości lub dla biednego rolnika . Autostrady nie dla niego, maks. 120-130 km/h,ale na zwyklych drogach nie czuję zbyt wielkiego dyskomfortu. Polecam zakup tego auta tym osobom , które lubią powroty do przeszłosci ! Ktoś kto nie patrzył na poldka łakomym wzrokiem w latach 80-tych, tego nie zrozumie. A teraz spelniłem moje marzenie młodości za dwa dni mojej pracy ! Przypomnę że w latach 80tych zeby kupić poldka za sr. pensję trzeba by było odkładać całą pensję przez `16 lat ! To tak jakby ten samchód kosztował teraz 480 000 pln ( przy obeznej pensji 2500 netto) . A tyle kosztuje teraz najdroższy Mercedes Benz! Generalnie - samochód daje pozytywne wrażenie jako youngtimer ( moj ma już 17 lat)
4,1
~Tomek
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Duży,bezpieczny i tani w naprawach zrobiłem nim w ciągu 9 lat 175tys km i nigdy nie było niespodzianek na trasie kupiłem go od pierwszego właściciela w 2005roku miał przejechane 15tys km olej,filtry itp co 10tys wymieniane nigdy nie przejeździłem na oleju silnikowym więcej jak 11tys km. najdłuższą trasę jaką zrobiłem to jak byłem u kumpla w UK zrobiłem wtedy około 1800km w jedną stronę i wróciłem bez żadnej awarii prędkość utrzymywałem 120km/h-140km/h powyżej robiło się głośno... oprócz klocków hamulcowych,tarcz,rozrząd,sprzęgło,wydech kompletny i elementy gumowo metalowe zawieszenia to nic nie wymieniałem filtry oleje itp i zabezpieczenie anty korozyjne starałem sie robić co 2 lata.. a rdza potrafiła wyskoczyć ale minimalna...
4,2
~buba
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Samochód kupiony od pierszego właściciela z oryginalnym przebiegiem 28 000 km. Obecnie (po roku użytkowania ) na liczniku 56 000 km. Użytkowany codziennie w mieście, na trasach, poza granicami kraju (Niemcy). Poza kilkoma drobiazgami, o których nie warto wspominać nic się nie dzieje. Ekonomicznie też wart polecenia - części eksploatacyjne tanie, serwisy tanie, samo auto to koszt ok 3-4 tys (śmieszna suma). Wszelkie bzdety które można usłyszeć nt. poloneza i niebotycznych problemów związanych z jego użytkowaniem to wymysły które nijak mają się do rzeczywistości. Oczywiście jeżeli ktoś kupi zajeżdżonego grata to będzie miał z nim gehennę, ale taką samą gehennę będzie miał też z innymi gratami z Niemiec Francji itp. Ogólnie auto warte polecenia, trzeba tylko cierpliwie znaleźć dobry egzemplarz.
Średnie spalanie dla FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002
9,1
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
auto kupiłem niedawno za zarobione w wakacje pieniądze z początku nie bylem zbyt zadowolony z tego zakupu auto niby zadbane od kobitki ale zdaje się ze miała nieco ciężką nogę ale to jest akurat do przeżycia trochę rdzy co jest normalne dla niego no i musiałem zrobić sprzęgło oraz parę drobiazgów przy elektryce + zbiornik paliwa i pompka wrzuciłem instalacje gazową sekwencję przy 90 tyś. bo z takim przebiegiem go kupiłem odpala bezproblemowo poza sytuacją gdy zamarznie akumulator ogólnie nie narzekam jak na Poldka zbiera się nieźle i nie wiem jak komuś ten co prawda ciężki potwór z stosunkowo słabym silnikiem może palić 15l benzyny lub 14 z hakiem gazu dodam że jestem kierowcą od pół roku i mimo tego że czasem przycisnę staram się jeździć oszczędnie gazu ie wziął w zimę więcej jak 12l gdy było ciepło i nie włączałem grzania i tych innych pierdół palił 10-11l gazu benzyny jakieś 9-9,5l nie więcej wybaczcie panowie ale skoro macie takie spalanie to albo macie nieźle pozasyfiane cylindry i świece albo strasznie katujecie te biedne autka do nich trzeba trochę serca i cierpliwości
11,2
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Spalanie nie jest małe. Ale jak na poldka mój zachowuje sporą dynamike oczywiście w porównaniu do innych poldków nie AUDI czy BMW. Częśći tanie naprawy też. Lecz z awaryjnością jest już trochę gorzej. psuć to się psuje i to dość często. Teraz wymieniłem uszczelkę pod głowicą i z paroma drobnym rzeczami i planowaniem głowicy wyszło mi 480 zł i mam nadzieję że teraz trochę pojeżdże bez awarii. spalanie w krótkich cyklach miejskich( jazda na zimnym silniku) potrafiło dojść do przeszło 17 L gazu i 16 Pb. Ale po trasie wyniki są zadowalające. Warto też wspomnieć że na benzynce wyciągnąłem ze swojego poldżera blisko 180 km/h. Pozdrawiam wszystkich właścicieli czołgów PRL-u;)
15,5
Liczba komentarzy: 1
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Siemanko. Polonez caro + 1.6gsi. Spalnie gazu po miescie przy oszczędnej jezdzie, NIGDY nie zeszło ponizej 14.7l. Ogólnie spalenie gazu tkj w tabelce obok. Spalanie benzyny jest odziwo większe od spalania gazu :( niewiem dlaczego ale przy na prawde bardzo oszczędnej jezdzie... 15 litrów w miescie. Ostatnio wymieniłem zbiornik paliwa, pompke paliwa, paski, filtry, olej w skrzyni, silniku i moscie, okładziny , klocki, zamki w drzwiach , tarcze hamulcowe, świece, rozrusznik, alternator, chłodnice, przewody WN... Ceny częsci stosunkowo niskie. Hmm... przy hamowaniu kierownica sama robi 2 obroty, hamuje tylko lewe koło, mechanicy w ASO po rozebraniu zaciskow itd.. stwierdzili zemozna z tym jezdzić... troche na trasie niedobrze bo na lewy pas przy hamowaniu znosi mocno. Odpalanie rano to koszmar... wstaje specjalnie pol godziny wczesniej zeby rozpocząć ceremonię odpalenia silnika. Pękły mi resory ostatnio też. Samochod ma 118 000 Km przebiegu. Nagrzewnica niedziała. Dzwignia ręcznego wymieniona, ręczny średnio działa... Całe zawieszenie przód wymienione przy 110 000km. Ogólnie jeżdzę promyczkiem, ze względu na duży sentyment do tego auta. Jeżeli chodzi o prowadzenie to przy "dużych" ( dla poloneza) prędkościach na trasie, bardzo sie przechyla :D .. tak usypiająco kołysze. Pzdr.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro Plus