Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro Plus

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia

FSO Polonez Caro Plus – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4318 mm
Szerokość 1650 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2509 mm
Rozstaw kół - przód 1374 mm
Rozstaw kół - tył 1352 mm
Zwis przedni 816 mm
Zwis tylny 993 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1070 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~autopasje
Caro Plus 1.6 GL 87KM 64kW
FSO Polonez
Auto mam niecałe 5 lat jestem zachwycona miałam fiata 125 p z 1985 roku od salonu gdyż mam prawo jazdy 40 lat ! mój pierwszy samochód to był maluszek miałam go rok ale dobrze przejdźmy do sedna Polonez był kupiony z Warszawy za 6000 zł samochód wygodny lecz najgorsze jest to że nisko się siedzi a ja mając 60 lat mam co raz większe problemy z wsiadaniem. konto "autopasje" jest prowadzony przez 24 użytkowników więc wiek i płeć może się zmieniać pozdrawiam i polecam Poloneza dla osób już leciwych i dla młodych kierowców chcących mieć duży bagażnik i przestrzeń
3,9
~Jerry
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Samochód odstaje od współczesnych standardów. Z drugiej strony kupilem go za 1700 pln, a za rower który kupilem miesiąc wczesniej zaplacilem 2100 pln. Obecnie to auto jest juz albo zdezelowanym gratem, albo dobrze utrzymanym egzemplarzem za ok. 3-5000 pln. Jako srodek lokomocji po zwyklych drogach nadal wystarczający, w miescie też sobie radzi, ale jest nieporęczny. Duzy plus za wspomaganie. Generalnie jako czwarty samochód ( na dwie osoby) się sprawdza. Jeżdzę nim dla przyjemnosci a nie z przymusu ekonomicznego. Na lata 90-te ten samochód był jeszcze akceptowalny jako codzienny środek lokomocji, teraz jest on dobry dla takiego jak ja co lubi przypomnieć sobie lata młodości lub dla biednego rolnika . Autostrady nie dla niego, maks. 120-130 km/h,ale na zwyklych drogach nie czuję zbyt wielkiego dyskomfortu. Polecam zakup tego auta tym osobom , które lubią powroty do przeszłosci ! Ktoś kto nie patrzył na poldka łakomym wzrokiem w latach 80-tych, tego nie zrozumie. A teraz spelniłem moje marzenie młodości za dwa dni mojej pracy ! Przypomnę że w latach 80tych zeby kupić poldka za sr. pensję trzeba by było odkładać całą pensję przez `16 lat ! To tak jakby ten samchód kosztował teraz 480 000 pln ( przy obeznej pensji 2500 netto) . A tyle kosztuje teraz najdroższy Mercedes Benz! Generalnie - samochód daje pozytywne wrażenie jako youngtimer ( moj ma już 17 lat)
4,1
~Tomek
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Duży,bezpieczny i tani w naprawach zrobiłem nim w ciągu 9 lat 175tys km i nigdy nie było niespodzianek na trasie kupiłem go od pierwszego właściciela w 2005roku miał przejechane 15tys km olej,filtry itp co 10tys wymieniane nigdy nie przejeździłem na oleju silnikowym więcej jak 11tys km. najdłuższą trasę jaką zrobiłem to jak byłem u kumpla w UK zrobiłem wtedy około 1800km w jedną stronę i wróciłem bez żadnej awarii prędkość utrzymywałem 120km/h-140km/h powyżej robiło się głośno... oprócz klocków hamulcowych,tarcz,rozrząd,sprzęgło,wydech kompletny i elementy gumowo metalowe zawieszenia to nic nie wymieniałem filtry oleje itp i zabezpieczenie anty korozyjne starałem sie robić co 2 lata.. a rdza potrafiła wyskoczyć ale minimalna...
Średnie spalanie dla FSO Polonez Caro Plus
8,1 – 10,2
l/100 km
9,5 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
auto kupiłem niedawno za zarobione w wakacje pieniądze z początku nie bylem zbyt zadowolony z tego zakupu auto niby zadbane od kobitki ale zdaje się ze miała nieco ciężką nogę ale to jest akurat do przeżycia trochę rdzy co jest normalne dla niego no i musiałem zrobić sprzęgło oraz parę drobiazgów przy elektryce + zbiornik paliwa i pompka wrzuciłem instalacje gazową sekwencję przy 90 tyś. bo z takim przebiegiem go kupiłem odpala bezproblemowo poza sytuacją gdy zamarznie akumulator ogólnie nie narzekam jak na Poldka zbiera się nieźle i nie wiem jak komuś ten co prawda ciężki potwór z stosunkowo słabym silnikiem może palić 15l benzyny lub 14 z hakiem gazu dodam że jestem kierowcą od pół roku i mimo tego że czasem przycisnę staram się jeździć oszczędnie gazu ie wziął w zimę więcej jak 12l gdy było ciepło i nie włączałem grzania i tych innych pierdół palił 10-11l gazu benzyny jakieś 9-9,5l nie więcej wybaczcie panowie ale skoro macie takie spalanie to albo macie nieźle pozasyfiane cylindry i świece albo strasznie katujecie te biedne autka do nich trzeba trochę serca i cierpliwości
9,4
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
całkiem nieżle, owszem pali w miescie ok. 11 l/100 km. Ale to nie jest auto do jazdy po miescie. Jesli już to do jazdy mieszanej, ja mieszkam w okolicach Wawy i często jade do najbliższej miejscowosci po wode, zakupy , do najbliższego centrum handlowego. Do takich celów jest jak najbardziej ok. koszty niskie, ale już brakuje części na rynku. Poldek to raczej już youngtimer niż auto do pelnej ekslpoatacji
7,8
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Pali nie więcej niż nowe auta z podobną pojemnością. No może EcoBoost itp. palą mniej, ale kupisz części do niego za grosze a potem w ciagu kilku min. wymienisz przy pomocy podstawowych narzędzi? Nie rozśmieszajcie mnie.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 21
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro Plus