Szukaj

Informacje o FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988

Lata produkcji: 1978 – 1988
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1978 do 1988 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Volver
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
FSO Polonez z 1983 w wersji zubożonej C. Do dzisiaj pamiętam moment jego odbioru w marcu 1983 roku z Polmozbytu! Kosztował 770 tys zł. Polmozbyt oferował sprytnie zamiast niego tydzień wcześniej Wartburga z otwieranym dachem do odbioru natychmiastowego! Haha... do dzisiaj z tego się śmiejemy. Ehh... które dzieci dzisiaj takie rzeczy będą pamiętać?! Samochód z okresu stanu wojennego, zatem zubożony z POLMO na atrapie, jednak dało się w zasadzie wszystko dokupić i wyglądał jak normalny Borewicz z najlepszych lat poza drobiazgami jak lampki podsufitowe i chromy na zderzakach.To samochód, który dostałem od Ojca i którym jeździliśmy na wszystkie fajne wakacje od zelżenia stanu wojennego. Może ocena jest sentymentalna, jednak muszę podkreślić, że nigdy się nie zepsuł w sposób, który unieruchomił to auto poza pęknięciem pod koniec jego życia w 1998 r jakiegoś węża w układzie chłodzenia zimą. Inne usterki miały charakter eksploatacyjny typowy dla Poloneza-nagrzewnica, zaciski hamulcowe, zużycie sprzęgła, przewody WN i tyle. Korozja po przekroczeniu wieku 10 lat zaczęła dawać pierwsze oznaki pomimo, że Ojciec bardzo o auta dbał i Polonez był garażowany i zabezpieczony RustCechkiem. A ja smarowałem go Plastmalem-pamiętacie? Małe interwencje specjalistów przedłużyły życie auta, które od roku 1997 było pod chmurką do roku 2001, kiedy to jacyś debile zniszczyli je kompletnie na parkingu w chorej zabawie. Samochód komfortowy do ok. 120 km/h, wystarczająco pojemny i choć niepozbawiony licznych wad i prymitywizmu technicznego, NA SWOJE CZASY sprawdzał się doskonale.
4,2
~Manfred1987
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
powiedziałbym bardzo dobre... ale takiej opcji nie ma... spore, wygodne, rozpoznawalne :D (spotkałem bardzo niewiele \"borewiczów\" w kolorze pomarańczowym (według fabryki orzech... reszta ludzi twierdzi że pomarańcz)) jeśli ktoś lubi dźwięk tego silnika to atutem jest średnie wygłuszenie komory silnika :D ogólnie jeśli ktoś choć trochę polubił ten samochód i zadba o podstawowe warunki eksploatacji odwdzięczy się długowiecznością i sporą radością z jazdy
4,2
~Przemek posiadacz poldka
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Świetny nie sprzedwał bym go jakby nie blacha można nim wjechać szędzie las ulicy pola i nic sie nie uszkodzi bardzo dobrze wzmocniony. mała strefa zgniotu. co prawda to nie luksus ale do poruszania się po swoim mieście i po okolicach idealny do wytłuczenia dla młodzierzy. polecam każdemu kto nie ma dużo pieniędzy a chce długo pojeździć
Średnie spalanie dla FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
9,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
no to tu leży... co prawda jeszcze rok i dwa lata temu po mieście się zadowalał max 11 l gazu... na trasie z pełnym załadnukiem spalanie 7,2-7,8.... rekord w gęstej mgle lecz z deptanie bo sporo wyprzedzania 6,2 gazu teraz coś się skopało i na trasie osiaga jeszcze poniżej 9... lecz po mieście potrafi wyżłopać nawet 24l !! (przyznam że oszczędny nie jestem lecz tyle nie było jeszcze nigdy) ale wcześniej było świetnie ze spalaniem to i teraz będzie się dało coś z tym zrobić ogólnie dobrze (a i potrafi spalić wszystko... rozupszczalnik, ropę... co się wleje to pojedzie :D choć odradzam testować bo później trzeba trochę czyścić gaźnik)
9,2
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Biorąc pod uwagę względną bezawaryjność, niskie koszty napraw i serwisu oraz długowieczność (18 lat) to był dobry zakup. Zużycie paliwa na poziomie 9-11 L/ 100 km, trochę oleju i tyle. Nie było dramatu, choć znajdą się tacy, którzy trafili na felerny egzemplarz. Rozumiem.
9,7
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Zużycie paliwa jest duże, a nawet bardzo duże (bardzo ważna jest dla zmniejszenie zużycia paliwa odpowiednia regulacja gaźnika i obrotów silnika!). Co innego ceny przeglądów i części - tutaj Polonez zarabia dużego plusa.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Hatchback