Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o FSO Polonez Hatchback 2.0 112KM 82kW 1979-1981

FSO Polonez Hatchback 2.0 112KM 82kW 1979-1981
Lata produkcji: 1979 - 1981
Segment: Niższa klasa średnia

Dane techniczne FSO Polonez Hatchback 2.0 112KM 82kW 1979-1981

Podstawowe parametry FSO Polonez Hatchback 2.0 112KM 82kW
Produkowany od 1979 do 1981 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Przeniesienie napędu FSO Polonez Hatchback 2.0 112KM 82kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen FSO Polonez

Liczba wpisów: 18

Blokada tylnych drzwi.

dodał: Tabur, 6 lat temu
Urządzenie zapobiegające otwarciu tylnych drzwi przez maloletnich pasażerów uruchamiane jest za pomocą wystającego trzpienia, ukrytego w wewnętrznej krawędzi drzwi. Podczas czynności pielęgnacyjnych jakim poddajemy nadwozie, może dojść do niezamierzonego przesunięcia trzpienia blokady, co zaowocuje nieoczekiwanym "aresztowaniem" pasażerów tylnej kanapy.

Zbyt masywny słupek "C".

dodał: Tabur, 6 lat temu
Stylistyka nadwozia Poloneza, choć może i bardzo nowoczesna jak na pierwsze lata produkcji, niosła z sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest zbyt masywny słupek "C", który skutecznie zwiększa martwe pole widzenia kierowcy. Zatem zmiana pasa z lewego na prawy, bez uprzedniego upewnienia się, że żaden pojazd nie znajduje się w bezpośredniej bliskości, może okazać się dla prowadzących polonezy z pierwszej serii produkcyjnej manewrem wielce niebezpiecznym.

Brudna podsufitka nad szybą tylną.

dodał: Tabur, 6 lat temu
Welurowa podsufitka w pierwszych polonezach była symbolem luksusu. Jednak właścicielom tych aut nie było dane długo cieszyć się jej zadowalającym wyglądem. Po kilku miesiącach eksploatacji, piękny beżowy kolor zamieniał się, w okolicach tylnej szyby, w szary, a następnie w obrzydliwie czarny kolor. Nad szybą, bowiem znajdowały się otwory wentylacyjne, które przykryte były tylko samym materiałem stanowiącym wykończnie sufitu. Przepływ powietrza musiał więc dawać takie objawy.

Publikacje o FSO Polonez