Szukaj

Informacje o Honda Accord VI Hatchback 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Podobnie, jak to było w przypadku jego poprzednika, auto zostało zaprojektowane tak, by sprostać gustom europejskich klientów. W porównaniu do Accorda V, model szóstej generacji jest znacznie krótszy, za to szerszy i wyższy. Sylwetka jest nieco bardziej konserwatywna, choć zgodna z eleganckim i sportowym stylem swoich poprzedników. W 2001 roku model przeszedł face-lifting. Rok później został wycofany z produkcji.
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1849 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,5
~serpico
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Po roku użytkowania nic się nie zepsuło. Zawsze odpala na dotyk. Auto wygodne i eleganckie. Bardzo wysokiej jakości wykończenie, które nie zdradza wieku. Silnik zrywny, dobrze brzmi. Niestety apetyt rośnie. Teraz poluję na Accorda kolejnej generacji z większym silnikiem 190km. Szczerze polecam to auto. Pomimo 14 lat na karku nie widać w aucie zużycia. Widziałem samochody innych marek o połowę młodsze w znacznie gorszym stanie. Honda jest dla tych, którzy nie akceptują niedoróbek i nie chcą marnować czasu w warsztatach. Jedyny minus to spalanie. Po Wrocławiu z ciężką nogą zawsze 11,5. Mimo wszystko auto oszczędne. Nie dokładam na części i niedouczonych mechaników.Polecam
3,7
~Kierowca
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Samochód kupiłem sprowadzony z Holandii, od handlarza ale szukałem na szybko czegoś zamiast coraz bardziej awaryjnej Vectry. Ogólnie zawsze ten model mi się podobał i do tej pory jest niczego sobie porównując do jego odpowiedników. W środku całkiem przyjemny welur, mimo oficjalnych 230 tys wcale nie wysiedziany fotel, plastiki też nie skrzypią, aczkolwiek deska rozdzielcza bardzo... prosta i goła. Silnik to totalne nieporozumienie. Bagażnik bardzo duży, mam holenderską butle 55 L przez co podłoga jest podniesiona a i tak we 4 osoby z pełnym bagażem można jechać na wakacje. Jednak nie kupiłbym tego auta jeszcze raz z uwagi na tragiczny silnik.
3,9
~Przemek
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Auto świetne, bezawaryjne. Prowadzi się fajnie, nie sprawia kłopotów.... ASO nie najdroższe, ale i nie najtańsze :) Nie odczuwam tak jak podobno większość posiadaczy zmiennych faz rozrządu. Fakt- mocny na obrotach >4000, ale nie czuję jakiegoś momentu załączenia VTEC... Wady: korozja przewodów hamulcowych i paliwowych w beznadziejnym korytku pod całą podłogą, korozja podwozia. Pozatym drobne, bardzo niedrogie ustereczki raz na rok ... Zrobiłem nim ok 80.000km. Ma też uciążliwe rzeczy konstrukcyjne, o których można się przekonać np wymieniając filtr kabinowy, czy radio (!)
Średnie spalanie dla Honda Accord VI Hatchback 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002
9,4
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Minimalnie spaliłem 7l / 100 km. Robiłem trasę 400 km zimą, prędkość w granicach 90 - 100 km/h. W mieście bywa różnie, 10 litrów trzeba liczyć. Ten Accord ma w sobie to coś, że kusi do jazdy na wysokich obrotach - a taka jazda = wyższe spalanie. Wiele razy sobie przysięgałem, że od teraz zacznę jeździć oszczędnie. Wytrzymałem może ze 100 km takiej jazdy i znowu gaz w podłogę a na gębie banan jak się vtec załącza. Ale komfort i wyciszenie pierwsza klasa, bardzo przyjemne prowadzenie. Nie jest może miękko jak w Mercedesie ale ta Honda to jednak jest auto z lekkim zacięciem sportowym.
11,6
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Witam Poawiem tak: Autko mam praktycznie od roku (bez 19 dni). Kupiłem go za cenę 11k zł i nie żałuję decyzji. Przed zakupem mieszałem pomiedzy Seatem Toledo II oraz Skodą Octavią I. Jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów (w trakcie zakupu) stwierdziłem, że to jest właśnie to czego szukałem. Auto miało przy zakupie ~191k km, na ten moment ma ~215k km. Od tamtej pory wyregulowałem tylko gaz, wymieniłem rozrząd (koszt części + robocizna + OBOWIĄZKOWA jak na ten silnik regulacja zaworów = 650zł), oczywiście wszystkie niezbędne płyny i filtry, górny wahacz przód (część + robocizna = 175zł). Drobnych napraw nawet nie piszę, bo są to na tyle małe wydatki, że szkoda tylko opinie rozciągać. Poza tym wsiadam, leję i jeżdżę. Autko ma naprawdę świetną dynamikę. Kręci mnie, kiedy jakiś małolat swoim Bolidem Młodzieży Wiejskiej chce pokazać się swoją E46, a potem patrzę na jego minę, kiedy oddalam się w lusterku (dodam, że na LPG, bo na Pb to już nie wspomnę). Vtec naprawdę robi swoje po przekroczeniu 4000 rpm. Oczywiście jeśli będziemy dbać o silnik, wtedy i on odwdzięczy nam się dynamiką na autostradzie i przyzwoitym spalaniem.
9,7
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Jestem użytkownikiem Hondy od 1,5 roku, ogólnie jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza jeśli chodzi o dynamikę oraz bezawaryjność. Jedynym minusem jest spalanie... Ogólnie jeżdżąc w trybie mieszanym (60% ruchliwa trasa, 40% miasto) autko spala ok. 9-10 litrów w zależności od pory roku, korków, oraz temperamentu kierowcy. Na mało zatłoczonej trasie i przy lekkiej nodze kierowcy można zejść max. do 8 litrów ale są to warunki prawie nie występujące na polskich drogach, poza tym zero przyjemności z jazdy... Na trasie Toruń - Zakopane poruszając się autostradami z prędkością 140-150km/h, miejscami 160-170 km/h spalanie ok. 12 litrów. Ogólnie nie opłaca się zamulać bo wynikające z tego oszczędności na paliwie są niewielkie natomiast przy niskich obrotach auto nie ma mocy i dynamiki. Fajnie się prowadzi od 3 tys. obr./min :-) Zaletą też jest duży bagażnik.
Honda Accord VI Hatchback