Szukaj

Informacje o Honda Accord VI

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Podobnie, jak to było w przypadku jego poprzednika, auto zostało zaprojektowane tak, by sprostać gustom europejskich klientów. W porównaniu do Accorda V, model szóstej generacji jest znacznie krótszy, za to szerszy i wyższy. Sylwetka jest nieco bardziej konserwatywna, choć zgodna z eleganckim i sportowym stylem swoich poprzedników. W 2001 roku model przeszedł face-lifting. Rok później został wycofany z produkcji.
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz

Honda Accord VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Accord VI

Liczba ocen: 465
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Sławek
Sedan 2.0 16V 147KM 108kW
Honda Accord VI
Wersja 2.0 ES, najlepsze auto jakie miałem, teraz żałuję trochę, że ją sprzedałem. Może zacznę od tego, że po prawie 20 latach nie miała praktycznie żadnych śladów zużycia wewnątrz oprócz wytartej skóry na kierownicy i bardzo delikatnie wgniecionego fotela kierowcy. Jakość wykonania po prostu powala, przez 2 lata nie usłyszałem ani jednego skrzypnięcia w środku, w 18-letnim aucie. Druga sprawa: komfort jazdy: ileż to razy myślałem, że mi zgasł, a to po prostu brak jakichkolwiek odgłosów i wibracji silnika na wolnych obrotach; widoczność jak na sedana dobra, polecam zamontować czujniki parkowania z tyłu. Na trasie super. Wygodne, łyka kilometry aż miło, mocy nie brakuje, może delikatnie zbyt głośno jak na ten segment przy większych prędkościach (szum). Główny minus to niestety rdza, która pojawia się w miejscach typowych dla tego modelu: łączenie ściany grodziowej z nadkolami, sanki(!) zawieszenia z przodu bardzo trudno dostępne i nadkola. Dodatkowo u mnie (i nie tylko) kilka dziur nad i pod uszczelką przedniej szyby, w podłodze niestety też, w tylnych nadkolach już dziury na przelot no i zaczynało brać progi, które nie istnieją jako część - trzeba wyciągać z innej. Resztę napiszę w osobnych kategoriach.
4,1
~Kacper98
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Dzięki ładnemu brzmieniu tylko 4 cylindrowego silnika, znakomicie zestrojonemu układowi jezdnemu, precyzyjnej skrzyni biegów jazda hondą accord należy do rzeczy bardzo przyjemnych. Jazdę tym samochodem umila nam bardzo dobry system audio BOSE i wyposażenie wersji ES Navigation. Bardzo podoba mi się jego japoński charakterystyczny drapieżny design i sportowa linia której na próżno szukać w grupie VAG. Auto nie jest bez wad, ale takie nie istnieją. Całokształt delikatnie psują jakość blach i lakieru i kilka drobnych niedociągnięć.
4,7
~Aleksander
Coupe 2.0 i 16V 147KM 108kW
Honda Accord VI
Niepowtarzalne auto, przedstawiciel ginącego gatunku klasycznych coupe oraz samochodów projektowanych przez inżynierów zamiast księgowych. Mam je od ponad 6 lat, stuknęło 100000 km za kółkiem, stąd opinia. Za każdym razem gdy z niego wysiadam, patrzę się jakie jest piękne. Sporadycznie ktoś mnie zaczepi z pytaniem "co to za Honda? Accord? Ooo... Fajna!". W tej wersji raczej dostojny i wytrawny połykacz kilometrów, niż wyścigówka. Masa zalet aczkolwiek jest też kilka dolegliwości, głównie związanych z wiekiem. Uschła by mi ręka, gdybym dał mniej niż 5 a i mechanicy wciąż powtarzają "Panie, jeźdź tym bo warto". Pozdrawiam wszystkich właścicieli tego cacka!
Średnie spalanie dla Honda Accord VI
7,6 – 12,0
l/100 km
6,3 – 6,5
l/100 km
8,8 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Honda Accord VI
Koszty utrzymania w sporej części zależą od tego jakie auto kupimy. Jak zadbane to ograniczą się głównie do części eksploatacyjnych. Z dostępnością nie jest źle. Mimo że auto było oferowane głównie na rynek amerykański, większość części jest dostępnych bez problemu w ASO lub w zamiennikach. Ceny należą do średnich/umiarkowanych. Z silnikowych elementów to zdecydowanie najdroższy jest rozrząd. Przy jego wymianie, oprócz standardowych jego elementów mamy tez dość drogi hydrauliczny napinacz paska, którego dostępność jest dość ograniczona a cena wysoka. W ASO to ponad 800 zł. Jest też zamiennik dostępny za ok połowę tej kwoty. Wymieniać go musimy co drugą wymianę rozrządu. Do eksploatacji silnika dochodzi też regulacja luzu zaworowego o której już wyżej wspominałem, nie jest to skomplikowana operacja, ale jeśli auto ma założone LPG, to jest trochę roboty z dostaniem się pod pokrywy zaworów. Średnio kosztuje to 300-350 zł i robimy to raz na 15 tyś w autach z LPG. Ceny filtrów, olejów, świec, klocków i tarcz jak w innych samochodach. Przy co drugiej wymianie tarcz, zwłaszcza z tyłu warto zrobić także regeneracje zacisków bo zdarza się że przyblokowany potem tłoczek potrafi w efekcie pokrzywić nową tarczę. Drogi jest również serwis automatycznej skrzyni, czyli dynamiczna wymiana oleju. Robimy ją najlepiej co 50 tyś km lub 3-4 lata, kosztuje średnio ok 800-900 zł. Zawieszenie mamy wielowahaczowe ale wahacze są stalowe, z wymiennymi sworzniami co znacznie ogranicza koszty. Zawieszenie na dobrych komponentach (OEM lub CTR) potrafi wytrzymać sporo od wymiany do wymiany a koszt zamyka się w 1/3 ceny w porównaniu np do Audi. Spalanie to kwestia bardzo indywidualna. Ale jak na ta pojemność, automat i gabaryty auta jest nieźle. W moim przypadku PB wychodzi średnio 9/11/14 (trasa/mieszane/miasto) a LPG średnio 11/13/16. Więc naprawdę przyzwoicie. Jest to oczywiście mocno uśrednione ale mniej więcej tak to wygląda.
9,4
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Części nie najtańsze, jeśli ledwo dawałeś radę utrzymać Fiata Punto to auto nie będzie dla ciebie. Za to kupując dobrej jakości zamienniki mamy gwarancję ich długowieczności. Przy umiejętnej jeździe spalanie oscyluje w granicach 9 l LPG na 100 km. Przez rok wydałem ok. 4 tys. zł na części eksploatacyjne (m.in sprzęgło, rozrząd, oleje, hamulce wraz z regeneracją zacisków, płyny, elementy układu zawieszenia), ale teraz jestem pewien auta, którym jeżdżę, a wiele z nich przejedzie bez problemu kolejne pięć lat.
9,3
Hatchback 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
Minimalnie spaliłem 7l / 100 km. Robiłem trasę 400 km zimą, prędkość w granicach 90 - 100 km/h. W mieście bywa różnie, 10 litrów trzeba liczyć. Ten Accord ma w sobie to coś, że kusi do jazdy na wysokich obrotach - a taka jazda = wyższe spalanie. Wiele razy sobie przysięgałem, że od teraz zacznę jeździć oszczędnie. Wytrzymałem może ze 100 km takiej jazdy i znowu gaz w podłogę a na gębie banan jak się vtec załącza. Ale komfort i wyciszenie pierwsza klasa, bardzo przyjemne prowadzenie. Nie jest może miękko jak w Mercedesie ale ta Honda to jednak jest auto z lekkim zacięciem sportowym.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 28
4,5
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wtam instalka Zenit Pro , wlew pod klapką, butla w koło 52l ( na zamówienie) wydatek 2600 wart każdej złotówki , montaż bardzo staranny , gdy pokazywałem znajomym to gdyby nie wtryski to nie zauważyli by instalki , poukładane , porządnie zamocowane , wskaźnik poziomu gazu zamontowany w małym schowku ( niektórzy mają w tym miejscu zegarek ;) ) spalanie lpg nie przekroczyło mi...
5,0
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Montaż wykonali w EKO-ALMA w Radwanicach, z zastosowaniem centralki ESGI 2, wtryskiwaczy Master i reduktora Stefanelli Geo. Ze względu na ochronę zaawansowanej technologicznie i delikatnej w Hondzie głowicy i zaworów zamontowano także podciśnieniowy układ lubryfikacji, w którym stosuję płyn Valve Saver ESGI . Jestem bardzo zadowolony! Polecam tą instalację i zakład EKO-Alma,...
2,0
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Honda Accord VI
instalacja: ACON AGIS OBD
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
co mogę powiedzieć koleś nie zna się na robocie.. zakłada najtańszy syf i jeszcze szyderczo patrzy się na człowieka że jest dobrze.. instalacja AGIS na apis solo, reduktor Alaska AT-09. istalacja zrobiona na opaski plastikowe, nawiercany kolektor bez zdejmowania bo człowiek ma magiczne wiertła i szklane kule i widzi że nic nie spadło w ssący. dodatkowo podgina przerwe na...
Honda Accord VI