Szukaj

Informacje o Honda Accord VI

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Podobnie, jak to było w przypadku jego poprzednika, auto zostało zaprojektowane tak, by sprostać gustom europejskich klientów. W porównaniu do Accorda V, model szóstej generacji jest znacznie krótszy, za to szerszy i wyższy. Sylwetka jest nieco bardziej konserwatywna, choć zgodna z eleganckim i sportowym stylem swoich poprzedników. W 2001 roku model przeszedł face-lifting. Rok później został wycofany z produkcji.
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz

Honda Accord VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Accord VI

Liczba ocen: 472
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~greturt
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Bardzo dziwne auto. Zakochałem się na początku w tym samochodzie bo chciałem kupić coś mocnego i nietuzinkowego. To auto na pewno jest wyjątkowe - zwraca uwagę, jest bardzo wygodne, wyposażenie jak na ten rok robi wrażenie. Wszystko pięknie, dopóki coś się nie zepsuje. Większość części jest do wersji 2.0 i 2.3. Katalogi z częściami do 3.0 puste. W moim przypadku zaczęło się od wydechu, który jest bardzo ciężko dostępny - pomógł lokalny spawacz i zrobił wydech na wymiar. Potem posypały się zaciski hamulca z tyłu (po wielu poszukiwaniach okazało się, że pasują zaciski z Accorda VII z drobną modyfikacją) a niedługo później wypadł dolny sworzeń i koło podczas jazdy się skręciło o 90stopni do osi! I zaczęły się akrobacje. Mechanik podejrzewał wygięcie pół-osi i kazał zamówić nową. Można z powodzeniem szukać jej w narnii. Pomijam zderzaki, nadkola i inne elementy, które w PL są po prostu bardzo trudno dostępne. Jednak jest w tym samochodzie coś, czego mogę słuchać godzinami - brzmienie tego V6. Coś pięknego! Poezja dla uszu. Ryk jak lew w dżungli...
3,9
~Przemek63133
Honda Accord VI
Sedan 2.0 16V 147KM 108kW
Auto jak na swoje lata dość ładne, solidne i wygodne. Również było dobrze wykończone. Zwłaszcza w wersji S z ładnymi welurami i drewnianymi wstawkami. Prowadzenie w porządku ale silnik niby prawie 150 koni, a dynamika słaba. Żeby jako tako jechać trzeba kręcić powyżej 4 tysięcy obrotów. Z wad to korozja w dziwnych miejscach. Np zaawansowana na wózku zawieszenie przód. Ogólnie auto trochę przereklamowane tak samo jak jej następca. Droga, rdzewiejąca tyle że wygodna i ładna jak na swój wiek. Jest sporo aut z tych lat tańszych, które oferują więcej i tak nie rdzewieją.
4,4
~Sławek
Honda Accord VI
Sedan 2.0 16V 147KM 108kW
Wersja 2.0 ES, najlepsze auto jakie miałem, teraz żałuję trochę, że ją sprzedałem. Może zacznę od tego, że po prawie 20 latach nie miała praktycznie żadnych śladów zużycia wewnątrz oprócz wytartej skóry na kierownicy i bardzo delikatnie wgniecionego fotela kierowcy. Jakość wykonania po prostu powala, przez 2 lata nie usłyszałem ani jednego skrzypnięcia w środku, w 18-letnim aucie. Druga sprawa: komfort jazdy: ileż to razy myślałem, że mi zgasł, a to po prostu brak jakichkolwiek odgłosów i wibracji silnika na wolnych obrotach; widoczność jak na sedana dobra, polecam zamontować czujniki parkowania z tyłu. Na trasie super. Wygodne, łyka kilometry aż miło, mocy nie brakuje, może delikatnie zbyt głośno jak na ten segment przy większych prędkościach (szum). Główny minus to niestety rdza, która pojawia się w miejscach typowych dla tego modelu: łączenie ściany grodziowej z nadkolami, sanki(!) zawieszenia z przodu bardzo trudno dostępne i nadkola. Dodatkowo u mnie (i nie tylko) kilka dziur nad i pod uszczelką przedniej szyby, w podłodze niestety też, w tylnych nadkolach już dziury na przelot no i zaczynało brać progi, które nie istnieją jako część - trzeba wyciągać z innej. Resztę napiszę w osobnych kategoriach.
Średnie spalanie dla Honda Accord VI
7,6 – 12,0
l/100 km
6,3 – 6,5
l/100 km
8,8 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Honda Accord VI
Coupe 3.0 V6 24V 200KM 147kW
Koszty utrzymania w sporej części zależą od tego jakie auto kupimy. Jak zadbane to ograniczą się głównie do części eksploatacyjnych. Z dostępnością nie jest źle. Mimo że auto było oferowane głównie na rynek amerykański, większość części jest dostępnych bez problemu w ASO lub w zamiennikach. Ceny należą do średnich/umiarkowanych. Z silnikowych elementów to zdecydowanie najdroższy jest rozrząd. Przy jego wymianie, oprócz standardowych jego elementów mamy tez dość drogi hydrauliczny napinacz paska, którego dostępność jest dość ograniczona a cena wysoka. W ASO to ponad 800 zł. Jest też zamiennik dostępny za ok połowę tej kwoty. Wymieniać go musimy co drugą wymianę rozrządu. Do eksploatacji silnika dochodzi też regulacja luzu zaworowego o której już wyżej wspominałem, nie jest to skomplikowana operacja, ale jeśli auto ma założone LPG, to jest trochę roboty z dostaniem się pod pokrywy zaworów. Średnio kosztuje to 300-350 zł i robimy to raz na 15 tyś w autach z LPG. Ceny filtrów, olejów, świec, klocków i tarcz jak w innych samochodach. Przy co drugiej wymianie tarcz, zwłaszcza z tyłu warto zrobić także regeneracje zacisków bo zdarza się że przyblokowany potem tłoczek potrafi w efekcie pokrzywić nową tarczę. Drogi jest również serwis automatycznej skrzyni, czyli dynamiczna wymiana oleju. Robimy ją najlepiej co 50 tyś km lub 3-4 lata, kosztuje średnio ok 800-900 zł. Zawieszenie mamy wielowahaczowe ale wahacze są stalowe, z wymiennymi sworzniami co znacznie ogranicza koszty. Zawieszenie na dobrych komponentach (OEM lub CTR) potrafi wytrzymać sporo od wymiany do wymiany a koszt zamyka się w 1/3 ceny w porównaniu np do Audi. Spalanie to kwestia bardzo indywidualna. Ale jak na ta pojemność, automat i gabaryty auta jest nieźle. W moim przypadku PB wychodzi średnio 9/11/14 (trasa/mieszane/miasto) a LPG średnio 11/13/16. Więc naprawdę przyzwoicie. Jest to oczywiście mocno uśrednione ale mniej więcej tak to wygląda.
9,4
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Części nie najtańsze, jeśli ledwo dawałeś radę utrzymać Fiata Punto to auto nie będzie dla ciebie. Za to kupując dobrej jakości zamienniki mamy gwarancję ich długowieczności. Przy umiejętnej jeździe spalanie oscyluje w granicach 9 l LPG na 100 km. Przez rok wydałem ok. 4 tys. zł na części eksploatacyjne (m.in sprzęgło, rozrząd, oleje, hamulce wraz z regeneracją zacisków, płyny, elementy układu zawieszenia), ale teraz jestem pewien auta, którym jeżdżę, a wiele z nich przejedzie bez problemu kolejne pięć lat.
9,3
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Przejechalem tym autem 100tys km, przeciętnie 9,5l LPG + około 0,5l benzyny Niżej niż 8l jadąc jak emeryt nigdy nie udało mi się zejść. Max jaki osiągnąłem jadąc z dużą przyczepką z plandeką to 14l

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 29
4,5
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wtam instalka Zenit Pro , wlew pod klapką, butla w koło 52l ( na zamówienie) wydatek 2600 wart każdej złotówki , montaż bardzo staranny , gdy pokazywałem znajomym to gdyby nie wtryski to nie zauważyli by instalki , poukładane , porządnie zamocowane , wskaźnik poziomu gazu zamontowany w małym schowku ( niektórzy mają w tym miejscu zegarek ;) ) spalanie lpg nie przekroczyło mi...
5,0
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Montaż wykonali w EKO-ALMA w Radwanicach, z zastosowaniem centralki ESGI 2, wtryskiwaczy Master i reduktora Stefanelli Geo. Ze względu na ochronę zaawansowanej technologicznie i delikatnej w Hondzie głowicy i zaworów zamontowano także podciśnieniowy układ lubryfikacji, w którym stosuję płyn Valve Saver ESGI . Jestem bardzo zadowolony! Polecam tą instalację i zakład EKO-Alma,...
2,0
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
instalacja: ACON AGIS OBD
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
co mogę powiedzieć koleś nie zna się na robocie.. zakłada najtańszy syf i jeszcze szyderczo patrzy się na człowieka że jest dobrze.. instalacja AGIS na apis solo, reduktor Alaska AT-09. istalacja zrobiona na opaski plastikowe, nawiercany kolektor bez zdejmowania bo człowiek ma magiczne wiertła i szklane kule i widzi że nic nie spadło w ssący. dodatkowo podgina przerwe na...
Honda Accord VI