Szukaj

Informacje o Honda Accord VII Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Klasa średnia

Siódma generacja modelu produkowana w latach 2002-2007. W porównaniu do swojego poprzednika, Accord VII zwiększył swoje rozmiary i został głęboko przeprojektowany. Od 2003 roku oferowany także w wersji kombi. W 2005 roku model został poddany face-liftingowi. Europejska wersja samochodu była oferowana w USA (z bogatszym wyposażeniem) jako Acura TSX. W Stanach Zjednoczonych siódma generacja Accorda zdecydowanie różniła się od wersji europejskiej. W Japonii model sprzedawano pod nazwą Honda Inspire. Samochód Roku 2002 w Japonii.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Kopytko
Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Jeśli chodzi o całokształt nie wyobrażam sobie zakupu innego samochodu w tej cenie, który spełniłby bardziej moje oczekiwania. Średnie spalanie dla mojej hondy poniżej 9 litrów miasto. 6.8 bardzo spokojna jazda na długiej trasie. Poniżej 10 l totalny but. Świetnie trzymanie w zakrętach. Zawieszenie ok. Wyciszenie kabiny slabe ale da się przyzwyczaić. Silnik pracuje bardzo równo i cicho. Rzeczywiście lubi wyższe obroty od 3.5 jednak świetnie się wkręca. Kwestia przyzwyczajenia dla tych co przesiadaja sie z diesla. Do tej pory przejechalem 40k km bez żadnej powaznej awarii. Co 10.000 wymiana oleju (motul x-cess 5w40). I nic sie nie dzieje. Żeby nie było tak słodko to o usterkach. Zaraz po zakupie nie dzialalo automatyczne domykanie klapy bagażnika. A jakiś miesiac temu padł silnik centralnego w prawych drzwiach. Jednak obydwa tematy całkowicie do ogarnięcia naprawy we wlasnym zakresie na podstawie tutorialu forum hondy - nie wydajac przy tym ani zlotowki. Zaznaczam ze jestem zupelnym laikiem wiec kazdy da rade. Z rzeczy na minus to rzeczywiscie bardzo delikatny lakier. Trzeba uwazac zeby nie stawac obok rzeznikow smialo otwierajacych swoje pojazdy. Latwo zostaja slady... co do rudej to w moim egzemplarzu nie ma po niej sladu. Tylne nadkola progi czyste. Zaskakujace bo jest to rocznik 2003. Porownujac do golfa V 2005 mojej zony, ktory jest symfonią rudzizny i gdyby nie wizyty u lakiernika w miedzyczasie zgnilby 8 razy - rewelacja. Generalnie samochód bezobsługowy. Odpada wiele napraw ktore potrafia wydrenować portfel. Moja eksploatacja ogranicza sie do 3 pozycji. Olej, przeglad i ubezpieczenie.
3,5
~Marcin
Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Na początku wspomnę iż jeździłem wieloma autami ze względu na wykonywany zawód i mam porównanie, więc bedę staral się być obiektywny tym badziej że lubię japońskie auta, a do tej pory Hondy były moimi faworytami...Ogólnie autko ok i właściwie tylko tyle, tym modelem zrobiłem prawie 70tys.km na gazie wiec moja ocena powinna pomóc w wyborze tego bądź innego auta...wcześniej miałem kilka hond w tym 2 accordy poprzedniej generacji, jednak tamte były lepiej wykończone, lepiej spasowane, cichsze w środku, mniej awaryjne, i wygodniejsze...a wydawac by się mogło ze kolejne generacje powinny być lepsze od poprzednich, niestety w przypadku tej generacji tak nie jest, moim zdaniem krok w tył. Zawieszenie głośne, pomimo standardowych kół i opon(205/55/16), nieporozumienie jeśli chodzi o sworznie zwrotnicy bo może wyjechać nam koło, rdzewiejące tylne podłużnice, gnijące blachy(nadkola tylne) które chyba robili z papieru...można giąć palcami, każde szkody parkingowe widoczne na drzwiach przy niewielkim uderzeniu. Światła mijania to tragedia, pomimo bardzo dobrych żarówek i wypolerowaniu kloszy widoczność jak w autach o 3 klasy niższe(soczewki się nie sprawdzają), za to światła drogowe bardzo dobre, może dlatego że są to zwykłe odblaski...Poza tym wszechobecny twardy plastik który skrzypi przy pracującej budzie kombi, szczególnie na dziurawych drogach. Przednia szyba bardzo szybko się rysuje co w warunkach nocnych jest męczące. Fotele dość wygodne, jednak wykonane z materiału który szybko się brudzi(mówię tu o materiale).
4,9
~gabigab
Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Jak dla mnie naprawdę fajne i uniwersalne auto, te 155 KM które na pierwszy rzut oka wydaje się mało, naprawdę daje radę. Chyba japońskie konie są jakieś inne ;) Do dużego wnętrza z dużym bagażnikiem, dostajemy spory komfort i bardzo dobre prowadzenie po zakrętach. Ciężko wyprowadzić to auto z równowagi. W połączeniu z dobrymi oponami prowadzi się jak przyklejone. Układ kierowniczy precyzyjny, wręcz jak w sportowym aucie, hamulce również dają pewność w każdej sytuacji. W aucie jest zamontowany gaz, który wbrew pozorom spisuje się póki co doskonale. Raz tylko złapał check engine, ale wystarczyła jedna korekta komputerem i wszystko śmiga doskonale. Jeżdżę nim już rok, ale dalej za każdym razem wsiadam do tego auta z dużą przyjemnością!
Średnie spalanie dla Honda Accord VII Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2003-2008
9,6
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Decydując się na zakup Hani byłem przygotowany na spalanie w granicach 11-12,5 l/100km. Co prawda nie doszukałem się zbyt wielu raportów modelu jaki posiadam / pełna opcja w automacie/ ale liczyłem , że nie przekroczy 12.5. Realia są ciut inne. Na 55 litrach robię 400-430km po Warszawie, przy czym nie jest to jazda stricte w korku. Jakbym się nie starał więcej na 55 litrach nie zrobię, ale automat, Klima automatyczna, zima, oraz podgrzewanie pupci swoje robią. W trasie przy prędkości około 120-130 spalanie w granicach 7.5l/100km. Przy prędkości 140 z kompletem pasażerów na pokładzie, boxem dachowym i załadowanym po brzegi bagażnikiem 9-10l/100.
10,1
Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Decydując się na zakup Hani byłem przygotowany na spalanie w granicach 11-12,5 l/100km. Co prawda nie doszukałem się zbyt wielu raportów modelu jaki posiadam / pełna opcja w automacie/ ale liczyłem , że nie przekroczy 12.5. Realia są ciut inne. Na 55 litrach robię 400-430km po Warszawie, przy czym nie jest to jazda stricte w korku. Jakbym się nie starał więcej na 55 litrach nie zrobię, ale automat, Klima automatyczna, zima, oraz podgrzewanie pupci swoje robią. W trasie przy prędkości około 120-130 spalanie w granicach 7.5l/100km. Przy prędkości 140 z kompletem pasażerów na pokładzie, boxem dachowym i załadowanym po brzegi bagażnikiem 9-10l/100.
10,5
Kombi 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
Przy jeździe na trasie do 100km/h można spalić około 8,5 l LPG. W mieście (Kraków) niestety z racji pojemności i masy samochodu spalanie to około 14l/100 km przy prawidłowo wyregulowanej instalacji LPG.

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 33
Uszkodzony czujnik przyspieszenia bocznego
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • instalacja elektryczna
Witam. Dzisiaj byłem w warsztacie wymienić olej i żarówki. Samochód w 100% sprawny. Profilaktycznie poprosiłem o podpięcie pod komputer. Wyskoczył błąd czujnika przyspieszenia bocznego. Po odłączeniu komputera samochód już cały czas informuje (mimo skasowania błędu) o usterce (tablica wskaźników: żółty trójkącik, żółte VSA oraz info "check VSA"). Sprawdziłem, że czujnik przyspieszenia bocznego znajduje się w module VSA, który kosztuje 8700zł. 1. Dlaczego przed podłączeniem komputera samochód nic nie wyświetlał? 2. Czy można ten błąd wykasować, aby się nie pojawiał? 3. Jeśli nie, to jak najtaniej naprawić usterkę? Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Threads
  • Honda Accord VII Kombi 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2002-2008
  • inne
silnik do wysokosci 3000 obrotow pracuje bezblednie. po przekroczeniu tej wartosci zaczyna hamowac i zaswieca sie lampka zazeniowa i miga. W tym czasie silnik pracuje tylko do 2 tysiecy obrotow. trzeba robic reset komputera tak jak w instrukcji obslugi jest napisane.Moje zapytenie : co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika. Co mohe sam sprawdzic zanim pojde do warsztatu. Jestem za granica kraju i nie chcialbym sie wpedzac w niepotrzebne koszty. Czy z taka usterka moge dojechac do domu a to ponad 1000 km. Usterka wystepuje po przekroczeniu ponad 3000 obrotow silnika tylko resetowanie sterownika
Problem rozwiązany
4 komentarze
Wycie silnika
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • układ napędowy
Witam, od jakiegoś czasu zwykle po tym jak już auto złapie odpowiednią temperaturę zaczyna wyć. Słychać to przy niższych prędkościach, a zwłaszcza przy zakrętach ( większe obroty przy skręcaniu kierownicą) , dźwięk jest podobny do tego jak wydaje silnik kiedy jedziemy na wstecznym. Identycznie brzmi jak w tym filmie na yt, gość też ma taki problem https://www.youtube.com/watch?v=0HBlKeQ46L8
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Honda Accord VII Kombi