Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Klasa średnia

Bestseller to benzynowy silnik 2.0l 156KM i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Cena jest akceptowalna, a wyposażenie całkiem niezłe. Ponadto auto okazuje się całkiem zrywne, szczególnie na wysokich obrotach. Silnik chętnie kręci się aż do odcięcia, a jeśli 156KM to mało – jest jeszcze wariant 2.4l 201KM. Co prawda są elastyczniejsze motory, ale ten jest wyraźnie żwawszy od słabszego brata. Prawdziwy szał to jednak 2.2-litrowy diesel. Ma 150KM, jest mało problematyczny, zrywny, elastyczny i oszczędny – ciężko powiedzieć o nim cokolwiek złego. No, może tylko cena to przesada, ale to wina wysokiego cła. Jest coś jeszcze – wariant 180-konny, który uwalnia większość sportowych ambicji tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 96,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Gsus
Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Miałem wersję executive. Auto mega wygodne, wszystko pod ręką. Fajny design. Auto śliczne i zwraca uwagę. Niezawodne. To tyle z plusów. Minusy takie że praktycznie nie ma komputera pokładowego (da się przyzwyczaić). Nagłośnienie Premium brzmi jak głośniki z hipermarketu i większość głośników po prostu trzeszczy. Można wymienić te głośniki w aso na takie same za furę kasy albo iść do car audio i dowiedzieć się że nikt się nie podejmie ratowania tego systemu, można go tylko wymienić na inny taki co gra za kilka tysi. To typowa bolączka tych accordów-nie da się słuchać muzyki. Jednak głównym problemem jest to że to auto po prostu nie jedzie i to jest zaskoczenie dla wielu ludzi którzy wsiadają do accorda po raz pierwszy. Jak go sprzedawałem to każdy kto jechał na jazdę próbną zwracał uwagę że to auto nie ma przyspieszenia. Silnik jest eko (poniżej 70km/h lub chyba 4 tysięcy obrotów odcina 4 zawory) więc początki jakiejkolwiek mocy pojawiają się koło 5 tysięcy obrotów. Wcześniej bieda. Więc jak się jeździ jak emeryt to luz ale przy żywszej jeździe jest dramat. Bardzo brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Generalnie było to dla mnie ogromne rozczarowanie bo jazda tym autem to wieczna walka z silnikiem. Nie ma tam nic z dynamicznego auta.
4,9
~Jarek
Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Dawałem tu komentarz z osiem lat temu cały happy - nowy samochód (15 tys przebiegu). Dziś jeżdżę nim 9 lat zrobiłem 185 tys kilometrów po całej Europie, górach autostradach, latem zimą i jestem jeszcze bardziej happy. Czasem myślę, żeby kupić nowy samochód (mam na to nawet pieniądze), ale później myślę - po co? Nie ma żadnych usterek, nigdy mnie zawiódł, podoba mi się jak wtedy kiedy kupowałem, już go nie kradną (a kiedyś 2 razy próbowali). Dzieci w nim dorosły, wszyscy są do niego przyzwyczajenie. Czy zima czy lat czy po mieście czy po autostradzie, jedzie się super , wręcz komfortowo. Żebym czuł wyraźną różnicę musiałbym sobie kupić minimum powiedzmy Audi A6 i to w lepszej wersji za jakieś blisko 300 tys. a wolałbym za takie pieniądze 5 razy dokoła świata przejechać. jeździłem kiedyś amerykańskim fordem, Volvo, Saabem , Toyota Avensis - dla mnie subiektywnie Honda Accord jest the best i jeśli mi w głowie się coś nie zmieni będę nim jeździł jeszcze ładnych parę lat. Dla kupujących Hondy jest tylko jeden problem - my (nie handlarze), którzy o nie dbamy nie chcemy ich sprzedawać, a jak już to niemałe pieniądze. Subiektywnie, ale szczerze, jak inaczej pisać o "członku" rodziny, który nigdy nie zawiódł.
3,0
~Alan
Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Samochód bardzo przeciętny, w zasadzie nie wiadomo dla kogo on jest zrobiony. Niby duży ciężki, a miejsca w środku mało i bagażnik stanowczo za mały. To jest samochód na maksymalnie trzy osoby z bagażem. Dość głośny w środku z głośnym zawieszeniem i słabowyciszonymi nadkolami. Bardzo słaba ergonomia, odnosi się wrażenie, że nie jest do końca wszystko właściwie przemyślane. Silnik wołowaty do 4tys. obrotów, później jakoś jedzie ale staje się zdecydowanie głośniejszy i pochłania szybko paliwo. Jeśli samochód jest załadowany 5-cioma osobami i bagażem, zapomnijcie o dynamice. Strach w oczach przy wyprzedzaniu, nawet jeśli się zredukuje na 3 bieg.
Średnie spalanie dla Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
8,5
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Jak na 2 litrowy silnik benzynowy to wydaje mi sie ze bardzo dobrze. W miescie 10 do 11 zima na bardzo krotkich odcinkach, do 5-6km. W trasie w zaleznosci od predkosci: autostradami z Niemiec do Polski przy predkosciach nie przekraczajacych 160km/h 8-8,2. I czym wolniej tym ekonomiczniej. Na 100 kilometrowej trasie poza autostradami, jadac przepisowo ale bez zamulania wyszlo jakies 6,5 litra. Przeglady wydaja mi sie raczej niedrogie jak na ASO. Mieszkam w Niemczech wiec ceny w euro: 1- 130, 2-200
11,7
Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Plusy: Wygodny, cichy, dynamiczny przy jednej lub dwóch osobach na pokładzie, wysoka jakość wykonania, i co najważniejsze ma w sobie to "coś" czego oczekuje od samochodu, do tej pory bezawaryjny, dobra praca AT Minusy: mały bagażnik, zawieszenie tył, korozja x2, słaba dynamika przy 5 osobach i bagażu - wtedy lepsze byłoby 2.4 Przebieg 125k km - jeżdżę nim 40k km
11,3
Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Na trasie przy spokojnej jeździe spalania LPG około 9.0-9.5 L. Gdy już trzeba jechać nieco dynamiczniej, na Sce jakieś 140 km/h spalanie wynosi około 10.5 LPG. w mieście na krótkich odcinkach dom - praca - dom w godzinach szczytu spalanie niecałe 15 LPG. Korki maja ogromne znaczenie, więc chyba nie jest źle

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 10
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • układ kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwierany dach: rdzewiejąca ramka pod uszczelką dachu.
  • Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Wersje z otwieranym dachem, np. Executive, rdzewiejaca ramka pod uszczelka otwieranego dachu. Objawy: nie domykajaca sie klapa szklana dachu, wada produkcyjna, pokrywa dachu wymienialna na gwarancji, czas naprawy ok. 30 minut
Honda Accord VIII Kombi