Szukaj

Informacje o Honda Civic IV Sedan 1.6i 16V 110KM 81kW 1987-1991

Lata produkcji: 1987 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1987 IV generacja Hondy Civic wyróżniała się na tle swojego poprzednika nadwoziem zarówno większym, jak również niższym, co wyraźnie podkreślało jej sportowy charakter. Jeszcze bardziej usportowiona wersja CRX miała duże powodzenie u klientów. Honda Civic zdobyła m.in. „Złotą kierownicę”, prestiżową nagrodę gazety „Bild am Sonntag”. Samochód przeszedł face-lifting w roku 1990, a jego produkcję zakończono rok później.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Honda Civic IV Sedan 1.6i 16V 110KM 81kW 1987-1991
7,7
l/100 km
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Sedan 1.6i 16V 110KM 81kW
Honda Civic IV
Witam. Miałem wcześniej takie samo autko z silnikiem 1.4 i byłem zadowolony, ale dopiero teraz, gdy mam 1.6 jestem zachwycony! Silnik jest po prostu rewelacyjny, bardzo dynamiczny a przy tym w miarę oszczędny, w szczególności na trasie. Miałem szczęście, bo kupiłem bardzo zadbany egzemplarz (ciężko w Polsce o zdrową jednostkę 1.6, w szczególności w sedanie) i muszę powiedzieć, że auta o tej samej pojemności w konfrontacji nie mają za dużych szans, w szczególności auta o zbliżonym roczniku. Zakochałem się w tym aucie, jeżdżę Hondami od 5 lat i raczej się to nie zmieni. Żałuję tylko, że Honda nie robi już takich silników, bo w latach 90´ po prostu nie było dla nich konkurencji :) Gdyby była możliwość zakupu takiego nowego modelu - to sprzedałbym nerkę i co bym tylko mógł, żeby nabyć to autko w stanie nowym :) Podsumowując: samochód bezawaryjny, dynamiczny i gdy się o niego dba - naprawdę wdzięczny i daję przyjemność z jazdy. Pozdrawiam Fanów Hond i zachęcam do (ostrożnego! gdyż wiele silników z racji na parametry jest wyżyłowanych) zakupu.
6,7
Sedan 1.6i 16V 110KM 81kW
Honda Civic IV
Spalanie w zaleznosci od trybu jazdy potrafi spalic na trasie 6l przy spokojnej jezdzie i w miescie w granicach 7,5l 2 razy udalo mi sie uzyskac aki wynik! Przy mojej jezdzie miasto ok 8,5L-9L trasa ok 8L tylko ze mialem naprawde ciezka noge!!
8,2
Sedan 1.6i 16V 110KM 81kW
Honda Civic IV
honda jak na 1.6 zbiera sie ladnie do setki 10s, w tej klasie bieze nie jedna fure a pali umiarkowanie, jak ktos chce oszczedne miejskie auto to niech sobie kupi jakiegos fiata
Honda Civic IV Sedan