Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 142 KM (104 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,6 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~Bart
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Moim zdaniem civic IX generacji jest naprawdę udanym autem, użytkuję go już 3,5 roku i nie mam z nim żadnych problemów, wykonuje tylko wymiany części eksploatacyjnych oraz wszystkie płyny oleje itd. Silnik jak dla mnie jest wystarczająco dynamiczny i spalanie jest zadowalające (typowa jazda po mieście w korkach to 10l/100km w trasie można naprawdę zejść do 6l/100km). Warto zwrócić uwagę na lakier w jakim jest stanie, to jest akurat najsłabsza strona tego samochodu jak i zabezpieczenie antykorozyjne, choć w moim 10 letnim aucie jeszcze nie ma tego problemu.
5,0
~Skoczny Jozef
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Już kiedys napisałem opinie po mniej więcej roku, teraz napisze po 7 latach. Może to komuś pomoże w wyborze używanego. Kupiłem nowy, jestem jedynym kierowcą. Używany dla rodziny 2 dorosłych i 2 dzieci. Na gwarancji wymieniony podnośnik od klapy bagażnika, poza tym nic się nie popsuło, nawet najmniejszy drobiazg. Używany na różne sposoby, bo to nasz jedyny samochód, krótkie jazdy w dużym mieście, trochę drogi lokalne, a przede wszystkim jako samochód na wakacje - długie trasy autostradowe. Spisuje się świetnie. B. pakowny, wygodny, świetnie się prowadzi. Najchętniej kupiłbym taki drugi. Ustawny bagażnik, na wakacje dla 4 osób wystarczający- wózek i fotelik na rower dla dziecka w bagażniku, torby, kaski rowerowe pod siedzeniami, bagażnik na 3 rowery na haku. Woziłem tez rowery na haku i trumnę na dachu. Wszystko wytrzymywał, prędkości autostradowe. Świetnie się prowadzi, pozycja za kierownica doskonała (187 cm wzrostu), ergonomiczny.
4,6
~Michał S.
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
To jest samochód, który określam jako "święty spokój". Użytkuje od ponad 3,5 roku i poza bieżącymi naprawami tj. oleje filtry, hamulce, regulacja luzów zaworowych, nabicie klimy z samochodem nie dzieje się nic. Wiem, że zostanie w rodzinie na dłuzej, a następny samochód to też będzie Civic tylko nowszy ;) Wrzuciłem LPG i nie ma z instalacją żadnych problemów, jeśli nie wrzuci się czegoś za przysłowiowe 5 zł u mirka w garażu i pamieta o regularnych serwisach. W gazie ma nalatane jakies 85tys. Silnik 1.8 jak na wolnossaka daje sporo radochy, można sobie czasem pojeździć w zakresie 5-8tys i jest banan na twarzy. Może troche numdne wnętrze po czasie. Według mnie bezkonkurencyjny w swojej klasie.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015
7,4
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Samochód użytkowany głównie do dojazdu do pracy. 30% miasto 70% autostrada. Prędkości na autostradzie max 110km/h Przyspieszenia umiarkowanie dynamicznie tj zmiana biegów w okolicy 3 tys. Zastosowany olej to 0w20. Miałem okazję przetestować auto w mocno górskim terenie wtedy spalanie podskoczyło do 6,7l. Miałem też okazje przetestować samochód załadowany 150kg bagażu + 4 os wtedy również 6,7l. Ogólnie uważam, że to dobre wyniki jak na taką pojemność. Myślę, że może uda mi się jeszcze zejść poniżej, gdy zastosuje bardzie ergonomiczne opony, ale to czas pokaże. Póki co opony seryjne.
9,3
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Witam Stag 4 bez lubryfikacji. Średnie spalanie z 20tys km to 8.7 LPG oczywiście przeliczane osobiście. Na gazie komp zaniża spalanie od litry nawet do 1.8 Spalanie w trasie autostrada tankowanie przed wjazdem i w trakcie podróży na autostradzie, 170 km/h przez około 180 kilometrów później prze jakieś 5-10 km 110 -130km/h spalanie po zatankowaniu 11.48 LPG pełny bagażnik + dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Delikatna trasa (bieszczady) też dwoje dzieci i dorosłych + lekki bagaż spalanie 7.65. Nie są to bajki tak wygląda u mnie realne spalanie tego samochodu. Przeliczane po każdym tankowaniu. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę:)
7,1
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jest ryb Econ, który zamula całkowicie auto, ale spalanie spada o ok. 1l. W mieście na trycie Econ uzyskałem poniżej 7 l/100km. Maksymalny wynik w mieście (zima - temperatury poniżej -10 st. C) to 8,5 l/100km. Szybka trasa do 8 l/100km (jazda > 140 km/h). Wg mnie te wyniki są dobre, ale tak jak piszę wszystko zależy od stylu jazdy. Koszty przeglądów wyglądały następująco: po roku 600 zł, pod dwóch 700 zł, po trzech 1100 (dodatkowy serwis klimatyzacji, pióra wycieraczek).
Honda Civic IX Hatchback 5d