Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic IX Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4300 mm
Szerokość 1770 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2066 mm
Wysokość 1440 mm
Wysokość z anteną 1590 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1378 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 477 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Skoczny Jozef
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Już kiedys napisałem opinie po mniej więcej roku, teraz napisze po 7 latach. Może to komuś pomoże w wyborze używanego. Kupiłem nowy, jestem jedynym kierowcą. Używany dla rodziny 2 dorosłych i 2 dzieci. Na gwarancji wymieniony podnośnik od klapy bagażnika, poza tym nic się nie popsuło, nawet najmniejszy drobiazg. Używany na różne sposoby, bo to nasz jedyny samochód, krótkie jazdy w dużym mieście, trochę drogi lokalne, a przede wszystkim jako samochód na wakacje - długie trasy autostradowe. Spisuje się świetnie. B. pakowny, wygodny, świetnie się prowadzi. Najchętniej kupiłbym taki drugi. Ustawny bagażnik, na wakacje dla 4 osób wystarczający- wózek i fotelik na rower dla dziecka w bagażniku, torby, kaski rowerowe pod siedzeniami, bagażnik na 3 rowery na haku. Woziłem tez rowery na haku i trumnę na dachu. Wszystko wytrzymywał, prędkości autostradowe. Świetnie się prowadzi, pozycja za kierownica doskonała (187 cm wzrostu), ergonomiczny.
4,6
~Michał S.
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
To jest samochód, który określam jako "święty spokój". Użytkuje od ponad 3,5 roku i poza bieżącymi naprawami tj. oleje filtry, hamulce, regulacja luzów zaworowych, nabicie klimy z samochodem nie dzieje się nic. Wiem, że zostanie w rodzinie na dłuzej, a następny samochód to też będzie Civic tylko nowszy ;) Wrzuciłem LPG i nie ma z instalacją żadnych problemów, jeśli nie wrzuci się czegoś za przysłowiowe 5 zł u mirka w garażu i pamieta o regularnych serwisach. W gazie ma nalatane jakies 85tys. Silnik 1.8 jak na wolnossaka daje sporo radochy, można sobie czasem pojeździć w zakresie 5-8tys i jest banan na twarzy. Może troche numdne wnętrze po czasie. Według mnie bezkonkurencyjny w swojej klasie.
4,6
~dyfly
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Auto posiadam od X/2012 - był to świadomy wybór poprzedzony wielogodzinnym studiowaniem opinii i artykułów w internecie. A zresztą ojciec od dawna jeździ hondami więc wiedziałem mniej więcej czego się spodziewać. Moim zdaniem w tym przedziale cenowym to auto jest po prostu bezkonkurencyjne - bezawaryjne, niezwykle pakowne (duży bagażnik + genialne "magic seats"), świetnie wyposażone (wersja executive, którą posiadam ma dosłownie wszystko co potrzeba - xenony, podgrzewane siedzenia, bluetooth, dwustrefową klimę, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, szklany dach, kamerę cofanie, czujniki parkowania itd.), atrakcyjne wizualnie wewnątrz i z zewnątrz zwłaszcza na ładnych alusach (choć to oczywiście rzecz gustu). Jedynie automatyczna skrzynia biegów (5-biegowa, hydrauliczna) mogłaby być nieco żwawsza (trzeba się posiłkować manetkami). Poza tym jednym mankamentem jest to w mojej opinii auto idealne, które śmiało można polecać członkom rodziny i przyjaciołom. W obliczu tego co dzieje się obecnie z motoryzacją (wymuszony przez UE downsize'ing, elektryki) zamierzam nim jeździć do śmierci ;-)
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d
6,4 – 7,4
l/100 km
4,9 – 5,5
l/100 km
6,4 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Samochód użytkowany głównie do dojazdu do pracy. 30% miasto 70% autostrada. Prędkości na autostradzie max 110km/h Przyspieszenia umiarkowanie dynamicznie tj zmiana biegów w okolicy 3 tys. Zastosowany olej to 0w20. Miałem okazję przetestować auto w mocno górskim terenie wtedy spalanie podskoczyło do 6,7l. Miałem też okazje przetestować samochód załadowany 150kg bagażu + 4 os wtedy również 6,7l. Ogólnie uważam, że to dobre wyniki jak na taką pojemność. Myślę, że może uda mi się jeszcze zejść poniżej, gdy zastosuje bardzie ergonomiczne opony, ale to czas pokaże. Póki co opony seryjne.
9,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Witam Stag 4 bez lubryfikacji. Średnie spalanie z 20tys km to 8.7 LPG oczywiście przeliczane osobiście. Na gazie komp zaniża spalanie od litry nawet do 1.8 Spalanie w trasie autostrada tankowanie przed wjazdem i w trakcie podróży na autostradzie, 170 km/h przez około 180 kilometrów później prze jakieś 5-10 km 110 -130km/h spalanie po zatankowaniu 11.48 LPG pełny bagażnik + dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Delikatna trasa (bieszczady) też dwoje dzieci i dorosłych + lekki bagaż spalanie 7.65. Nie są to bajki tak wygląda u mnie realne spalanie tego samochodu. Przeliczane po każdym tankowaniu. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę:)
7,1
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jest ryb Econ, który zamula całkowicie auto, ale spalanie spada o ok. 1l. W mieście na trycie Econ uzyskałem poniżej 7 l/100km. Maksymalny wynik w mieście (zima - temperatury poniżej -10 st. C) to 8,5 l/100km. Szybka trasa do 8 l/100km (jazda > 140 km/h). Wg mnie te wyniki są dobre, ale tak jak piszę wszystko zależy od stylu jazdy. Koszty przeglądów wyglądały następująco: po roku 600 zł, pod dwóch 700 zł, po trzech 1100 (dodatkowy serwis klimatyzacji, pióra wycieraczek).
Honda Civic IX Hatchback 5d