Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic IX Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4300 mm
Szerokość 1770 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2066 mm
Wysokość 1440 mm
Wysokość z anteną 1590 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1378 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 477 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~gruberto
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Generalnie po sześciu latach użytkowania auta jestem pozytywnie nastawiony do marki. Auto urzekło mnie przestronnością miejsca dynamiką jazdy. 142 KM wystarczą do płynnej jazdy po mieście. Jedyny mankament to duży promień skrętu. Auto wręcz "zachodzi" przy skręcie. Spalanie na poziomie 75 l /100km w mieście uważam za bardzo przyzwoity wynik. Bez problemu można by zejść niżej, jednak straciło by się przyjemność z jazdy jaką gwarantuje to auto a stało by się swoistą amebą snującą się po ulicy . Do tego całego miodku muszę jednak dodać łyżkę dziegciu: mowa tutaj o spalaniu oleju. Pół litra na 2000 - 3000 km. Takiej dolewki potrzebuje mój samochód, a to wszystko za sprawą tłoków R3A montowanych tylko w tym roczniku. Normalne tłoki R1A nie biorą oleju. Ten model tak ma - można wymienić koszt ok 2500 z robocizną i wszystkimi częściami. Tutaj też dochodzimy do kolejnego plusa auta - części nie kosztują majątku. Komplet tarcz i klocków ATE (takie jak w org) kosztuje 888 zł.
4,6
~MarcinSu
Hatchback 5d 2.2 i-DTEC 150KM 110kW
Honda Civic IX
Dziękuję za dodanie silnika 2.2 I-DTEC. Po Civicu VIII przesiadłem się na IX. Auto zupełnie inne w prowadzeniu. Dużo lepsze. Po pierwsze nie tak twarde jak Ufo. Silnik 2.2 wybrałem w związku z tym, że wcześniej miałem go w Accordzie. Auto do 100km/h przyśpiesza w 8,5 sekundy. Wynik znakomity. Czuć moc podczas konieczności wyprzedzenia innego auta. Civiców z tym silnikiem w PL jest bardzo niewiele. Znacznie częściej przy wyborze diesela mamy opcje 1.6. W związku z niewielką wagą auta w porównaniu do Accorda możemy zadbać o mniejsze spalanie. Przy zastosowaniu ecodrivingu w jeździe podmiejskiej osiągnąłem 5 litrów na 100km. Przy normalnej jeździe może być koło 6litrów. Na trasie przy prędkościach do 140-150km/h wynik 5 - 6litrów w zależności od warunków i ciężaru nogi. Polecam ten silnik.
4,6
~Piternevada
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Uwaga!, jest to subiektywna ocena hondziarza. Po raz kolejny piszę na tym portalu że jak chcesz mieć święty spokój to kup sobie Hondę. Mój trzeci Civic, po 6 i 7 przyszedł czas na 9 generację. o ile w szóstka jeździło mi się super, to w siódemce nigdy nie mogłem znaleźć idealnej pozycji dla siebie za kierownicą, za to IX-ka jest po prostu autem dla mnie (wzrost 177 cm). Za kierownicą czuję się częścią tego samochodu, ogromny bagażnik, świetny patent z siedzeniami Magic Seat, do 130 km cichy, super wyposażenie (polecam wersję Lifestyle którą posiadam, wyższa jest tylko Executive ale nie każdy lubi szklany dach). Nietuzinkowy wygląd, auto przyciąga uwagę.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d
6,4 – 7,4
l/100 km
4,9 – 5,5
l/100 km
6,4 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Samochód użytkowany głównie do dojazdu do pracy. 30% miasto 70% autostrada. Prędkości na autostradzie max 110km/h Przyspieszenia umiarkowanie dynamicznie tj zmiana biegów w okolicy 3 tys. Zastosowany olej to 0w20. Miałem okazję przetestować auto w mocno górskim terenie wtedy spalanie podskoczyło do 6,7l. Miałem też okazje przetestować samochód załadowany 150kg bagażu + 4 os wtedy również 6,7l. Ogólnie uważam, że to dobre wyniki jak na taką pojemność. Myślę, że może uda mi się jeszcze zejść poniżej, gdy zastosuje bardzie ergonomiczne opony, ale to czas pokaże. Póki co opony seryjne.
9,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Witam Stag 4 bez lubryfikacji. Średnie spalanie z 20tys km to 8.7 LPG oczywiście przeliczane osobiście. Na gazie komp zaniża spalanie od litry nawet do 1.8 Spalanie w trasie autostrada tankowanie przed wjazdem i w trakcie podróży na autostradzie, 170 km/h przez około 180 kilometrów później prze jakieś 5-10 km 110 -130km/h spalanie po zatankowaniu 11.48 LPG pełny bagażnik + dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Delikatna trasa (bieszczady) też dwoje dzieci i dorosłych + lekki bagaż spalanie 7.65. Nie są to bajki tak wygląda u mnie realne spalanie tego samochodu. Przeliczane po każdym tankowaniu. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę:)
7,1
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jest ryb Econ, który zamula całkowicie auto, ale spalanie spada o ok. 1l. W mieście na trycie Econ uzyskałem poniżej 7 l/100km. Maksymalny wynik w mieście (zima - temperatury poniżej -10 st. C) to 8,5 l/100km. Szybka trasa do 8 l/100km (jazda > 140 km/h). Wg mnie te wyniki są dobre, ale tak jak piszę wszystko zależy od stylu jazdy. Koszty przeglądów wyglądały następująco: po roku 600 zł, pod dwóch 700 zł, po trzech 1100 (dodatkowy serwis klimatyzacji, pióra wycieraczek).
Honda Civic IX Hatchback 5d