Szukaj

Informacje o Honda Civic IX

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic IX

Liczba ocen: 252
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~dyfly
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Auto posiadam od X/2012 - był to świadomy wybór poprzedzony wielogodzinnym studiowaniem opinii i artykułów w internecie. A zresztą ojciec od dawna jeździ hondami więc wiedziałem mniej więcej czego się spodziewać. Moim zdaniem w tym przedziale cenowym to auto jest po prostu bezkonkurencyjne - bezawaryjne, niezwykle pakowne (duży bagażnik + genialne "magic seats"), świetnie wyposażone (wersja executive, którą posiadam ma dosłownie wszystko co potrzeba - xenony, podgrzewane siedzenia, bluetooth, dwustrefową klimę, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, szklany dach, kamerę cofanie, czujniki parkowania itd.), atrakcyjne wizualnie wewnątrz i z zewnątrz zwłaszcza na ładnych alusach (choć to oczywiście rzecz gustu). Jedynie automatyczna skrzynia biegów (5-biegowa, hydrauliczna) mogłaby być nieco żwawsza (trzeba się posiłkować manetkami). Poza tym jednym mankamentem jest to w mojej opinii auto idealne, które śmiało można polecać członkom rodziny i przyjaciołom. W obliczu tego co dzieje się obecnie z motoryzacją (wymuszony przez UE downsize'ing, elektryki) zamierzam nim jeździć do śmierci ;-)
4,6
~Mrgii
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Wysoka jakość techniczna. Po kilku autach francuskich, koreańskich i jednym niemieckim wybór padł na prawie nową Hondę. Potrzebowałem samochodu, który mnie nie zawiedzie i nie będzie nękał usterkami. Wymogiem było też wygodnie zmieścić małą rodzinę z nie małymi bagażami. Samochód ma kilka wad, chyba jak każdy, ale ma też kilka ponadprzeciętnych zalet, które te niedoskonałości łagodzą. Znakomite pewne prowadzenie - w mieście jeździ bardzo zwinnie, na autostradzie pewnie trzyma wyznaczony kierunek jazdy, jakby było to większy samochód. Silnik 1.8 jest dla mnie wystarczająco dynamiczny i jeśli jest potrzeba potrafi pojechać bardzo szybko. Najbardziej pozytywnie zaskoczyła mnie ergonomia wnętrza i praktyczne rozplanowanie przestrzeni. Nigdy nie myślałem o Hondzie w kategoriach samochodu praktycznego, a obecnie jest to mój numer jeden. Ma fantastycznie wytłumiony napęd - drgania prawie nie występują, charakterystyczne szarpnięcia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przy powolnej jeździe w korkach również są ograniczone do minimum. Przy odrobinie wprawy można jeździć tak by nie odczuć momentu zmiany biegów. Daje to poczucie dużego komfortu i mega wysokiej jakości technicznej samochodu.
4,6
~gruberto
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Generalnie po sześciu latach użytkowania auta jestem pozytywnie nastawiony do marki. Auto urzekło mnie przestronnością miejsca dynamiką jazdy. 142 KM wystarczą do płynnej jazdy po mieście. Jedyny mankament to duży promień skrętu. Auto wręcz "zachodzi" przy skręcie. Spalanie na poziomie 75 l /100km w mieście uważam za bardzo przyzwoity wynik. Bez problemu można by zejść niżej, jednak straciło by się przyjemność z jazdy jaką gwarantuje to auto a stało by się swoistą amebą snującą się po ulicy . Do tego całego miodku muszę jednak dodać łyżkę dziegciu: mowa tutaj o spalaniu oleju. Pół litra na 2000 - 3000 km. Takiej dolewki potrzebuje mój samochód, a to wszystko za sprawą tłoków R3A montowanych tylko w tym roczniku. Normalne tłoki R1A nie biorą oleju. Ten model tak ma - można wymienić koszt ok 2500 z robocizną i wszystkimi częściami. Tutaj też dochodzimy do kolejnego plusa auta - części nie kosztują majątku. Komplet tarcz i klocków ATE (takie jak w org) kosztuje 888 zł.

Raporty spalania Honda Civic IX

Liczba raportów: 306
Średnie spalanie dla Honda Civic IX
6,3 – 10,4
l/100 km
4,6 – 5,5
l/100 km
6,4 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Samochód użytkowany głównie do dojazdu do pracy. 30% miasto 70% autostrada. Prędkości na autostradzie max 110km/h Przyspieszenia umiarkowanie dynamicznie tj zmiana biegów w okolicy 3 tys. Zastosowany olej to 0w20. Miałem okazję przetestować auto w mocno górskim terenie wtedy spalanie podskoczyło do 6,7l. Miałem też okazje przetestować samochód załadowany 150kg bagażu + 4 os wtedy również 6,7l. Ogólnie uważam, że to dobre wyniki jak na taką pojemność. Myślę, że może uda mi się jeszcze zejść poniżej, gdy zastosuje bardzie ergonomiczne opony, ale to czas pokaże. Póki co opony seryjne.
9,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Witam Stag 4 bez lubryfikacji. Średnie spalanie z 20tys km to 8.7 LPG oczywiście przeliczane osobiście. Na gazie komp zaniża spalanie od litry nawet do 1.8 Spalanie w trasie autostrada tankowanie przed wjazdem i w trakcie podróży na autostradzie, 170 km/h przez około 180 kilometrów później prze jakieś 5-10 km 110 -130km/h spalanie po zatankowaniu 11.48 LPG pełny bagażnik + dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Delikatna trasa (bieszczady) też dwoje dzieci i dorosłych + lekki bagaż spalanie 7.65. Nie są to bajki tak wygląda u mnie realne spalanie tego samochodu. Przeliczane po każdym tankowaniu. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę:)
9,1
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Bezawaryjność to duża zaleta hondy, ale jeśli chodzi o spalanie to jest gorzej niż dramat.. tak wysokiego nie spodziewałem się nawet w najgorszych scenariuszach. Jazda po mieście (Wrocław) jak jest ruch to w lato 10,5l w zimę 11,5-11,8l. W trasie troche lepiej, to auto lubi prędkości 70-90km/h, wtedy spalanie może sięgnąć 6,3l moze 6,2l. Natomiast powyżej 100 można dojść do 7 - 7,5l zarówno w lato jak i zimę. W dodatku silnik, który nie lubi gazu. Takiego zużycia paliwa spodziewałbym się raczej po DUŻO mocniejszych silnikach, nie po takim maluchu. Także ogólnie auto ok, ale chyba mam dziure w baku
Honda Civic IX