Szukaj

Informacje o Honda Civic IX

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic IX

Liczba ocen: 276
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~Bart
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Moim zdaniem civic IX generacji jest naprawdę udanym autem, użytkuję go już 3,5 roku i nie mam z nim żadnych problemów, wykonuje tylko wymiany części eksploatacyjnych oraz wszystkie płyny oleje itd. Silnik jak dla mnie jest wystarczająco dynamiczny i spalanie jest zadowalające (typowa jazda po mieście w korkach to 10l/100km w trasie można naprawdę zejść do 6l/100km). Warto zwrócić uwagę na lakier w jakim jest stanie, to jest akurat najsłabsza strona tego samochodu jak i zabezpieczenie antykorozyjne, choć w moim 10 letnim aucie jeszcze nie ma tego problemu.
4,9
~Kliczek
Hatchback 5d 2.2 i-DTEC 150KM 110kW
Honda Civic IX
Miałem UFO czyli Civic VIII 5d 2.2 i-CDTi, to było świetne auto. Ale lata mijają i zacząłem szukać godnego następcy. Wiec poszukałem i kupiłem Civic IX gen. 5d 2.2 i-DTEC w limitowanej wersji Sport+ 180KM. Wygląda prawie jak zwykły Civic, ma 5 drzwi, a jest w piekielnie mocnym 180 konnym dieslu. Mam rocznik 2012. Jeżdżę nim trzy lata, długo szukałem pachnącej sztuki z małym przebiegiem. Jak kupiłem miał 47 tys. km. Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i ten jest chyba najlepszym kompaktem jaki miałem. A silnik 2.2 I-DTEC 180KM to moim zdaniem najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Pracuje delikatnie, jedzie jak burza, jest oszczędny, trwały i całkowicie niezawodny, Pomimo, że z autem się nie patyczkuję i użytkuję je normalnie, czyli w miarę potrzeb, Honda 2.2 i-DTEC nie generuje żadnych problemów z filtrem DPF. Zero problemów. Mówią, że ma drogie części, ale nie są potrzebne... Reszta auta też jest w porządku, w Civicu IX odczuwam znaczącą poprawę w porównaniu do CIVICA VIII - tzw UFO. W Civicu IX przede wszystkim poprawiono zawieszenie - jest przyjemnie sprężyste, ale i komfortowe.
4,6
~tomasz
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
mam te auto prawie od nowosci zaraz uplynie 5 lat jak kupilem je od dilera hondy z przebiegiem 28 tys km teraz mam 138 tys i nigdy mnie nie zawiodlo w dlugiej trasie na tempomacie predkosc do 120km\h spalanie miedzy 5.9 a 6,5l drogi krajowe do 90km\h mozna zejsc ponizej 6 litrow silnik bez jakich kolwiek wyciekow i innych historii tylko olej fitry i jazda ogromny bagaznik biegi wchodza bardzo pewnie krotki skok lewarka zeby nie bylo tak slodko to teraz wady slabej jakosci powloka lakiernicza szybko sie rysuje honda oszczedzila na wygluszeniu auta na slabej jakosci drogach dosc glosno w srodku na niemieckiej autostradzie juz calkiem fajnie i cisza i czasami piszczace hamulce ale odpukac odwdziecza sie bezawaryjnoscia oby tak dalej polecam te auto kazdemu kto chce jezdzic bezproblemowo nie jak te niemieckie przereklamowane klekoty ktore pija olej i co chwile cos dzieje

Raporty spalania Honda Civic IX

Liczba raportów: 338
Średnie spalanie dla Honda Civic IX
6,4 – 10,1
l/100 km
4,5 – 5,4
l/100 km
6,4 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Przy normalnej, jak dla mnie, dynamicznej jeździe średnie spalanie wychodziło mi około 8L. Obecnie zacząłem przyspieszać na tempomacie i dzięki temu średnie spalanie spadło mi do 7,3L. Widocznie zbyt dynamicznie przyspieszałem bez tempomatu. :) Dynamika dużo się nie zmieniła, a różnica w spalaniu jest spora. Rekord spalania pobiłem na autostradzie 6,6L - trasa 400km, tempomat ustawiony na 116km/h przy 3tyś obrotów na minutę na 6 biegu. Przy 130km/h na tempomacie spalanie na poziomie 7L. Dało by się zejść niżej, ale jazda z prędkością 80km/h mnie nie bawi. Jazda z prędkością 160-180km/h to spalanie w granicach 11-12L, nie mierzyłem tego dokładnie. Maksymalne spalanie przy dużych mrozach na krótkich odcinkach 9,6L.
6,1
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Jeżdżę ekonomicznie, co nie znaczy wolno a w wielu przypadkach wręcz przeciwnie. Teraz właśnie świeżo po trasie do Chorwacji wyszło 5.7, tempomat na około 110-115 wg GPS + jazda wybiegami przy zjazdach (wtedy rozpędzanie do 130 albo ciut więcej). Na co dzien jeżdżę głównie poza miastem i 6l jest normą. Można zejść nieco niżej nawet,ale to już wymaga spokoju i przewidywania szczególnie w miescie. Na odcinkach do 100 km drogami typu krajowa/wojewódzka przy niedużym ruchu da się zejść poniżej 5l. W Polsce na autostradzie z kolei przy 120 na tempomacie 6.4-6.8 w zależności od wiatru. Przy 140 co najmniej litr więcej. Za to w mieście na krótkich odcinkach + korkach w lecie dobijał do 10 a w zimie nawet 12. Ten silnik nie lubi takich warunków. Dodam że zmieniam olej co 10-12 tys km, leje co jakiś czas paliwo premium na shellu, głównie przed długimi wypadami plus raz na kwartał dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy itp.
7,2
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Ciężko dokładnie określić ile to auto spali, zalezy to od wielu czynników- temperatury powietrza, ciśnienia w oponach, nastroju kierowcy, jakości paliwa etc. etc. Bajki producenta o spalaniu w mieście rzędu 7 l można sobie podarować. Przy pojemności 1.8 litra i wolnossącej jednostce, która budzi się powyżej 4 k obr/ minutę realne spalanie w mieście to 9-10 litrów. Na długich trasach potrafi być bardzo ekonomiczny. Jadąc z Polski do Chorwacji osiągnąłem wynik rzędu 6.5 litra/ 100 km przy prędkościach do 140 km/h na autostradzie oraz 100-110 km/h na drogach dojazdowych. Jeśli chce się poszaleć i deptać nie ma mowy o ekonomicznej jeździe i 8 l będzie absolutną normą. Silnik ma trochę mocy, ale niestety brakuje przyspieszenia powyżej 3 biegu więc trzeba mocno redukować. Owszem, nowoczesne turbokosiarki z momentem rzędu 200-250 nm przy niecałych 2k/ obr min będą bardziej elastyczne, ale na ciasnych zakrętach i przy dobrze zgranym kierowcy z samochodem mogą tylko wąhać spaliny z civika. Reasumując, auto nie dla każdego i na pewno nie dla osób, które nie akceptują kręcenia wysoko silnika.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 134 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Spalanie tym wyższe, im większe są prędkości. Przy miejskich korkach i niskich prędkościach, spalanie porównywalne z benzyną (około 9l/100), przy prędkościach pozamiejskich (90-110 km/h bez korków) okolice 8l/100 (benzyna 6l), Przy dużych prędkościach autostradowych (140km/h +) około 12l/100, (benzyna poniżej 10). Lekka utrata mocy, poza tym bez jakichkolwiek problemów - jak...
5,0
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 79 tys. km
Montowana w ASO Hondy w 2015, bez utraty gwarancji Instalacja AC. Perfekcyjnie (pedantycznie) założona w ASO Hondy i firmowym serwisie AC i serwisowana w ASO w Białymstoku, zero awarii, jedynie przeglądy. Spalanie w mieście 9-11 l LPG, w trasie 6,5-7l LPG. Polecam ten silnik do LPG. Jeden minus - Honda w ASO już tego nierobi, a wielka szkoda...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 85 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja założona za namową kolegi który pracuję w salonie Hondy w warszawie . Silnik w brew opinii innych bardzo dobrze współpracuję z instalacja lpg , nie wypalają się żadne zawory jeśli się o wszystko dba .
Honda Civic IX