Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 142 KM (104 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~tomasz
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
mam te auto prawie od nowosci zaraz uplynie 5 lat jak kupilem je od dilera hondy z przebiegiem 28 tys km teraz mam 138 tys i nigdy mnie nie zawiodlo w dlugiej trasie na tempomacie predkosc do 120km\h spalanie miedzy 5.9 a 6,5l drogi krajowe do 90km\h mozna zejsc ponizej 6 litrow silnik bez jakich kolwiek wyciekow i innych historii tylko olej fitry i jazda ogromny bagaznik biegi wchodza bardzo pewnie krotki skok lewarka zeby nie bylo tak slodko to teraz wady slabej jakosci powloka lakiernicza szybko sie rysuje honda oszczedzila na wygluszeniu auta na slabej jakosci drogach dosc glosno w srodku na niemieckiej autostradzie juz calkiem fajnie i cisza i czasami piszczace hamulce ale odpukac odwdziecza sie bezawaryjnoscia oby tak dalej polecam te auto kazdemu kto chce jezdzic bezproblemowo nie jak te niemieckie przereklamowane klekoty ktore pija olej i co chwile cos dzieje
4,9
~MW80
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Przed zakupem samochodu bralem pod uwage kilka innych marek, mianowicie Toyota Auris Kombi, oraz Mazda 6 kombi. Samochodow z grupy VW przyznam sie, ze nawet nie ogladalem, poniewaz mialem kilka aut tej grupy i za kazdym razem bylo cos... Wybór padł na Honde, co po przejechaniu w trzy miesiące 12 000km, utwierdzilo mnie w tym, że wybór był właściwy. Auto bardzo pojemne, ciche, wygodne, prowadzące się rewelacyjnie i dla jeżdżących z głową ekonomiczne. Osobiscie uwazam, ze ogromnym plusem jest brak turbiny, jestem zapalonym samochodziarzem, zarowno z pasji jak i zawodowo, lubie sie pobawic samochodami z doladowaniem, ale do jazdy na codzien i do uzytku przez kilka dluzszych lat stwierdzilem, ze kupie cos normalnego, jezeli tak mozna okreslic Civica z V tec´kiem. Czasy kiedy uzywalem pojecia ´´gaz ziemia´´ sa juz za mna, wiec w wiekszosci jezdze spokojnie, bez zbednego cisnienia, jednak gdy trzeba przyspieszyc, wyprzedzic, czy utrzec komus nosa ;) wystarczy :)
4,6
~Paweł
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Świetne auto, niepozbawione wad, ale sprawiające tyle przyjemności z jazdy, że jak mam gdzieś jechać, a mi się nie chce, wystarczy, że przypomnę sobie, że jadę tam Civiciem i od razu zmieniam nastawienie do czekającej trasy. A pomyśleć, że prawie zamówiłem Astrę... na szczęście oprócz czytania i oglądania Internetu na temat samochodów, udałem się na jazdę próbną, która rozwiała wszelkie wątpliwości! Taki przykład: po jeździe próbnej Astrą i Focusem (te dwa brałem jeszcze pod uwagę), po przyjściu do domu opowiedziałem żonie o wrażeniach z jazdy, co zajęło mi jakieś 10 min i to był koniec. Jak wróciłem z jazdy próbnej Civiciem, to gęba mi się przez 2 godziny nie zamykała, pomimo braków w wyposażeniu w stosunku do Astry (brak elektrycznej klapy, matrixowych ledów - w civicu mam zwykłe ale świecą doskonale - i czegoś tam jeszcze ale już nie pamiętam) Więc wszystkim radzę przed podjęciem decyzji przejechanie się każdym samochodem branym pod uwagę! Mówi się o wysokiej pozycji ze względu na umiejscowienie baku pod siedzeniem kierowcy. Owszem, przy pierwszym kontakcie rzeczywiście odniosłem takie wrażenie, ale zniknęło ono po dosłownie 100 m i już nie więcej nie pojawiło.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Przy normalnej, jak dla mnie, dynamicznej jeździe średnie spalanie wychodziło mi około 8L. Obecnie zacząłem przyspieszać na tempomacie i dzięki temu średnie spalanie spadło mi do 7,3L. Widocznie zbyt dynamicznie przyspieszałem bez tempomatu. :) Dynamika dużo się nie zmieniła, a różnica w spalaniu jest spora. Rekord spalania pobiłem na autostradzie 6,6L - trasa 400km, tempomat ustawiony na 116km/h przy 3tyś obrotów na minutę na 6 biegu. Przy 130km/h na tempomacie spalanie na poziomie 7L. Dało by się zejść niżej, ale jazda z prędkością 80km/h mnie nie bawi. Jazda z prędkością 160-180km/h to spalanie w granicach 11-12L, nie mierzyłem tego dokładnie. Maksymalne spalanie przy dużych mrozach na krótkich odcinkach 9,6L.
8,2
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jazda stałą prędkością, przy użyciu tempomatu. Odcinek pomiarowy 10km. Dla każdej prędkości minimum 3 próby. 70 km/h 5,1 l/100km 75 km/h 5,2 l/100km 80 km/h 5,0 l/100km 85 km/h 5,3 l/100km 90 km/h 5,5 l/100km 95 km/h 5,7 l/100km 100 km/h 6,1 l/100km 105 km/h 6,2 l/100km 110 km/h 6,1 l/100km 115 km/h 6,8 l/100km 120 km/h 6,8 l/100km 125 km/h 7,2 l/100km 130 km/h 7,6 l/100km 135 km/h 8,1 l/100km 140 km/h 8,5 l/100km 145 km/h 9,0 l/100km 150 km/h 9,1 l/100km 155 km/h 9,5 l/100km 160 km/h 10,3 l/100km
6,7
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Potrafi zużyć sporo płynu do spryskiwaczy z racji tego ze przy pierwszym uruchomieniu spryskiwaczy z automatu uruchamiają się spryskiwacze reflektorów. Ale również można uruchomić oddzielnie spryskiwacze lamp. Mi ogólnie średnia spalania wychodzi na poziomie 7,4l/100km. Lecz nie ma problemu aby spalanie obniżyć 1l lub żeby spalił 1 l więcej. Obecne turbodoładowane jednostki potrafią spalić nawet 5,5l w trasie, ale jazda po mieście to spalanie rzędu 11l . W hondzie trzeba się mocno postarać aby spalić w mieście ponad 10 l. Mi się to osobiście jeszcze nie udało. Chyba ze ktoś będzie stał 3/4 trasy w korku. Sredni zasiego to 600-650km. Kiedy wskaźnik pokaże o km do przejechania. Lae spokojnie można jeszcze przejechać 100km na wskazaniu 0 km.
Honda Civic IX Tourer Facelifting