Szukaj

Informacje o Honda Civic V Hatchback 1.4 i 90KM 66kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1991 roku, piąta generacja Hondy Civic miała tym razem sylwetkę o kształcie lekko zaokrąglonego klina. Auto zachowało wygląd kompakta, mimo mniejszych okien i większego rozstawu kół. Honda Civic podbiła rynek w USA, choć na Starym Kontynencie był krytykowany za twarde zawieszenie i mały bagażnik. Ofertę modelu w roku 1993 poszerzono o wersję coupe, a dwa lata później produkcję Civica zakończono.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Tommy82
Hatchback 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic V
Może moja ocena będzie mało obiektywma bo przejechałem nim dopiero 6 tys km. ale już nie mogłem się doczekać kiedy wypowiem się o moim autku - przed zakupem sam czytałem inne wypowiedzi :) Auto daje przyjemność z jazdy, jest przy tym niezawodne i oszczędne, Przestrzegam jednak wszystkich którzy chcą zakupić Civica - niech go dobrze sprawdzą pod kątem technicznym. Wersje z silniejszymi silnikami mogą być nieżle zajeżdzone. Samochód tem daje przyjemność z jazdy jak wskazówka obrotów zbliza się do czerwonego pola i na pewno wielu z użytkowników z tego korzysta.
4,8
~geist@poczta.onet.pl
Hatchback 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic V
Kupiłem auto 10 letnie i po przeglądzie okazało się ze nie musze nic wymieniać! Świetne auto dla młodego człowieka chcącego miec dynamiczne auto a jednocześnie dość oszczędne, bardzo niezawodne i praktyczne. Co prawda nie pali tyle co diesel ale tylko mając hondę poznasz smak wkręcania silnika do 6000 obr/min. !!! i to bez szkody dla silnika. Posiadam wersję pięciodrzwiową która jest mniej sportowa ale za to dużo praktyczniejsza - bagażnik. Łatwiej tez kupić wersję pięciodrzwiową z dobrego źrtódła - nie zakatowaną!
4,8
~honda
Hatchback 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic V
Jestem zadowolony.Jak na auto studenta jest ekonomiczna i calkiem zrywna szczegolnie powyzej 4tys obr/min.srednio na miescie w zimie ok9.Na trasie tak do 110km/h 7,5-7,8l gazu daje b.dobry wynik.zawiecha;zurzyly sie raz gorne sworznie i koncowki drazkow kierowniczych.ALE TO DZIORAWY LUBLIN!!!plus za obszerny i wygodny srodek.troche plastiki w klapie tylnej w zimie trzeszcza.Bardzo przyjemnie sie prowadzi.Z dalekimi trasami(Gdansk,Zakopane)bez problemow w 4 osoby.Ani razu mnie nie zawiodla a mam cieżką nogę wiec jest ok.Solidnie wykonana i niezawodna.Pozatym ma całkiem ładna sylwetke jak na 97.brakuje mi czasem ABS-u ale byly w opcji.Polecam zadbany i bezwypadkowy model z dobra instalacja gazowa!

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26
Duże spalanie, rada jak tego uniknąć.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
D13b2 to silnik z gaźnikiem, nie umiejętne operowanie biegami i gazem przyczynia się do spalania nawet 10l/100km. musimy przestrzegać kilku zasad: Pierwsza najważniejsza!! nigdy nie jedziemy poniżej 2krpm. nawet jeśli nie mamy zamiaru przyspieszać i normalnie by się chciało wbić wyższy bieg to nie róbmy tego! wyjątkiem że już jedziemy na dwójce, wtedy nie zbijamy na 1 Druga. od razu po ruszeniu na drugi bieg! Trzecia. rozpędzamy się na 3 albo 4 biegu. na 5 nie warto! Czwarta. Bieg wyższy wrzucamy przy 3500rpm. przyspieszamy z gazem wciśnietym na 3/4 (doskonale czuć większy opór na pedale ponad 3/4 kiedy jest wciśnięty, pedał gazu zachowuje się jakby był dwustopniowy. Piąta. od razu ruszamy! to nie stary diesel, że się go rozgrzewa. Ja dzięki tym zasadom przy na prawde dynamicznej jeździe tankowałem 6,5 litra na sto w cyklu mieszanym.
6 komentarzy
Ubywa plyn chłodzący.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • silnik
Witam mam kłopot z ubywaniem płynu chłodzącego,samochód odpala normalnie i płyn napewno nie dostaje się do oleju.A to już się działo gdy ją kupiłem tylko bardzo powoli a teraz ostatnio już więcej ubywa, na 1000 km gdzieś 1 litr,a i samochód się nie przegrzewa,jak się nagrzeje to trzyma normalną temperature.Prosze o pomoc .
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Światła stopu nie działają.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
posiadam honde civic 5 gen z 1994 r działają wszystkie światła oprócz świateł stopu. po naciśnięciu na pedał hamulca nie ma żadnej reakcji świateł stopu. jak można naprawic ten problem? dodam że bezpieczniki są wporządku. proszę o szybką pomoc. po naciśnięciu na pedał hamulca nie reagują światła stopu,nie wiem co jest grane gdyż mam ten samochód od niedawna.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Honda Civic V Hatchback