Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Coupe 1.6i 125KM 92kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~dmi
Coupe 1.6i 125KM 92kW
Honda Civic VI
Co prawda jest to moja druga Honda, lecz druga w nadwoziu coupe. 4 Lata temu nawet nie myślałem o tej marce lecz po jednorazowej przejażdżce stwierdziłem iż tylko Honda wchodzi w grę( a na prawdę jeździłem już wieloma autami ) Ponadprzeciętna linia nadwozia, idealne według mnie gabaryty, przy lekkim moddingu Honda wygląda rewelacyjnie.Części zamienne nie są drogie,spalanie odpowiednie co do pojemności silnika, WYSOKA niezawodność...OCZYWIŚCIE warto poszukać dobrego egzemplarza(musowo stacja diagnostyczna przed zakupem auta ) Czego chcieć więcej....
4,6
~Rebel
Coupe 1.6i 125KM 92kW
Honda Civic VI
B16Y8 125km.Switetny samochod, dobra dynamika w max 2 osoby, wystarczajaca iloscia miejsca dla czterech osob, malo usterkowy.Bebny z tylu to porazka(Mam ladne alu felgi i bebny z tylu psuja wizerunek auta). Auto jest ekonomiczne jesli tylko tego chcemy zeby takie bylo.Srednie zuzycie ok 7.5l na 100km.Zaobserwowalem rowniez ze przy jezdzie ponizej 3000obr. silnik nie zuzywa oleju.Jezeli pozwalam wskazowce obrotomierza zagladac na czerwone pole trzeba go niestety dolac.Jesli maial bym go porownac do niemieckich aut to moim zdaniem honda ma przewage pod kazdym wzdledem.Jestem bardzo zadowolony i smialo moge go polecic kazdemu pod warunkiem ze znajdzecie dobry egemplarz z nieskreconym licznikiem.Moj kupilem z ksiazka serwisowa i kolejno powbijanymi pieczatkami z hondy i udukomentowanym przebiegiem.
2,3
~aseg
Coupe 1.6i 125KM 92kW
Honda Civic VI
W środku troche tandetnie , plastiki skrzypią i wszystko trzeszczy , spalanie spore jak na taki silnik , wadą też jest oryginalne zawieszenie które na zakrętach jest niestabilne i powoduje przechylanie auta.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Coupe 1.6i 125KM 92kW 1996-1999
8,0
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Coupe 1.6i 125KM 92kW
Honda Civic VI
Zima : miasto : - 8-9L ( spokojna jazda, do 4000rpm) - 10-11L ( szaleństwo do odcinki, 7200 rpm) tak wiem, kto tak szaleje w zime... trasa : - 7-8L (jw) - max 9L (jw) Lato miasto : 7-8L(jw) 9-10L (jw) trasa : 6-7L (jw) max 8L (jw) Jeśli chodzi o naprawy, patrząc na inne marki jest b. dobrze, co prawda u siebie wymieniałem tylko uszczelniacz skrzyni biegów ale dokładnie porównywałem ceny i Honda nie ma się czego wstydzić. Przeglądy w ASO drogie, lecz to normalne
7,9
Coupe 1.6i 125KM 92kW
Honda Civic VI
Spalanie gazu przy spokojnej/normalnej jeździe średnio (trasa 90-120km/h, miasto z małymi korkami, nieważne w jakich proporcjach) wychodzi ok 7,9-8,1 l gazu na 100km tankując gaz na orlenie. Raz zatankowałem na BP i przy podobnych warunkach auto spaliło 6,9-7,0 l gazu na 100km (co daje zasięg na samym gazie ok 520km). Maxymalne spalanie jakie osiągnąłem wyniosło 10,1 l i było w trasie (co chwila wyprzedzanie, wysokie obroty, prędkości rzędu 140-180km/h, zasięg na gazie ok350km). Zazwyczaj auto spala mi ok 8l gazu i przejeżdżam na zbiorniku gazu 440-450km. Dynamika auta na gazie znacznie gorsza niż na benzynie. Powyżej 4,5tys obrotów silnik na gazie praktycznie tylko zaczyna głośniej hałasować, auto słabo przyspiesza. Natomiast na benzynie silnik zaczyna żwawo pracować dopiero od 4,5tys obrotów. Gazownik nie potrafi sobie z tym problemem poradzić (zakład z doświadczeniem 15lat w branży, setki zagazowanych aut rocznie, w tym nowe na gwarancji auta dla salonów samochodowych). Za to jest ekonomicznie na gazie i szybko po przełączeniu na benzynę.
6,7
Coupe 1.6i 125KM 92kW
Honda Civic VI
Srednie minimalne spalanie dla spokojnej jazdy po miescie (60%, z czego polowa to na bardzko krotkich odcinkach 2-4km, gdzie silnik nawet sie nie rozgrzal) i spokojnej jezdzie przy predkosci ok 110km/h na trasie (40%): 5,8l/100km. Srednie maksymalne spalanie dla miasta na bardzo krotkich odcinkach przy ujemnych temperaturach siegajacych nawet -20st: 8,9l/100km. Dlugiej spokojnej trasy jeszcze nie mialem, ale z pewnoscia mozna zejsc do ok 5l/100km. Podane wartosci dla benzyny Pb98, opon zimowych 185/60/R14. Jezdzac na Pb95 trzeba doliczyc ok 1l wiecej na 100km. Ogolnie auto slabo wytlumione, silnik gdy sie wkreca na oborty zaczyna milo ale glosno ryczec, co na dluzszej trasie bywa meczace. Dosc twarde zawieszenie, dosc dobrze sie prowadzi, ale na oponach o mniejszym profilu niz seryjny. Przestronne jak na coupe, przyzwoity bagaznik. Dosc ladnie wyglada. Ceny czesci do najtanszych nie naleza, ale drogie tez nie sa. Wygodny, ale nie komfortowy. Dosc dynamiczny, ale nie za szybki. 125KM i ok 9s do 100km/h to dobry wynik jak na silnik 1.6, ale fajerwerkow nie ma co sie spodziewac.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Coupe